Corona viruset sprider sig

Att inte bara ha all tillverkning i Kina kanske kan bli en bra lärdom, vi har blivit oerhört beroende av Kina. Men tror nog detta virus kommer spridas ganska snabbt utanför Kina snart. Då hjälper det inte längre att bara isolera Kina.
Försiktiga fabriker brukar ha två eller fler underleverantörer för att undvika den är typen av problem. Då gäller det att inte ha alla underleverantörer i Kina.

Enligt mediauppgifter tog man hem 254 resenärer från Kina varav minst en var smittad. Nu kan vi få en indikation på hur farligt det är att blanda passagerare. Eftersom viruset har uppmärksammats mycket kommer världen att få större kunskaper och förhoppningsvis mer motmedel och bestämmelser hur "mat" ska hanteras. De thailändska läkarnas mix av läkemedel visar väl också att läkare får chansen att testa olika saker utan risk för krav att det ska vara etiskt riktigt.

Försiktiga fabriker brukar ha två eller fler underleverantörer för att undvika den är typen av problem. Då gäller det att inte ha alla underleverantörer i Kina.

Största motgången lokalt på jobbet är att vi inte fick till möte med en hög kinesiska ingenjörer. Var inbokat några möten och lite genomgångar men nu blir och blev det över internet istället vilket är skitbra eftersom att ingen kan se mig surfa youtube mitt under mötena då!

Här i UK har de stenkoll iaf. Letar upp varenda en som kan ha kommit i kontakt med de 2 insjukna. Även sätter alla i obligatorisk karantän 12 dagar om de vart i Wuhan.
20200204_144303.jpg

Men å andra sidan måste väl myndigheterna ligga på hårt. Ja menar gubbarna tvättar inye ens händerna efter toabesök. Hostar öpper på varann kors o tvärs. Dålig allmän hygien tycker ja.

Nu har diskussionerna börjat i Sverige om vem som ska betala ev kostnader för coronaviruset. SKR kräver att staten ska ta kostnaden. Det kan bli en intressant politisk strid om kostnaderna blir höga.

skr_corona.jpg

Återhämtar sig fort”
Det finns ännu inget botemedel eller vaccin mot coronaviruset. Antalet bekräftade fall i världen överstiger nu 20 000 och minst 427 personer har dött, enligt siffror från Johns Hopkins universitet. Men många har också blivit friska, enligt statsepidemiologen.

– Såvitt vi förstår får de flesta en lindrig sjukdom och återhämtar sig väldigt fort.

Hur många har blivit friska?

– Säkert tusentals. Det figurerar en konstig siffra över hur många som har friskförklarats, som är felöversatt från kinesiska. Det finns ingen grund för att det bara är så få som har blivit friska, utan det är långt fler än så, säger Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten.

Ja käkar de fladdermöss så får de la skylla sig lite själva om de blir diskriminerade eller hur. Kom inte sars också av fladdermöss. Kan dom inte börja äta riktig mat så har vi sluppit hälften av alla virusepedemier i världen
Huvudet på spiken tror jag! Nu kan man väl hoppas att myndigheterna där en gång för alla förbjuder och stänger deras äckliga marknader. Var på en sådan när jag var nere på varvet 2016, tvi för den lede. Det blev ett kortvarigt besök. :eek:

Huvudet på spiken tror jag! Nu kan man väl hoppas att myndigheterna där en gång för alla förbjuder och stänger deras äckliga marknader. Var på en sådan när jag var nere på varvet 2016, tvi för den lede. Det blev ett kortvarigt besök. :eek:
Även deras riktiga kök e vedervärdigt. Va ju på en "fin" restaurang i Guangzou och där var det en typ en thailändsk Gai niao... men dom hade finhackat den. Man fick pilla med naglarna för att få ut något ätbart av den hönan.
Jag sa jag skall på toa.. och sprang iväg o köpte en Big Mac 555

Tillbaka
Topp