Corona viruset sprider sig

De som röstade ja till EU skall inte klaga på spridning av skiten. Globalister bär den största skulden
Stanna då kvar i Sverige och res ingenstans. Lev i din ankdamm och dröm dig tillbaka till tider som har flytt och aldrig kommer tillbaka. Digerdöden, Julianska pesten och många, många andra farsoter har härjat jordklotet sedan urminnes tider.

Inte har det med globaliseringen att göra i grund och botten. Det är helt enkelt ett nytt virus som kommer att sprida sig över jordklotet mer eller mindre fort. I "jetplanens tideålder" går det fortare än med segelskepp eller spridning längs handelsleder men det hade skett likväl.

Att svenskar väljer att åka till Italien för att åka skidor och njuta av god mat, gott vin och vidunderligt landskap kan du rimligen inte lasta dem för.. En del åker till Thailand för att åka motorcykel och andra åker till Italien för att åka skidor...

Det kan bli ett snabbt förlopp överallt där man inte vidtar rätt åtgärder tidigt kan man tydligt se.

Något som överraskat mig emellertid är att det inte redan har så att säga ”smällt till” i Thailand inofficiellt som officiellt.

Recalcitrant workers ignore quarantine and create panic

Hej

Antingen är väl Thailändare immuna mot corona eller så har dom väl bara haft en himla tur än så länge, dom siffror som redovisas är ju sensationellt låga med tanke på deras stora exponering mot Kina, Japan och Sydkorea och alla andra turister ifrån övriga världen.

Mvh isan lover

Det kan bli ett snabbt förlopp överallt där man inte vidtar rätt åtgärder tidigt kan man tydligt se.

Något som överraskat mig emellertid är att det inte redan har så att säga ”smällt till” i Thailand inofficiellt som officiellt.

Recalcitrant workers ignore quarantine and create panic
Vi kan hoppas på att det varma klimatet hindrar smittspridningen men det tror jag egentligen inte på då miljontals människor i Thailand vistas i luftkonditionerade utrymmen en stor del av tiden. Smittan finns nog där under ytan. Kanske dödstalen ännu inte satt fart och många personer är ju på sjukhus för observation. Någon på forumet skrev +3000 personer. Hur man nu kan ha tre tusen personer på sjukhus för observation när ett test tar några timmar att utföra!

Vi kan hoppas på att det varma klimatet hindrar smittspridningen men det tror jag egentligen inte på då miljontals människor i Thailand vistas i luftkonditionerade utrymmen en stor del av tiden. Smittan finns nog där under ytan. Kanske dödstalen ännu inte satt fart och många personer är ju på sjukhus för observation. Någon på forumet skrev +3000 personer. Hur man nu kan ha tre tusen personer på sjukhus för observation när ett test tar några timmar att utföra!
Exakt .

Kanske kan de inte få fram dessa. Eller inväntar att de smittade skall insjukna

Vad har det med förmågan och möjligheten att stänga Sverige i tid från till ex Italien . Förstå sammanhanget
Innan EU kunde en svenska medborgare åka till Italien för besök utan visum. De som åkte dit för skidåkning är boven. Man kan inte dra murar kring ett land och hoppas att allt ska fixa sig. När kom spanska sjukan kunde folk knappt åka från Umeå till Skellefteå.
Vi ska lära oss att skydda oss bättre eller låta bli de områden som vi inte har kunskap om.

Vad har det med förmågan och möjligheten att stänga Sverige i tid från till ex Italien . Förstå sammanhanget
Du tycks tro att det verkligen skulle gå att stänga av sverige, EU eller ej? Det finns ju få länder som är så beroende av omvärlden. Vi ska nog vara jävligt tacksamma över att vara med i EU så att inte omvärlden har samma möjligheter att isolera OSS. Vi har inte mat så det räcker ens. För att inte tala om mediciner och bränsle.

I Sverige finns det sju laboratorier som kan utföra testet. Inte ett riktigt svar på din fråga men troligen finns testutrustning i de stora städerna i Thailand.
Kan inte svära på vart jag läste men de 3985 personer som ligger inne på observartion har hunnit bli över 5000 nu och man skrev att "de flesta har visat sig ha vanlig influensa"..

De flesta... hmmm hur skall man tolka det??

I Sverige finns det sju laboratorier som kan utföra testet. Inte ett riktigt svar på din fråga men troligen finns testutrustning i de stora städerna i Thailand.

Hej

Det är just såna fakta som att ett högt utvecklat land som Sverige bara kan utföra dessa test på 7 platser som gör mig lite tveksam till hur stora resurser Thailand har?

Sen undrar man ju hur stor chans det är att ex.vis någon fattig på landsbygden hamnar på något av dessa sjukhus med en sån utrustning?

Så känslan är nog att det kan finnas ett mörkertal här.

Mvh isan lover

Sen undrar man ju hur stor chans det är att ex.vis någon fattig på landsbygden hamnar på något av dessa sjukhus med en sån utrustning?
Praktiskt taget lika med noll... Den oerhört bistra sanningen är nog att sjukdomen klingar av först när de flesta människorna i Thailand (och Sverige) blivit smittade eller möjligen vaccinerade. Det går inte att få stopp på spridningen med smittspårningen längre. Smittovägarna är för många och oberäkneliga. ...

Praktiskt taget lika med noll... Den oerhört bistra sanningen är nog att sjukdomen klingar av först när de flesta människorna i Thailand (och Sverige) blivit smittade eller möjligen vaccinerade. Det går inte att få stopp på spridningen med smittspårningen längre. Smittovägarna är för många och oberäkneliga. ...
så ä dä nog lika bra att få skiten å be till buddha muhammed gud att man överlever

Kan inte svära på vart jag läste men de 3985 personer som ligger inne på observartion har hunnit bli över 5000 nu och man skrev att "de flesta har visat sig ha vanlig influensa"..

De flesta... hmmm hur skall man tolka det??

Kanske man kan tolka detta som så, samma virus, för att inte skapa panik så säger man "vanlig influensa",

och om det skulle vara vanlig influensa så torde dessa inte vara inlagda, jag tror nog att detta är som en tryckbehållare,

fyll på med flera, till slut så sprängs den, och med tanke på thaifolkets familjesammanhållning så torde det vara en

tidsfråga innan många småbyar har smittan.

Och nu, med tanke på hur myndigheterna i Thailand har hanterat annat, med mycket med ljug och lögner, så inte litar jag

på dom uppgifter som myndigheterna släpper ut till allmän beskådan.

Är det inte märkligt, det var inte länge sedan Thailand påstod sig ha tagit fram en medicin mot aid:s, så nu kan man väl

förvänta sig att Thailand kommit längst i forskningen att få fram ett vaccin mot Corona-viruset, kanske några veckor bort?

själv exponerar jag mig så lite som möjligt när det gäller viruset, jag smyger efter husväggarna...

Tillbaka
Topp