Corona viruset sprider sig

Det är klokt, allt skydd minskar risken.
Det enda tråkiga med AstraZenecas är att den nästan inte skyddar mot mutationerna, men bara nästan, 20-30% skyddar den. Typ som ett munskydd.
Det är på gång med sk. boostervaccin från Pfizers eller Modernas där de tror den kommer skydda även mot framtida mutationer.
Ta det som finns.
Var har du sett 20-30 %
Själv har jag sett många olika men inga under 65% några analyser var nästan 90%
Även om de har spretat så var de siffrorna så låga och avvikande från alla andra så undrar jag om de kommer från en trollsida.
eller har du råkat vända på siffrorna? då skulle de kunna stämma

Var har du sett 20-30 %
Själv har jag sett många olika men inga under 65% några analyser var nästan 90%
Även om de har spretat så var de siffrorna så låga och avvikande från alla andra så undrar jag om de kommer från en trollsida.
eller har du råkat vända på siffrorna? då skulle de kunna stämma
Just nu vet jag inte, tog det ur en minnesbild jag har från ett medicinskt vetenskapsforum. Det handlade om generellt mot mutationer, inte specifikt om den brittiska versionen.
Återkommer om jag snubblar över den igen. Tills dess, räkna som att det kan vara fel.

Just nu vet jag inte, tog det ur en minnesbild jag har från ett medicinskt vetenskapsforum. Det handlade om generellt mot mutationer, inte specifikt om den brittiska versionen.
Återkommer om jag snubblar över den igen. Tills dess, räkna som att det kan vara fel.
Tack för svaret.
Det är troligt att det skall vara mindre imunitet när man talar om mutationer.

Skärmbild 2021-03-08 111715.png

Quarantine requirements could be eased for visitors inoculated against Covid-19 before they travel to Thailand, beginning in October, as the government struggles to rescue the tourism sector.

Apisamai Srirangson, assistant spokeswoman for the Centre for Covid-19 Situation Administration, said on Monday CCSA officials favoured Oct 1 for the easing of restrictions on travellers who have been given an approved vaccine.

The final decision would be made by the CCSA board, chaired by Prime Minister Prayut Chan-o-cha, at its meeting next Monday.

All arrivals are currently required to go through 14-day quarantine upon entry to the country.

The spokeswoman did not say by how much quarantine may be shortened.

"The quarantine period will be different from those who are not vaccinated," Dr Apisamai said. "Travel from overseas would be easier," she added.

The government is struggling to revitalise the tourism industry, which accounted for about 20% of gross domestic product before international travel was brought to a halt by the coronavirus pandemic.

The sector relies on spending by foreign tourists.

Dr Apisamai said the board meeting next week would also discuss the possible lifting of the emergency decree at the end of May, and reliance on communicable disease laws to contain the virus from June.

Thailand's daily rate of infection has fallen from triple to double figures since the start of mass testing in affected communities following the second wave surge in mid-December. The CCSA announced 71 new cases on Monday.

Skärmbild 2021-03-08 121551.png

FILE PHOTO: Small bottles labeled with a “Vaccine COVID-19” sticker and a medical syringe are seen in this illustration taken taken April 10, 2020. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

Sources in the Thai business media have suggested that the Food and Drug Administration (FDA) will likely soon give approval for private hospitals to offer their own Covid-19 vaccinations.

The hospitals say there is huge demand – as much as 10 million doses – for people to pay rather than wait for the government to get its act together and jab people for free.

Hospitals are queuing up to offer the service – and of course make money in the process.

Some of the biggest names are among those interested.

They will present documentation to the FDA whereby they will act as legal importers of vaccine.

Among the hospital groups believed to be onboard are the Thonburi Group, Ramkhamhaeng Hospital, Bangkok Hospital (BDMS) and Kasemrat Group.

All manner of vaccine will be available including Pfizer, Moderna, Sinopharm, Sputnik and Johnson and Johnson, suggested the sources.

Hospitals want to offer a variety to give patients choices.

A source at Thonburi suggested that they would buy vaccine at a cost of $17 to $40 a dose.

When the cost of sending it and service charges are added they expected to offer the vaccine to patients at 2,000 baht per dose.

Having the recommended two doses would therefore cost 4,000 baht or a little under 100 UK pounds or about $US 133.

(Source: – Thai Visa News)

Kom från rektorn idag...!

Viktigt!​

Från Daniela Johansson till Mentor, Personal och Vårdnadshavare i 6b

Hej
Vi vill uppmärksamma er på att det bekräftats fall av covid-19 på vår skola den senaste veckan. Det gör att vi vill be er om att vara extra vaksamma på symtom de kommande 14 dagarna.

Vi måste nu alla hjälpas åt att påminna varandra om att stanna hemma från skolan vid symtom och testa sig. Provtagning bokar ni via 1177.se.

Vi följer Smittskydd, Region Dalarnas rekommendationer och har en nära dialog med smittskyddsenheten. Medföljande brev är informationsmaterial från Region Dalarna. Läs mer om covid-19, provtagning och smittspårning hos 1177.se, där kan du även få svar på eventuella frågor.

Hälsningar
Daniela

Jo man är inte kunnig eller ens saklig även om man har en läkartitel.
Se på Epidemiolog/Professor Jonas Ludvigsson från Karolinska.
Han gjorde sig omöjlig i vetenskapliga kretsar när det visade sig att hans sk studier vad gäller barn smittsamhet var, kanske inte förfalskad, men han hade medvetet blandat bort siffrorna i statistiken med målet att gömma barns medverkan i smitta Corona.
Man undrar varför bildat folk gör på det sättet och vad som motiverar dem.
Ren dumhet möjligen.

Hej

Kineser kan bli dom första som får börja resa till Thailand utan krav på karantän men med vaccinationspass.

Mvh isan lover

Hej

Kineser kan bli dom första som får börja resa till Thailand utan krav på karantän men med vaccinationspass.

Mvh isan lover
555 vem blir förvånad?

555 vem blir förvånad?

Hej

Håller med, det var ingen större överraskning att just Kina ser ut att bli först, Thailand och Kina har ju stärkt sina band rejält under det nuvarande styret och då både militärt, ekonomiskt och politiskt, dessutom lever väl ca 10 miljoner Kineser i Thailand som vill ha en öppen gräns mot just Kina, Kina har ju tagit över den roll USA hade i Thailand tidigare.

Mvh isan lover

Hej

Håller med, det var ingen större överraskning att just Kina ser ut att bli först, Thailand och Kina har ju stärkt sina band rejält under det nuvarande styret och då både militärt, ekonomiskt och politiskt, dessutom lever väl ca 10 miljoner Kineser i Thailand som vill ha en öppen gräns mot just Kina, Kina har ju tagit över den roll USA hade i Thailand tidigare.

Mvh isan lover

Fast det skulle också kunna ha och göra med att Kina är Thailands största "kund" för turism. Ca 25% av alla turism till Thailandca 10 000 000 turister kommer varje år till Thailand från Kina.

Fast det skulle också kunna ha och göra med att Kina är Thailands största "kund" för turism. Ca 25% av alla turism till Thailandca 10 000 000 turister kommer varje år till Thailand från Kina.

Hej

Så är det ju, men media gör kopplingen till Kinas allt större inflytande i Thailand, ett mediebolag gick så långt att dom tror att Kina pressar Thailands regim till att öppna upp just mot Kina, rätt eller fel kanske vi får reda på.

Men det finns nog ett intresse ifrån Kina att få igång resandet igen, 10 miljoner Kineser boende i Thailand har ju släkt och vänner i Kina, många Kinesiska företag bedriver ju verksamhet i Thailand och för den Kinesiska turistindustrin är nog Thailand viktigt.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp