Corona viruset sprider sig

Enligt beräkningar kan det krävas 100- 300 000 intensivvårdplatser, dock inte samtidigt men i förhållande till 551 som finns så känns det som det är lögner regeringen kör med.

Superspridaren i Italien sökte ju vård fyra gånger innan man förstod att det var Corona. Han ska vara 38 år och en vältränad maratonlöpare. Hans tillstånd är allvarligt. Har man inte läst att bara äldre blir drabbade, eller är det att flest äldre dör?
Flest äldre dör säger dom.
Dödsrisken ökar med åldern.
Ingen mellan 0-9 år har dött än enligt rapporter.
Tror det var 0,4% runt 40 års åldern och 14,1% för +80 år.

Enligt beräkningar kan det krävas 100- 300 000 intensivvårdplatser, dock inte samtidigt men i förhållande till 551 som finns så känns det som det är lögner regeringen kör med.

Superspridaren i Italien sökte ju vård fyra gånger innan man förstod att det var Corona. Han ska vara 38 år och en vältränad maratonlöpare. Hans tillstånd är allvarligt. Har man inte läst att bara äldre blir drabbade, eller är det att flest äldre dör?
Hur tänkte dom och Du där?
85% får en mild sjukdom som absolut inte kräver sjukhusvård.
Man försöker bara skrämma upp folk så vaccinet ska sälja bra när det väl kommer.
Jag tänker inte ta det.

Vaccinationshysterin är helt sanslös, vaccin är långt ifrån ofarligt...
Hur många känner någon som avled av mässlingen?
När jag var liten hade nästa alla mässlingen, vattkoppor mm, jag vet iaf ingen som inte klarade det.

Man försöker bara skrämma upp folk så vaccinet ska sälja bra när det väl kommer.
Jag tänker inte ta det.

När jag var liten hade nästa alla mässlingen, vattkoppor mm, jag vet iaf ingen som inte klarade det.
Mässlingen är normalt inte farlig för barn men kan vara allvarlig för vuxna. Samma sak med påssjuka, kan göra en man steril efter puberteten. Så det finns verkligen anledning till att vaccinera mot dessa sjukdomar. Samma sak med Corona, om vaccinet är hyfsat säkert.

Dom som redan är multisjuka och känsliga ex med hjärt/kärl sjukdomar ligger i riskzonen oavsett ålder, precis som med en vanlig influensa.
Jo men statistik dom tagit fram, den har ju publicerats i flera medier, även Svenska dagstidningar.
Ligger länkad tidigare i tråden, visar på en stor ökning med ålder, vilket är rimligt då många vid högre ålder har dessa sjukdommar du säger.
Från 60 år upp var det en rejäl böj på kurvan och ökning av dödsfall, då många börjar få det du säger.

Hej

Såg precis Professorn Björn Olsen uttala sig på TV om coronaviruset och han sa att dom som säger att det är som vilken influensa som helst har fel, vanlig influensa har dom flesta människor haft förut och har byggt upp ett visst skydd mot, men coronaviruset är enligt honom en helt annan typ av virus som människor inte har haft förr och inte har motståndskraft mot, han sa att frågar man dom som tar hand om sjuka och döda i Wuhan så tycker dom nog knappast att dom är drabbade av vanlig influensa. Enligt Björn Olsen så tränger coronaviruset längre ned i andningsvägarna än vanlig influensa och orsakar större problem.

Själv tycker jag mig också se en viss skillnad mot vanlig influensa och det här coronaviruset, man sätter ex.vis inte hela miljonstäder i karantän, sätter kryssningsfartyg i karantän och vägrar dessa angöra olika länders hamnar, länder stänger inte sina gränser, flygbolag slutar inte flyga till vissa länder och destinationer, man risker inte heller störningar i världsekonomin av en vanlig influensa o.s.v, allt detta är väl tecken på att det inte handlar om en vanligt förkylningsvirus och influensa.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Jag tänker inte ta det.

Hej

Man rekommenderade förr t.o.m föräldrar att ta sina barn till dom som var sjuka för att få dessa sjukdomar som barn och inte senare i livet, så samma för min del, vi fick allihop dessa sjukdomar.

Mvh isan lover

Mässlingen är normalt inte farlig för barn men kan vara allvarlig för vuxna. Samma sak med påssjuka, kan göra en man steril efter puberteten. Så det finns verkligen anledning till att vaccinera mot dessa sjukdomar. Samma sak med Corona, om vaccinet är hyfsat säkert.
Varför ska man vaccinera barn mot mässlingen om den inte är farlig för dem?

Har du googlat lite på riskerna med vaccin?
Gör det innan du vaccinerar dina barn.

Jo men statistik dom tagit fram, den har ju publicerats i flera medier, även Svenska dagstidningar.
Ligger länkad tidigare i tråden, visar på en stor ökning med ålder, vilket är rimligt då många vid högre ålder har dessa sjukdommar du säger.
Från 60 år upp var det en rejäl böj på kurvan och ökning av dödsfall, då många börjar få det du säger.
Exakt så vi som är yngre och friska kan slappna av.

Mässling är farligt för barn.
Senaste utbrott pågår.

Dödssiffran i mässlingsutbrottet på Samoa har nu stigit till 70 personer, varav 61 är barn under fyra år, rapporterar AFP.

Trevligt :thumbsdown:
"Although travel restrictions from Wuhan City and other cities across China may have reduced the absolute number of travellers to and from China, we estimated that about two thirds of COVID-19 cases exported from mainland China have remained undetected worldwide, potentially resulting in multiple chains of as yet undetected human-to-human transmission outside mainland China."

Men jag tror Thailand är lösningen på spåret :)

111.jpg

/ SatanG

Mässling är farligt för barn.
Senaste utbrott pågår.

Dödssiffran i mässlingsutbrottet på Samoa har nu stigit till 70 personer, varav 61 är barn under fyra år, rapporterar AFP.

Hej

För många s.k naturfolk så är mässling och vissa andra sjukdomar som vi västerlänningar ser som ofarliga ganska allvarliga och där borde man absolut vaccinera befolkningen.

Mvh isan lover

Hej

För många s.k naturfolk så är mässling och vissa andra sjukdomar som vi västerlänningar ser som ofarliga ganska allvarliga och där borde man absolut vaccinera befolkningen.

Mvh isan lover
Vi hade 0,2% dödlighet i Sverige också innan vi börja vaccinera, så att naturfolk skulle vara känsligare är ju en myt, skillnaden är bara att om tillräkligt många redan har haft sjukdomen smittar det inte lika snabbt.
/M

Vi hade 0,2% dödlighet i Sverige också innan vi börja vaccinera, så att naturfolk skulle vara känsligare är ju en myt, skillnaden är bara att om tillräkligt många redan har haft sjukdomen smittar det inte lika snabbt.
/M

Hej

Det jag tänkte på var när dom första européerna kom till Sydamerika, Karibien och öarna i StillHavet så utrotades ju stora delar av befolkningen just av såna sjukdomar som vi själva inte upplevde som så allvarliga, jag vet att dom som ville tillskansa sig mark i Amazonas hade med sig kläder ifrån sjuka som dom slängde iland vid stränderna där det låg indianbyar, sen hittade indianerna kläderna och tog med sig dom till byn där smittan spreds och många av dom avled av relativt vanliga sjukdomar, därav min tanke att naturfolk skulle drabbas hårdare av typ såna här sjukdomar, men det är möjligt att jag har fel, jag är ingen expert på ämnet.

Mvh isan lover

Nu är det rena cirkusen i USA.
Det visar sig att bara 5 lab i hela USA kan med säkerhet kontrollera ett test.
Endast 100 prover är gjorda och nu finns ett fall i norra Californien som inte har rest eller varit i kontakt med någon känd källa.

De medicinska experter i USA som påstod att det tar 1,5 år att få fram ett vaccin är utbytta.

I övrigt stänger man samtliga skolor i Japan i en månad.

Två ytterligheter....
i nyhetsinslaget från CNN.

Hej

Det jag tänkte på var när dom första européerna kom till Sydamerika, Karibien och öarna i StillHavet så utrotades ju stora delar av befolkningen just av såna sjukdomar som vi själva inte upplevde som så allvarliga, jag vet att dom som ville tillskansa sig mark i Amazonas hade med sig kläder ifrån sjuka som dom slängde iland vid stränderna där det låg indianbyar, sen hittade indianerna kläderna och tog med sig dom till byn där smittan spreds och många av dom avled av relativt vanliga sjukdomar, därav min tanke att naturfolk skulle drabbas hårdare av typ såna här sjukdomar, men det är möjligt att jag har fel, jag är ingen expert på ämnet.

Mvh isan lover
Jo självklart är det stor skillnad på om några få procent blir sjuka och resten är resistenta, mot att i princip alla blir sjuka samtidigt utan att några friska som kan/vågar ta hand om dem.
/Martin

Tillbaka
Topp