Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bara att höja skatterna!Det finns en misstanke att Corona-viruset är rasistiskt:
![]()
IT’S OFFICIAL: Chinese Scientists Find Genetic Explanation For Coronavirus Discriminating By Race
Sir Humphrey Appleby, the Machiavellian senior civil servant in the hit 1980s British sitcom Yes, Minister once famously commented that one should “never believe anything until it’s been officially denied.” Which meant we could be fairly confident that racial and ethnic differences in...www.unz.com
Nu MÅSTE! regeringen avsätta stora belopp för att förhindra att dessa bruna virusar sprider sig i samhället!![]()
![]()
Morgonens nyhetsflöde har gett att det aldrig jobbats så fort runt om i världen för att få fram ett vaccin men att det ändå tar minst ett år innan man är färdig.
Ska Corona fälla Trump?
Viruset verkar vara en svårare motståndare än de politiska presidentkandidaterna.
Nu går han ut med att i USA med världens främsta forskare och sjukvård redan har gjort miljoner tester och risken att smittas är mikroskopisk, medicinska experter påstår att antalet testade är bara några tusental i USA hittills.
Han har beordrat forskarna att ha ett vaccin och mediciner klart till sommaren och varnar för den vanliga influensan som redan tagit 36.000 amerikanska liv i år mot 15 av Covid19.
Ju fler man testar ju fler smittade finner man så mörkertalet är stort.
Amerikanerna verkar hamstra allt nu och det införs ransonering av toapapper och ansiktsmasker hos flera butiker.
Behövs nog inte så mycket för utlösa en panik nu.
Lufthansa har nu 50% av sina flygningar inställda, fabriker runt om i världen har inte råvaror eller delar då produktionen i Kina legat nere eller gått på tomgång.
Världens börser skriker efter hjälp från världens riksbanker.
Räntesänkningar i omgångar är nog att vänta.
Ja, ett tydligt mönster i alla nyheter är alla ekonomiska förluster.Då vet vi vem eller vilka som ligger bakom skapandet av panik. "Alla "Världens börser och länder som vill dölja sina dåliga affärer.
Hur många miljarder kommer skjutas till är frågan. Känns som någon håller på att ta ett slutligt grepp över världen.
HejDå vet vi vem eller vilka som ligger bakom skapandet av panik. "Alla "Världens börser och länder som vill dölja sina dåliga affärer.
Hur många miljarder kommer skjutas till är frågan. Känns som någon håller på att ta ett slutligt grepp över världen.
Troligen för du sökt efter dylika produkter, så snarare du som reagerat och Google ser ditt beteende.Hur reagerar marknaden vid dylika händelser. Det anpassar sig blixtsnabbt. Jag brukar få reklamerbjudanden från TOMTOP, men då är det helt andra produkter man brukar erbjuda.
![]()
SorosDå vet vi vem eller vilka som ligger bakom skapandet av panik. "Alla "Världens börser och länder som vill dölja sina dåliga affärer.
Gött här skall det desinfeseras invärtes! Har en hel liter med mig hem
Inte varje dag jag stavar det ordet men nu vet jag det e 'i' i "fis" inte "fes"... alltid lär man sig nåt..Kunde man bara få tullen att förstå att sprit är till för utvärtes bruk, så skulle mycket bli lättare...typ desifisionsmedel...
Ser lite skillnad på hur smittan uppstått i länder.
Tex Thailand så handlar det mest om utlänningar som kommit hit som turister med den.
I Sverige så verkar det handla om Svenskar som varit på semester och tagit den med sig hem.
Om inte ett svenskt pass påvisar att man är svensk blir det lite problematisk. Eller är det helt enkelt så att det inte finns någon som är svensk?Svenskar som varit på semester?, att resa på ett svenskt pass, är inte att vara svensk, och hur många medel-Svenson
har Iran som sitt förstaval när det gäller val av semesterort?...
Enligt statistik kom de flesta fall från Italien , bara ett fall är från Iran.Svenskar som varit på semester?, att resa på ett svenskt pass, är inte att vara svensk, och hur många medel-Svenson
har Iran som sitt förstaval när det gäller val av semesterort?...
Skall bli intressant att se hur många som återgår till resande efter att ha vant sig vid Skype. Sparar både ekonomi och miljö och klimat.Enligt länkad artikel från DN så tror ”experterna” att de ändrade resemönstret är kortvarigt och allt återgår som det far som tidigare.
Igår så lyssnade jag dock på några affärsmän som tror att de mönstret som har blivit nu att istället för att resa kors och tvärs över världen och som ofta då i ”business class” att ersätta dessa med typ Skype möten mm och att detta kvickt kan bli en ny ”habit” d.v.s fort bli en vana. Detta sparar stora pengar också för företagen men skulle då bli en ytterligare svårighet för flygbolagen där ”business” stolarna är stor del för lönsamheten.
Jag får aldrig flyga annat än ekonomi klass i jobbet men det är inget större problem även om det naturligtvis skulle vara skönt att kunna sträcka ut och sova bättre på de väldigt långa resorna jag mestadels gör.
![]()
Corona ändrar resmönstret
Rädsla för coronaviruset kan leda till att många människor förändrar sitt resmönster. På kort sikt. Några permanenta konsekvenser för hela resebranschen ser inte experterna framför sig.www.svd.se
Kom att tänka på en jag känner som är ledare för ett miljardföretag med fabrik i närheten av pattaya. Ofta får han viktiga kunder på besök, många även svenskar.Skall bli intressant att se hur många som återgår till resande efter att ha vant sig vid Skype. Sparar både ekonomi och miljö och klimat.