Isan Lover
Forumveteran
Han överlevde så vi kan sluta oroas
Hej
Själv tror jag att det finns många som honom, många drar sig nog för att kontakta vården, bli inlagda, isolerade och satt i karantän.
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Han överlevde så vi kan sluta oroas
Jag har suttit i samsalar och matat både barn och jai.Det verkar inte som du har koll på hur det ser ut.
Jag har suttit i samsalar och matat både barn och jai.
Jag vet mycket väl hur det ser ut, kanske jag har mer erfarenhet än dig gällande bylivet då jag levt som dom i några år.
Men jag vet också att den vården inte gäller vid corona.
Och detta vet du eller har folihatten berättat det för dig?
Frugan var med sonen på Bangkokhospital i förrgår pga magsjuka och situationen är inte alls som du beskriver på sjukhusen då dom privata som bangkokhospital med är öppna för allmän vård när det gäller corona.
Det är en helt annan sak, nu vrider du det ifrån att påstå att drn Thailändska staten inget gör till att skylla på den lokala bybon.Hej
Vart tror du medel Somchai ute i byn går när han blir sjuk?
Närmaste lokala vårdcentral eller tar en resa till något stort privat sjukhus 5-15 mil bort?
Mvh isan lover
Nä det måste kännas bra att folk som har Corona bar kan kliva in och ut på bangkokhospital. Att hela världen i övrigt stänger till och med gränser isolera hela byar. Behövs inte i Thailand för där är sjukvården privat och har man försäkring drabbas man inte.
Jag är av uppfattningen att Thailand är kört. Föresten har du något alternativ.
Det är en helt annan sak, nu vrider du det ifrån att påstå att drn Thailändska staten inget gör till att skylla på den lokala bybon.
Där håller jag med dig att risken finns, Thailand har dock infört lag, 1 års fängelse eller 100.000 i böter för att undhålla info om coronasmitta, förhoppningsvis vet några byläkare det, så att lite info kommit ut.
Thailand har flest användare i världen på fb, tror du ärligt att inte större delen av Thai sitter och skvallrar om eller läser om corona?
Nä som sagt, jag påstår inte att Thailand är bättre rustat, påstår heller inte motsatsen.Nä det måste kännas bra att folk som har Corona bar kan kliva in och ut på bangkokhospital. Att hela världen i övrigt stänger till och med gränser isolera hela byar. Behövs inte i Thailand för där är sjukvården privat och har man försäkring drabbas man inte.
Jag är av uppfattningen att Thailand är kört. Föresten har du något alternativ.
55555, visst, du är också gött naiv och go tro på människanMed den sjukvård och hur karantänen ser ut så är väl hot lösningen.
Varför tror du det behövs. I vanliga civiliserade länder vänder sig folk till sjukvården utan rädsla och hot om fängelse eller böter.
Det är en helt annan sak, nu vrider du det ifrån att påstå att drn Thailändska staten inget gör till att skylla på den lokala bybon.
Där håller jag med dig att risken finns, Thailand har dock infört lag, 1 års fängelse eller 100.000 i böter för att undhålla info om coronasmitta, förhoppningsvis vet några byläkare det, så att lite info kommit ut.
Thailand har flest användare i världen på fb, tror du ärligt att inte större delen av Thai sitter och skvallrar om eller läser om corona?
Nä som sagt, jag påstår inte att Thailand är bättre rustat, påstår heller inte motsatsen.
Jag påstår ingenting, bara så trött på folk med hittapåfakta för det passar deras agenda.
Däremot ser jag att trots många importerade fall i flera varma länder verkar det inte få intern smitta som typ i Italien och korea där man har ett vinterklimat.
Kan vara en slump och jag påstår inget som vissa andra.
Det verkar inte stämma. Flighten heter IR713 och fick på väg till Stockholm gå ner i Urmia i norra Iran, sedan tre timmar senare har det påbörjat flygningen till Arlanda igen och kommer landa 12:24 på Arlanda.Plan idag från Iran som landade på Arlanda fick vända tillbaka till Iran med alla passagerare.
Paniken består väl i att sjukdomen sprider sig snabbt och för många är den obehaglig och kan medföra döden. Företagsledare är oroliga för produktionsbortfall. I många fall har man en ansträngd sjukvård i dagsläget och är orolig för att anstränga den ytterligare. Sedan är det som i en krigssituation. Det gäller att ge rätt information. Förberedelserna är heller inte de bästa.Fattar inte denna panik för Corona virus.
Det finns tre till av från samma släkt av virus. Denna är inte ens så farlig som de andra.
Det är något underligt I dagens värld.
Allting som händer idag beskrivs som världens undergång.
Det är för mig ett mysterium, ser ut som man försöker damma på så mycket som möjligt för att folk skall vara förskräckta och förhoppningsvis underkuvade.
Alla fall i Thailand behandlas i karantän och salar som är rustade för det.Om bangkokhospital skulle införa samma försiktighets åtgärder som exempel Kina eller Singapore skulle militären gör mer än ta dem i örat. Thailand har väl tydligt visat vad som är viktigast långt innan någon visste något om hur det sprids var Thailand snabbt fram och sa allt under kontroll.
55555, visst, du är också gött naiv och go tro på människan![]()
Ingen vet om han var smittad av Coronaviruset eller inte. Han påstår inte att han haft det, han frågar ifall det kunde varit det. När jag först tittade på filmen 30 januari trodde jag att det nog rimligen rörde sig om en vanlig influensa men sedan har ju verkligheten i form av rapporterade fall runt jordklotet ändrat sig kapitalt.Så den gubben har Corona utan vård .han är ju dessutom inte ung . Skrämmande att man söker dramatik på detta sätt .och är folk köper dessa rykten
Du jag påstår inte att Thailand har full koll, och som jag skriver stor risk finns i oupplysta byar etc.Ja har du hört något annat land gjort det samma.
Vi vet att du gillar Thailand men du får änna ge dig.