Hinner inte, försöker kontakta anhöriga till dom 15000 barnen som dog idag.Säg det till deras anhöriga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hinner inte, försöker kontakta anhöriga till dom 15000 barnen som dog idag.Säg det till deras anhöriga
Tänkbart att de tagit in för många parametrar. Slarvigt att de inte testade på en liten kohort innan.Det kan vara lite felprogrammerat, blir väl sällan 100% rätt första gången.![]()
Har en djävla förkylning nu. Morsan nös 7 gånger i bilen när vi körde hem från brorsan. När skall man kolla upp egentligen. Har ju passerat 100tals kineser dessa 3 dagar man vart i ThailandI nästa vecka åker jag till Arlanda från BKK. Ovanligt spännande eftersom en resenär som varit i Kina kan finnas på planet och dela med sig av eventuellt virus.
Tittade på 1177 Stockholm. De har bestämt att man bara ska ringa 1177 om man varit i Kina och drabbas av hosta mm. Har man samma symtom utan att ha varit i Kina är det vanlig influensa. Enkelt men bra?
Jag överväger starkt frivillig karantän när det gäller barn och barnbarn. Till skillnad från myndigheterna är jag orolig för små barn som smittats.
Vad har ni andra för synpunkter på det praktiska livet för alla i min situation?
Är du orolig över det så sätt er i karantän i hemmet, det är ju inte så krångligt.Jag överväger starkt frivillig karantän när det gäller barn och barnbarn. Till skillnad från myndigheterna är jag orolig för små barn som smittats.
Du kan väl testa med att skicka en fråga till 1177. Har du möjlighet att ringa billigt, ring dem och beskriv din situation.Har en djävla förkylning nu. Morsan nös 7 gånger i bilen när vi körde hem från brorsan. När skall man kolla upp egentligen. Har ju passerat 100tals kineser dessa 3 dagar man vart i Thailand
Aha... nä fan får nog ha en ordentlig bronkit pågång innan jag tar mig till sjukan. Ska käka rå vitlök när ja kommer hem. Antar att om man får 40 graders feber på det att det kan vara läge att kolla upp om det kan va corona. Nu hoppas ja ju egentligen att Thaimyndigheter inte mörkar utan att de har situationen under kontroll som de säger.Du kan väl testa med att skicka en fråga till 1177. Har du möjlighet att ringa billigt, ring dem och beskriv din situation.
Mycket rykten .lyssna på de Svenska virusforskarna tror jag är rättSåg någonstans att man kan vara bärare av viruset utan att bli sjuk. Om det stämmar kan viruset vara betydligt mera spritt än som är känt. Även det där med 27 dagar blir också väldigt osäker siffra. Kan mycket väl ha träffat en smittbärare som inte utvecklat symtom.
15000 barn?Hinner inte, försöker kontakta anhöriga till dom 15000 barnen som dog idag.
Tror Thailand snart har ett stort utbrott av smittade .de tar inget på allvar .bara ekonominHar en djävla förkylning nu. Morsan nös 7 gånger i bilen när vi körde hem från brorsan. När skall man kolla upp egentligen. Har ju passerat 100tals kineser dessa 3 dagar man vart i Thailand
Fast när jag tänker efter så är det där med dödande på gatorna lite för starkt för att tas på allvar. Ledarna i Kina är kända för hårda metoder men ändå så är det så magstarkt att jag lutar mot att troll är i fartenVad är skillnaden rent biologiskt? Skillnaden är på det juridiska, moraliska och religösa planet. Det var visst ett inlägg tidigare på den här tråden som berättar om avrättningar av sjuka. det här ar länder där religonen har låg status. Nordkorea och Kina. Kan vara fejknews eftersom jag inte sett det någon annanstans men den här länkenhttps://www.snopes.com/fact-check/violent-aftermath-of-coronavirus/
15000 barn under 5 år dör per dag, ger lite perspektiv mot Coronainfluensan.15000 barn?
Varför bara karantän mot barn och barnbarn. Om du tror att du smittar bör du undvika alla annars kanske du smittar någon som för det vidare till dina barn och barnbarn.I nästa vecka åker jag till Arlanda från BKK. Ovanligt spännande eftersom en resenär som varit i Kina kan finnas på planet och dela med sig av eventuellt virus.
Tittade på 1177 Stockholm. De har bestämt att man bara ska ringa 1177 om man varit i Kina och drabbas av hosta mm. Har man samma symtom utan att ha varit i Kina är det vanlig influensa. Enkelt men bra?
Jag överväger starkt frivillig karantän när det gäller barn och barnbarn. Till skillnad från myndigheterna är jag orolig för små barn som smittats.
Vad har ni andra för synpunkter på det praktiska livet för alla i min situation?
Kanske Thailand för tillfället har tur med klimatet, kanske torkan gör att det är mindre smittspridning här, dom säger ju att viruset dör i torr varm miljö och det sprids genom fukt och vattendroppar.Tror Thailand snart har ett stort utbrott av smittade .de tar inget på allvar .bara ekonomin
Jag vet inte om jag kommer att bli smittad på planet. Enligt myndighetens anvisningar är det ingen fara.Varför bara karantän mot barn och barnbarn. Om du tror att du smittar bör du undvika alla annars kanske du smittar någon som för det vidare till dina barn och barnbarn.
I en vecka? I 4 dagar är det väl först dom 35 fall som vart ett tag, sen upptäcktes det hos sekten och blev 70-140-250-500 typ och dom flesta nya fall är från en sekt och ett sjukhus den sekten besökte.Ja trenden i Syd Korea har varit en ungefär fördubbling varje dag nu i bortåt en vecka.
Det ser heller inte bra ut i t.ex. Iran eller Italien där jag läser att de stängt ner hela 10 städer.
![]()
Italienska städer stänger ner – efter två dödsfall
Ett dussin städer i Norra Italien har stängts helt efter två dödsfall av coronaviruset. Italien har nu 79 bekräftade fall av det nya viruset, rapporterar AP .www.expressen.se