Corona viruset sprider sig

Hej
555 doppade just ner röva på en av bänkarna på Hua Lampong mellan två infödda som inte åker i AC-kupeer(så att säga), POFFF så hade jag en ledig plats till vä. och tre lediga till höger.

Faranger är paria mer än vanligt nu.....
;)
Mvh
Ja där är en risk, kanske bäst man inte åker hem.
Kommer jag hem nu efter en tur i utlandet kanske fru och barn ses som pestsmittade hemma i villagen, andra barn får inte komma leka med ungarna, ingen köper frugans drinkar.

Oavsett sargad kropp och Corona så är det aldrig försent att göra hälsoförbättrande åtgärder. Sluta röka gjorde jag redan 1996 och det var bland det bästa jag gjort. Jag försöker kraftigt hålla nere mitt intag av socker och då inkluderar jag även kolhydrater. Läsk och annat skit har jag aldrig gillat i stora mängder. Vitt bröd mår jag inte bra av så det låter jag bli för det mesta. Om du kan minska dina insulin doser så är ju det också en seger. Insulin är ett livsviktigt hormon men som mycket annat så blir det farligt när kroppen får för mycket. Man skall inte förakta även dom små förändringarna så länge dom går i rätt riktning. Kämpa kämpa :thumbsup:
Vad gäller insulin är det tyvärr fel hormon om man vill gå ned i vikt. Man får kämpa desto mer för att gå neråt. Insulin triggar ju att kroppen lagrar sockret som fett och på det sättet minskar sockerhalten.
Bröd, pasta har jag skalat bort helt. Ris i alla former trugas det ju här, men försöker hålla ned det till lite som typ några få matskedar.
Men jag håller helt klart med dig i allt.

55555 när Sverige inte testar så är det nåt positivt.
När Thailand inte testar är det nåt negativt.
55555555555.
Vad har detta med testa att göra. Det som man har reagerat över är väl hur liten om någon uppmärksamhet lagts på Corona annat än vid hur illa det är för ekonomin. Vad är din förklaring till att Thailand inte drabbats.
Det kan ju inte vara den förträffliga spårningen eller sjukvården då inte något av detta har behövts vid tas. Jag tror det helt enkelt är så att virus är för små för att synas därför finns dom inte. Du kan väl somhalv thai bekräfta det.

Ris i alla former trugas det ju här, men försöker hålla ned det till lite som typ några få matskedar.

Undrar om inte råris skulle kunna fungera. Det innehåller visserligen kolhydrater, men har det inte ett betydligt lägre GI, plus att det bidrar med både mineraler och proteiner - till skillnad från det där "goda", vita, innehållslösa riset vi alla äter med förtjusning.

Finns hopp? Från dagens DI:

Bactiguard ska enligt ett pressmeddelande lansera en ny produkt som visat sig ha en avdödande effekt på tidigare varianter av coronavirus, men man vet ännu inte vilken effekt produkten har på covid 19. Tester uppges pågå.

”Tidigare erfarenhet visar att den påvisade avdödande effekten kan överföras till nya varianter av coronavirus”, heter det i pressmeddelandet.

Undrar om inte råris skulle kunna fungera. Det innehåller visserligen kolhydrater, men har det inte ett betydligt lägre GI, plus att det bidrar med både mineraler och proteiner - till skillnad från det där "goda", vita, innehållslösa riset vi alla äter med förtjusning.
Bara man tänker till lite så kan man få ihop en allsidig kost med lägre kolhydratnivå.
T.ex. morötter. Massvis med kolhydrater, men de kan bara tas upp av kroppen om de är kokade/stekta. Är de råa, kan kroppen inte ta upp kolhydraterna utan de passerar systemet ut i den vita stolen.

Hej

Håller med, vården i USA har stora brister, i Sydkorea har man enligt SVT kapacitet att utföra 15 000 tester om dagen och i USA har bara vården klarat av att utföra 5 000 tester sedan smittan bröt ut, ex.vis uppgav New Yorks största och mest meriterade sjukhus att dom hade en handfull tester tillgängliga och att dom måste användas på precis rätt patienter, någon kontroll av misstänkta fall hade man inte möjlighet att utföra.

Dessutom uppger sjukhusen i USA att dom har fått kraftiga nedskärningar ekonomiskt sedan Trump kom till makten, detta slår nu tillbaka, ex.vis demonstrerar personal anställda på sjukhusen i USA nu eftersom personalen själva uppger sig sakna skyddsutrustning

Mvh isan lover
Vad sa SVT om dom Svenska sjukhusen. Hur många tester kan Sverige göra per dag? Snälla Isaan lover, att referera till SVT och deras Trump smutskastning funkar inte, jo kanske på en del Svenskar

Hur många tester kan Sveriges största sjukhus göra?

Hej

Frugan har bett mig bunkra upp med lite mat idag, själv tycker jag att det är lite överdrivet, men kvinnor är ju normalt lite mer planerande och försiktigare än oss män, så det får väl bli lite som hon vill, jag kan ju köpa på mig lite sånt som jag vet kommer att gå åt ändå.

Mvh isan lover

Vad sa SVT om dom Svenska sjukhusen. Hur många tester kan Sverige göra per dag? Snälla Isaan lover, att referera till SVT och deras Trump smutskastning funkar inte, jo kanske på en del Svenskar

Numera gäller det här i Stockholm. Det IL bortser från i sin glädje att vara svensk är att regionerna har ansvaret för sjukvården och att därför förutsättningarna är olika.

Region Stockholm har ändrat sin strategi när det gäller provtagning. Uppmaningen är nu att inte uppsöka sjukhus om man är orolig för att ha smittats – om man för övrigt är frisk. Därmed kommer även statistiken över antalet smittade i Stockholm sannolikt bli mindre träffsäker.

Underligt nog så blev jag faktiskt förvånad över att vår statsepidemilog tydligen sätter värdegrunden före folkhälsan. (Men varför skulle inte även han vara politiskt tillsatt?!)

"– Det finns ju en aspekt i det här som liksom handlar om jämlikhet. Det är ju vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset men inte alla och hur ska vi liksom få till det så att det blir på ett bra sätt så att vi fortsatt har en jämlikhet i samhället och att alla har chans att liksom hålla sig friska. Jag tycker man bör tänka igenom konsekvenserna av den typen av beslut ganska brett innan man tar dem, inte minst om man är myndighet eller stort företag, säger Tegnell då. "

Men är man vänstervriden, så blir allt underordnat värdegrunden, även om hela samhället går på grund.

Är detta från SVT också?

Hej

Nej det var en egen slutsats, har man skurit ned så kraftigt på vården dom senaste åren som anställda uppger, saknar sjukhusen testutrusting och t.o.m skyddsutrustning till personalen så är läget nog inte så bra just nu.

Lägger man sen till att miljoner anställda inom ex.vis restaurang, handel och hotell har saknat möjlighet att sjukskriva sig och har varit tvingade att jobba även om dom har varit sjuka så ser det ändå sämre ut, nu har man tydligen lovats dessa ska få ersättning om dom stannar hemma, men det var väldigt sent agerat.

Mvh isan lover

Hej

Jag tror att SVT och andra medier har en ganska korrekt bild av Svenska sjukhus kapacitet, möjligheter och svagheter.

Mvh isan lover

Underligt nog så blev jag faktiskt förvånad över att vår statsepidemilog tydligen sätter värdegrunden före folkhälsan. (Men varför skulle inte även han vara politiskt tillsatt?!)

"– Det finns ju en aspekt i det här som liksom handlar om jämlikhet. Det är ju vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset men inte alla och hur ska vi liksom få till det så att det blir på ett bra sätt så att vi fortsatt har en jämlikhet i samhället och att alla har chans att liksom hålla sig friska. Jag tycker man bör tänka igenom konsekvenserna av den typen av beslut ganska brett innan man tar dem, inte minst om man är myndighet eller stort företag, säger Tegnell då. "

Men är man vänstervriden, så blir allt underordnat värdegrunden, även om hela samhället går på grund.
De flesta beslut i dagsläget fattas fortfarande av regionerna och kommunerna inom den offentliga sektorn. Företag inom den privata sektorn kommer också att fatta olika beslut. Invånarna i Nattavara löper mindre risk än medborgarna i Rinkeby men har längre väg till sjukhus om de blir ordentligt drabbade. Landsbygden borde ha större chans än storstäderna att gå helskinnade ur coronan. Tror att företag som Dr Kry skär guld nu.

En mardröm borde vara om coronan får fäste i flyktinglägren i t ex Grekland. Då kan det bli fråga om massdöd!?

Ja där är en risk, kanske bäst man inte åker hem.
Kommer jag hem nu efter en tur i utlandet kanske fru och barn ses som pestsmittade hemma i villagen, andra barn får inte komma leka med ungarna, ingen köper frugans drinkar.
Hejö
Ja annorlunda för dig än för mig.
Även om det nog är svårt att hålla sig ifrån hemmet så får du väl tänka på konsekvenserna. Lycka till.

Själv har jag redan kommit nära (läs j_vligt nära) lokalbefolkningen...
Ingen gloria som skaver här inte.
Mvh

Finns hopp? Från dagens DI:

Bactiguard ska enligt ett pressmeddelande lansera en ny produkt som visat sig ha en avdödande effekt på tidigare varianter av coronavirus, men man vet ännu inte vilken effekt produkten har på covid 19. Tester uppges pågå.

”Tidigare erfarenhet visar att den påvisade avdödande effekten kan överföras till nya varianter av coronavirus”, heter det i pressmeddelandet.
Om detta stämmer vore det gudabenådat. Men vad kan priset tänkas bli? Svindyrt förmodligen.

Hejö
Ja annorlunda för dig än för mig.
Även om det nog är svårt att hålla sig ifrån hemmet så får du väl tänka på konsekvenserna. Lycka till.

Själv har jag redan kommit nära (läs j_vligt nära) lokalbefolkningen...
Ingen gloria som skaver här inte.
Mvh
Gloria som skaver??
Tänkte väl mer på coronasmitta, att kommer man hem från utlandet kanske folk blir oroliga att man bär på corona när man kommer hem.
Barnen får inte gå till skolan om dom eller någon i hemmet varit i vissa länder och inte suttit i 14 dagars karantän först.

11 nya fall i Thailand . Har det blivit kallare ? Snart 100 fall gissar jag på.Noll koll där gissar jag på.Vaknar lite sent
55555 sann Joker tolkning av vad man skriver, inte konstigt stenbordshistorierna går som dom gör.
Vad gäller dom 11 fallen var det drinking buddies och han som smittade dom andra 10 bar med sig det från Hong Kong.

Allvarligt eller ej, Coronaviruset har i slla fall fått de styrande att undersöka möjligheten att flytta Songkran till första veckan i juli, enligt the Thsiger

Tillbaka
Topp