Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej mörkeravtal är dom flesta överens om då majoriteten bara utvecklar en lätt förkylning och med det skriver ner dödsstatistiken..
Vem vet vi kanske har haft det då hela familjen vart sjuka efter vi var i Bangkok och vi självisolera oss och satt hemma en vecka, frugan vart riktigt dålig ett dygn vi andra hade bara lätt hosta.
Ingen aning men barnen gick inte till skolan och vi fixade mat hemma, det var efter vi stannade en nat
Nä, handsprit hjälper inte. Däremot tvål och vatten så häll en skvätt såpa i lite ljummet vatten och dra i dig så ska du se att du blir immun!Här har vi hellre inga problem, dom säker att man ska använda handsprit. Efter som de angriper lungor och inre organ, så är de enkelt låt även den indre delelen av kroppen få lite sprit. Vem vet inte ja inte du, de kan hjälpa
Här är fakta som du kan väga in bland allt annat om corona. Från dagens SvD. Borde kunna underlätta för dig. Att budskapet inte får dig att fira är en annan sak. Du har trots allt chansen att påverka utvecklingen genom att välja livsstil. Detta ger ingen garanti men ökar dina chanser.Ska vi inte bara diskutera sjukdomen som sprider sig, och inga pengar och det går inte att köpa att man ska bli frisk, jag önskar att alla i detta forum,tänker till som ni vet så lever jag i Thailand, Jag ska skapa sig en bild av det verkliga livet av detta land inte av att komma i land som sjöman,
Här är fakta som du kan väga in bland allt annat om corona. Från dagens SvD. Borde kunna underlätta för dig. Att budskapet inte får dig att fira är en annan sak. Du har trots allt chansen att påverka utvecklingen genom att välja livsstil. Detta ger ingen garanti men ökar dina chanser.
--------------
NEW YORK I en tid när alla väljer sina egna fakta, och sina egna källor, låt mig ändå föreslå en som är värd att lyssna på:
Marc Lipsitch, som är professor i epidemiologi vid Harvarduniversitetet i Boston har ägnat hela sitt yrkesliv åt att studera hur virus sprids, och räknas som en av världens främsta experter på just smittspridning.
Innan han i stort sett stängde in sig i sitt labb har han den senaste veckan flera gånger upprepat följande i olika forum: coronaviruset kommer att drabba mellan fyrtio och sjuttio procent av jordens vuxna befolkning.
En till två procent av dessa riskerar att dö.
Lipsitch baserar sina beräkningar på matematiska modeller för hur smittor har spridits tidigare, under de senaste hundra åren. Där har han lagt in tillgängliga fakta för hur utvecklingen hittills har sett ut för coronaviruset, eller sars-cov-2 som det nu kallas. Han ger sig själv ungefär tio procent felmarginal. I övrigt är han och hans team så säkra de kan bli. För detta har de stöd av experter i ett flertal länder som ägnar sig åt samma typ av forskning och beräkningar.
Thailand var ett av de första länder som smittades. Vi borde ha fler fall här än i Sydkorea. Nåt stämmer inte. 42 fall bara. Marc har nog ingen datormodell som kunnat förutse detta. Jag var mycket misstänksam att det inte var fler fall här men vid det här laget borde det isf varit tusentals fall överallt och mörkningsbubblan hade definitivt redan spruckitHär är fakta som du kan väga in bland allt annat om corona. Från dagens SvD. Borde kunna underlätta för dig. Att budskapet inte får dig att fira är en annan sak. Du har trots allt chansen att påverka utvecklingen genom att välja livsstil. Detta ger ingen garanti men ökar dina chanser.
--------------
NEW YORK I en tid när alla väljer sina egna fakta, och sina egna källor, låt mig ändå föreslå en som är värd att lyssna på:
Marc Lipsitch, som är professor i epidemiologi vid Harvarduniversitetet i Boston har ägnat hela sitt yrkesliv åt att studera hur virus sprids, och räknas som en av världens främsta experter på just smittspridning.
Innan han i stort sett stängde in sig i sitt labb har han den senaste veckan flera gånger upprepat följande i olika forum: coronaviruset kommer att drabba mellan fyrtio och sjuttio procent av jordens vuxna befolkning.
En till två procent av dessa riskerar att dö.
Lipsitch baserar sina beräkningar på matematiska modeller för hur smittor har spridits tidigare, under de senaste hundra åren. Där har han lagt in tillgängliga fakta för hur utvecklingen hittills har sett ut för coronaviruset, eller sars-cov-2 som det nu kallas. Han ger sig själv ungefär tio procent felmarginal. I övrigt är han och hans team så säkra de kan bli. För detta har de stöd av experter i ett flertal länder som ägnar sig åt samma typ av forskning och beräkningar.
Det gäller att se till att befolkningen är rädda, så blir de mer lättstyrda!Fattar inte denna panik för Corona virus.
Det finns tre till av från samma släkt av virus. Denna är inte ens så farlig som de andra.
Det är något underligt I dagens värld.
Allting som händer idag beskrivs som världens undergång.
Det är för mig ett mysterium, ser ut som man försöker damma på så mycket som möjligt för att folk skall vara förskräckta och förhoppningsvis underkuvade.
Här ett debattinlägg från dagens Aftonbladet. Det kan möjligtvis göra oss något klokare:Thailand var ett av de första länder som smittades. Vi borde ha fler fall här än i Sydkorea. Nåt stämmer inte. 42 fall bara. Marc har nog ingen datormodell som kunnat förutse detta. Jag var mycket misstänksam att det inte var fler fall här men vid det här laget borde det isf varit tusentals fall överallt och mörkningsbubblan hade definitivt redan spruckit
Vad är denna växt för något?Här har vi inga problem.
Naturen har lösningen.....
Koka 5 blad i två liter vatten och drick varje dag.
![]()
Fast egentligen är det rätt ointressant hur många har fått smitten.Thailand var ett av de första länder som smittades. Vi borde ha fler fall här än i Sydkorea. Nåt stämmer inte. 42 fall bara. Marc har nog ingen datormodell som kunnat förutse detta. Jag var mycket misstänksam att det inte var fler fall här men vid det här laget borde det isf varit tusentals fall överallt och mörkningsbubblan hade definitivt redan spruckit
Kurantus spekulativis tror jag...Vad är denna växt för något?
Har tänkt i samma banor, det påstås ju i en del kretsar att vaccin redan finns, när släpps det i så fall om det inte bara är konspirations teorier.Jag har försökt räknar ut vem eller vilka som tjänar på detta? Kina är det definitit inte.
Trump säger att det är påhittat av demokrater, vilket inte är helt osannolikt.
Rätt otroligt ändå att en liten parasit kan kullkasta hela väldsordnigen.