Corona viruset sprider sig

Sprider sig snabbt enligt Kinas president.

Screenshot_20200125-180834_Chrome.jpg

Undrar lite om varför kineserna tar i så kraftigt. det måste kosta multum att stänga ner så mycket. det är ju trots allt inte mera dödlighet än kolera.
Är det allvarligare än som meddelats utåt?

Google translate klarade det ganska bra. Kinesiska myndigheter mörkar så gott dom kan men folk som bor där vittnar om kaos på sjukhusen..
Idag kl 18:19 Add bookmark # 19 Why is Thailand so quiet with the news of the corona virus from Wuhan, China that is spreading now? Now, the Chinese report says ten digits die Infected by thousands But our Chinese friends said they covered thousands of news Ten thousand primary infections The infected team is completely out of the way, providing no assurance of safety. Patients overflowing hospital The worst flight from many Chinese cities, including Wuhan, comes to Thailand 132 flights a day. Is Thailand, kind-hearted to embrace Until the number 2 is infected in the world. True question, can you really handle it? The virus spreads through the air and then becomes infected. While also passing through the device to be comfortable without showing any symptoms for the detector to detect This is like a biological war movie. Excited. Thailand If not spreading the news Not finding ways to cope with Thailand as the next city for sure. Because the infection in Thailand is now 5 and 21 and is in the incubation period, which is not scared to check.

Undrar lite om varför kineserna tar i så kraftigt. det måste kosta multum att stänga ner så mycket. det är ju trots allt inte mera dödlighet än kolera.
Är det allvarligare än som meddelats utåt?
Tidigare fick Kina kritik för att de var långsamma med sars. Regeringen har också behov att visa inför folket att de tar problemet på allvar. Det är ju inte Sverige det handlar om. Sedan kan man alltid spekulera om att det finns andra skäl t ex ekonomiska och kulutrella.

3 procents dödlighet om jag räknar rätt. troligen mindre med att lindrigare fall kanske klassas som influensa.
Troligen svårt att räkna ut dödligheten nu men det kan man göra i efterhand. Det är bara att hoppas, att det inte sprider sig till Sverige m h t landets röriga sjukvård. Då kan det bli höga dödstal. Dagens infektionskliniker är inte av samma storlek som på 1970-talet.

Det viktigaste är väl att snabbt få fram vaccin i något land. I Sverige sysslar vi inte med sådant. Professurerna i genuspedagogik kanske kan ge oss några trösterika ord i stället.

Kan vara så att viruset går nästan obemärkt för bi hos yngre men äldre drabbas hårt. Därför är risken stor att den sprids med sina 2 veckors inkubationstid. Dödligheten är inte stor om man ser till hela mänskligheten men vid 65+ slår den hårt. Mina tankar runt hur det kommer så olika uppgifter och åtgärder som vidtas.

Thai Authorities confirm sixth case of Coronavirus found in Thailand in city of Hua Hin

Tittade på detta med dengue virus för 2019 för det har ökat enormt i världen.
Främst i Brasilien och Sydamerika.

Asien har varit hårt drabbat med tusentals dödsfall.

Det har knappt skrivits något om detta gigantiska utbrott.

Lite siffror från SOA...

20200126_162857.jpg

Kan vara så att viruset går nästan obemärkt för bi hos yngre men äldre drabbas hårt. Därför är risken stor att den sprids med sina 2 veckors inkubationstid. Dödligheten är inte stor om man ser till hela mänskligheten men vid 65+ slår den hårt. Mina tankar runt hur det kommer så olika uppgifter och åtgärder som vidtas.
Du har en poäng med din analys men lägg till multisjuka och kroniskt sjuka. Det har heller inte stått något om hur barn klarar sig. Gick in på vårdguiden 1177 men där hittade jag ingenting. Symtomen är ju rätt luddiga. Därför kan det vara svårt att veta hur man ska agera. Jag tycker att det är märkligt att man inte ger goda råd i ämnet. Blir det för många sjuka en helg rasar vården samman och på akuten kommer benbrott mm att utsättas för stora risker. Vården rasar då och då utan coronavirus. Det räcker ofta med datavirus för att det ska braka.

Tror att man behöver följa utvecklingen. Skumt t ex att läkare dött i Kina efter att ha tagit hand om coronapatienter. Det behövs en Sjukvårdsgreta för att rädda världen.

Jag är mest nyfiken på vilket land som först tar fram ett vaccin. Tycker att vi inom TS skulle kunna bedöma vem som kommer först. Min favorit är USA. Vad anser ni andra?

något som tyder på att det är betydligt värre än som delgetts i pressen. Antar att det här kommer att slå hårt mot kinas ekonomi.
hur mycket har det mörkats i andra länder?

Du har en poäng med din analys men lägg till multisjuka och kroniskt sjuka. Det har heller inte stått något om hur barn klarar sig. Gick in på vårdguiden 1177 men där hittade jag ingenting. Symtomen är ju rätt luddiga. Därför kan det vara svårt att veta hur man ska agera. Jag tycker att det är märkligt att man inte ger goda råd i ämnet. Blir det för många sjuka en helg rasar vården samman och på akuten kommer benbrott mm att utsättas för stora risker. Vården rasar då och då utan coronavirus. Det räcker ofta med datavirus för att det ska braka.

Tror att man behöver följa utvecklingen. Skumt t ex att läkare dött i Kina efter att ha tagit hand om coronapatienter. Det behövs en Sjukvårdsgreta för att rädda världen.

Jag är mest nyfiken på vilket land som först tar fram ett vaccin. Tycker att vi inom TS skulle kunna bedöma vem som kommer först. Min favorit är USA. Vad anser ni andra?
Mitt stalltips är Kina ifall det inte redan finns i någon lagerlokal i USA.

Är nog risk att det blir samma skandal som vid svininfluensavaccinet. Det tar flera år att utprova att det är rimligt säkert med vaccinet och risken är att det av vinstintressen eftersätts med produktsäkerheten.
Antar att försiktighet är bästa skyddet i dagsläget.

något som tyder på att det är betydligt värre än som delgetts i pressen. Antar att det här kommer att slå hårt mot kinas ekonomi.
hur mycket har det mörkats i andra länder?
Eftersom symtomen är luddiga är det delvis en fråga om hur man mäter. En del kanske mäter helt konstaterade fall medan andra mäter troliga fall. Jag är något skeptisk till siffran 90.000 därför att jag har svårt att tro att man kunnat ge en säker diagnos för så många under så kort tid.

Bilder i pressen visar vårdpersonal som går runt i rymddräkter. Då borde det krävas rät mycket för att kunna konstatera många fall.

Är uppgiften trots allt sann och det sprider sig till Sverige och där sprids snabbt krävs katastrofplanering. Det har man inte övat i Stockholm i alla fall.

Hypokondriker
Jag hörde idag att det var någon knäppskalle som påstod att viruset kommer från smältande polarisar. Man tar sig för pannan!!
Hypokondriker i HH som det gott om lär ju få panik, nu räcker inte olika kurer av ingefära, turmenic ełler silverjodid.

Redan 6 fall i HH.
Det räcker inte bara med dålig luft från bränder.
Tidigare rabies och dödsfall är ju inte så länge sedan.

Tillbaka
Topp