Corona viruset sprider sig

Screenshot_20201114-151350_Samsung Internet.webp

Folk dör som flugor nu, stanna i källaren!

Ja man får väl hoppas att viruset lär sig det också. Kan ju inte vara ett vinnande koncept att ta död på sin värd. Kommer troligen dö några till innan det lärt sig men det tycks vara på god väg att anpassa sig till livet med människan.

Dessutom kommer det allt närmare att Biden blir ny president det tillsammans med vaccinet som troligen är att jämföra med koksaltet. Hur som helst det man kan sammanfatta av detta skådespel är väl att några stenar har blivit lyfta på men dess värre en del tyngre har kommit fram.
På det hela taget tycker jag nog för min personliga del det bara haft positiva effekter toaletter som exempel hålls renare samt folk tvättar händerna. Jag fick ändan ur vagnen och Flyttade.
Upplysningen om nikotin positiva sidor har kommit fram vilket gjort att jag nu snusar och röker igen och mår mycket bättre.

Ja man får väl hoppas att viruset lär sig det också. Kan ju inte vara ett vinnande koncept att ta död på sin värd. Kommer troligen dö några till innan det lärt sig men det tycks vara på god väg att anpassa sig till livet med människan.

Dessutom kommer det allt närmare att Biden blir ny president det tillsammans med vaccinet som troligen är att jämföra med koksaltet. Hur som helst det man kan sammanfatta av detta skådespel är väl att några stenar har blivit lyfta på men dess värre en del tyngre har kommit fram.
På det hela taget tycker jag nog för min personliga del det bara haft positiva effekter toaletter som exempel hålls renare samt folk tvättar händerna. Jag fick ändan ur vagnen och Flyttade.
Upplysningen om nikotin positiva sidor har kommit fram vilket gjort att jag nu snusar och röker igen och mår mycket bättre.
viruset dödar bara några procent av värdarna och först efter några veckor. Så det finns stora möjligheter för fortsatt spridning.
det där med att snus och röktobak skulle bara positivt är väldigt omdiskuterat. Bägge har den effekten att skit åker längre ner i luftkanalerna.
tänk på att de flesta som fick asbetos var rökare. Endast ett fåtal var ickerökare.

viruset dödar bara några procent av värdarna och först efter några veckor. Så det finns stora möjligheter för fortsatt spridning.
det där med att snus och röktobak skulle bara positivt är väldigt omdiskuterat. Bägge har den effekten att skit åker längre ner i luftkanalerna.
tänk på att de flesta som fick asbetos var rökare. Endast ett fåtal var ickerökare.

Det var inte främst covid19 jag hade i tankarna utan dess positiva effekter för övrigt. Det har ju ensidigt bara funnits positiva effekter av att sluta med nikotin. Men tack vare de nya rönen om rökning har det nu även lyfts på locket. Jag hade inga besvär att sluta med snuset inte en tillstymmelse av abstinens. Men efter ca 3-4 månader fick jag panikattacker vilket slutade med antidepressiva. Sedan jag började röka och snusa igen efter nyheten om de positiva effekterna nu 3 månader sedan har jag trappat ned och lever helt utan piller. Dessutom har mitt gamla jag kommit tillbaka.
Kommer bli spännande och se vad filmen.
filmenhttps://knownicotine.com/ som har premiär den 20 november har att tillföra.
Covid19 och nikotin bryr jag mig väldigt lite om men det är ju märkligt att det tar död på det mesta även människor men inte just covid19.

Det var inte främst covid19 jag hade i tankarna utan dess positiva effekter för övrigt. Det har ju ensidigt bara funnits positiva effekter av att sluta med nikotin. Men tack vare de nya rönen om rökning har det nu även lyfts på locket. Jag hade inga besvär att sluta med snuset inte en tillstymmelse av abstinens. Men efter ca 3-4 månader fick jag panikattacker vilket slutade med antidepressiva. Sedan jag började röka och snusa igen efter nyheten om de positiva effekterna nu 3 månader sedan har jag trappat ned och lever helt utan piller. Dessutom har mitt gamla jag kommit tillbaka.
Kommer bli spännande och se vad filmen.
filmenhttps://knownicotine.com/ som har premiär den 20 november har att tillföra.
Covid19 och nikotin bryr jag mig väldigt lite om men det är ju märkligt att det tar död på det mesta även människor men inte just covid19.

Det finns säkert en orsak till att ren nikotin används som ingrediens i vissa läkemedel. Men då är det inte i luftvägar, hals och mage.

Det finns säkert en orsak till att ren nikotin används som ingrediens i vissa läkemedel. Men då är det inte i luftvägar, hals och mage.
Nu har ju studier i Frankrike visat på att dom som brukar nikotin har mindre chans att bli smittad, och var rätt stor % mindre, det pratades om att använda nikotinplåster.
Även i Sverige har detta setts.
Man tror att nikotinet på nåt sätt lurar viruset.

Däremot visade det också att dom rökare som drabbades av covid-19 löpte större risk för allvarligt sjukdomsförlopp och att dö.

Däremot har WHO satt ner foten gällande det här, tror inte det vart så bra för världshälsan om man gick ut och spred att rökning är bra mot corona ;)

Nu var det vad som covid19 har fört med sig för mig. Att sluta med nikotin har haft förödande effekter för mig. Men nikotin har inte tagit död på människor så som covid19. Dessutom tror jag det handlar mera om att hur man andas att sitta inomhus och med djup andetag få i sig asbest som exempel kan inte vara nyttigt.

Känns bra att man kom iväg i tid från Europa.

Österrike går in i en total nedstängning för att stävja stigande smittotal. Från och med tisdag väntar tre veckors isolering för befolkningen.

De nya, tuffa restriktionerna gäller till den 6 december, meddelar förbundskansler Sebastian Kurz vid en presskonferens.

Han vädjar till medborgarna att försöka minska umgänget till en enda person om möjligt.

– Träffa ingen. Varje social kontakt är en för mycket, säger han enligt nyhetsbyrån APA.

Det utegångsförbud som tidigare gällde mellan åtta på kvällen och sex på morgonen utvidgas nu till att gälla hela dagen, med undantag för nödvändiga inköp och motion. Alla icke nödvändiga butiker måste stänga, och inom tjänstesektor tvingas exempelvis frisörer och massörer att upphöra med verksamheten.

De som kan arbeta hemifrån ska göra det. Dessutom ska all undervisning, även för små barn ske på distans.

De nya reglerna, som delvis läckte till medier redan på fredagen, har i Die Presse kallats för en "marsliknande lockdown". Beskrivningen syftar på vårens hårda regim, då österrikarna bara fick lämna hemmet för att jobba, köpa mat eller medicin eller hjälpa andra.

Enligt Kurz skärps restriktionerna då tidigare åtgärder inte räckt för att hejda coronautvecklingen i landet, skriver APA. (TT)

Nu har ju studier i Frankrike visat på att dom som brukar nikotin har mindre chans att bli smittad, och var rätt stor % mindre, det pratades om att använda nikotinplåster.
Även i Sverige har detta setts.
Man tror att nikotinet på nåt sätt lurar viruset.

Däremot visade det också att dom rökare som drabbades av covid-19 löpte större risk för allvarligt sjukdomsförlopp och att dö.

Däremot har WHO satt ner foten gällande det här, tror inte det vart så bra för världshälsan om man gick ut och spred att rökning är bra mot corona ;)

Ja om man skall rekomenderar någon att börja är inte helt självklart.
Men att sluta har ju visat sig kunna ge allvarliga konsekvenser visar sig nu.
Jag kan bara utgå från mig själv. Jag försöker snusa hela tiden men när jag känner mig lite missmod går jag ut och röker en cigarr. Framförallt på kvällen innan jag skall få lägga mig händer detta och efter en eller två sover jag gott och vaknar utvilad. Från att tidigare haft dåligt samvete pga nikotin är det nummer tvärtom röker och snusar med nöje.

Ja om man skall rekomenderar någon att börja är inte helt självklart.
Men att sluta har ju visat sig kunna ge allvarliga konsekvenser visar sig nu.
Jag kan bara utgå från mig själv. Jag försöker snusa hela tiden men när jag känner mig lite missmod går jag ut och röker en cigarr. Framförallt på kvällen innan jag skall få lägga mig händer detta och efter en eller två sover jag gott och vaknar utvilad. Från att tidigare haft dåligt samvete pga nikotin är det nummer tvärtom röker och snusar med nöje.
Själv mår jag bara bättre vid rökuppehåll, nu har jag inte rökt sen jag lämnade Sverige.
Missmodig blir jag bara om jag får bakfylleångest så där vet man ju boven redan ;) annars mår jag bra mycket bättre hälsomässigt när jag inte röker som nu, inte rökt sen man lämna Sverige.
Några depresioner och missmodighet lider jag inte av direkt mer än att det kan som sagt dyka upp bakfylleångest ;)
Dock gillar jag att röka till en öl men jag mår bra mycket bättre dagen efter om jag inte röker, halva bakfyllan är ju ciggen.

Nu börjar svartklubbarna dyka upp för att kompensera för de stängda krogarna. En farlig väg att folk genomgår tester på skattebetalarnas bekostnad för att kunna gå på privata fester. Jag är besviken på mina landsmän och andra.

Från dagens SvD: Festandet fortsätter: ”Ingen riktigt lyssnar” | SvD
Ja verkligen. Vi har haft inplanerade träffar med kompisar som vi har avbokat tills senare, här skall rekommendationerna följas så långt det går och det är i stort sett helt. Man kan om bara viljan finns men det är för jäkligt att så många saknar den insikten och det ansvarstagandet.

Ja verkligen. Vi har haft inplanerade träffar med kompisar som vi har avbokat tills senare, här skall rekommendationerna följas så långt det går och det är i stort sett helt. Man kan om bara viljan finns men det är för jäkligt att så många saknar den insikten och det ansvarstagandet.
Håller med. Vi får hoppas, att ett vaccin dyker upp. Snackade med en kompis inom sjukvården. Han berättade att det ryska anses bra. Kineserna har testat med HIV-medicin men resultaten okända.

Från SVD....

Mystiken tätnar, tänk om det inte var Wuhan?

Screenshot_20201116-095959_Chrome.jpg

Från länken i Aftonbladet

Uttalandet skulle kunna referera till en forskningsrapport, som inte referentgranskats, som visar på att coronaviruset fanns i avloppsvattnet i Spanien redan i mars 2019.

Enligt en annan ny studie fanns coronaviruset i Italien redan i september 2019. Den upptäckten gjordes när forskare tittade på blodprover från volontärer i en lungcancerstudie. 111 av de totalt 959 deltagarna visade sig ha antikroppar mot viruset. Drygt 14 procent av dem hade antikroppar redan i september förra året, skriver den italienska tidningen Corriere della Sera.

Blodproverna till studien togs mellan september 2019 och mars 2020. De positiva provsvaren kom främst från personer i regionen Lombardiet.

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp