Corona viruset sprider sig

Förändrar ju iofs inte min syn på Finland, frågan är varför det är meningslöst , det tyckwr jag inte framgår, men då kan man ställa en följdfråga , varför har de lyckats bättre, kanske är det som många hävdar , total nonchalans av Sveriges inkommande från Italien samt andra länder med hög smitta har nu visat att det som bla, Finland gjorde var rätt , stenhård smittspårning samt stänga av kluster, arför har de inte fler döda , och varför har inte Norge fler döda , varför ??? Hur du ett svar Andrej , jag tror mig , men jag vet inte om det är rätt, kanske var Svenska myndigheter för nonchalanta, riktiga klantarselen anser jag :angry_transparent:
Kanske dags att lämna tråden på riktigt som du lovade tidigare. Detta kan inte vara bra för din gamla pump.

Kanske missuppfattade jag dig men du skrev:

"Har samma uppfattning, brukar inte ta dom vanliga influensavaccin som erbjuds heller, tror också att man kan bygga upp en naturlig motståndskraft."

Jag uppfattade detta som att du var negativ till vaccin. Ditt förklarande inlägg säger egentligen något annat. Jag hävdar, att den negativa hållning som en del har mot t ex mässling och andra sjukdomar kan vara farlig. Var av intresse att veta om du tillhörde denna grupp.

Hur och på vilka grunder bestämmer du om du kan bygga upp en naturlig motståndskraft?

Hej

Jag är ju såpass gammal att alla fick mässling, vattenkoppor och påssjuka på min tid, då fanns inget vaccin och man ville tvärtom att barnen skulle få dessa s.k barnsjukdomar som unga, man tog t.o.m barn till sjuka för att få detta överstökat,det ansågs vara värre och farligare att drabbas av dessa sjukdomar som vuxen.

Influensa ser jag ungefär som en vanlig förkylning och blir jag drabbad lägger jag mig till sängs en vecka och sen är det över, ser ingen anledning till att vaccinera mig för detta, tycker att kroppen hanterar den bra nog.

Mvh isan lover

Hej

Jag är ju såpass gammal att alla fick mässling, vattenkoppor och påssjuka på min tid, då fanns inget vaccin och man ville tvärtom att barnen skulle få dessa s.k barnsjukdomar som unga, man tog t.o.m barn till sjuka för att få detta överstökat,det ansågs vara värre och farligare att drabbas av dessa sjukdomar som vuxen.

Influensa ser jag ungefär som en vanlig förkylning och blir jag drabbad lägger jag mig till sängs en vecka och sen är det över, ser ingen anledning till att vaccinera mig för detta, tycker att kroppen hanterar den bra nog.

Mvh isan lover
Ja så gammal är jag också, har haft det mesta förutom påssjuka och scharlakansfeber. Men som jag har sagt tidigare, svininfluensan var riktigt jobbig så efter den här jag alltid vaccinerat mig mot säsongsinfluensan.

Ja så gammal är jag också, har haft det mesta förutom påssjuka och scharlakansfeber. Men som jag har sagt tidigare, svininfluensan var riktigt jobbig så efter den här jag alltid vaccinerat mig mot säsongsinfluensan.
Var fick du svininfluensan , i Thailand ?

Nu har ju inte resultatet att göra med om man har mask eller inte.....
Nej , och det finns inga vetenskapliga studier gjorda , så hur man kan förkasta munskydd eller mask kan jag inte förstå. Se till att folk har masker då , Men dessa masker funkar väl inte heller , nonsens artikel är min bedömning. Och jag försöker ibland bilda mig en egen uppfattning , självklart hindrar munskydd virus att spridas om du nyser i ett munskydd i stället för rakt ut l luften , den frågan kan du få ett svar på från en femåring , tycker det är larvigt att påstå att det inte har betydelse , Minimal betydelse säger artikeln !! Nej , det tro jag inte alls på .

Nej , och det finns inga vetenskapliga studier gjorda , så hur man kan förkasta munskydd eller mask kan jag inte förstå. Se till att folk har masker då , Men dessa masker funkar väl inte heller , nonsens artikel är min bedömning. Och jag försöker ibland bilda mig en egen uppfattning , självklart hindrar munskydd virus att spridas om du nyser i ett munskydd i stället för rakt ut l luften , den frågan kan du få ett svar på från en femåring , tycker det är larvigt att påstå att det inte har betydelse , Minimal betydelse säger artikeln !! Nej , det tro jag inte alls på .

Hej

I USA verkar man också ha det lika svårt att övertyga folk om att börja ta på sig munskydd som i andra västerländska länder.

MASK-WEARING STILL A CONTROVERSY IN VIRUS-STRICKEN U.S.
By Xinhua News Agency
May 29, 2020 9:01 am

S__7299107-696x464.jpg

People relax as they sit separately in circled-off areas to assure social distancing during the COVID-19 pandemic at a park in San Francisco, the United States, May 24, 2020. (Photo by Li Jianguo/Xinhua)

WASHINGTON (Xinhua) — Wearing masks remain controversial in the United States even though public health officials have continued to recommend the use of face coverings in public to curb the spread of COVID-19, which has so far killed over 100,000 Americans.

Mvh isan lover

Hej

I USA verkar man också ha det lika svårt att övertyga folk om att börja ta på sig munskydd som i andra västerländska länder.

MASK-WEARING STILL A CONTROVERSY IN VIRUS-STRICKEN U.S.
By Xinhua News Agency
May 29, 2020 9:01 am

S__7299107-696x464.jpg

People relax as they sit separately in circled-off areas to assure social distancing during the COVID-19 pandemic at a park in San Francisco, the United States, May 24, 2020. (Photo by Li Jianguo/Xinhua)

WASHINGTON (Xinhua) — Wearing masks remain controversial in the United States even though public health officials have continued to recommend the use of face coverings in public to curb the spread of COVID-19, which has so far killed over 100,000 Americans.

Mvh isan lover
Skrämmande hur dum människan är , I de länder där befolkningen lyssnar om detta med Social distans så är smittan lägre, Här verkar det vara mest smitta i utanförskapsområden samt inom vården, inte alls ute i samhället på samma sätt som man kanske tror, läste det i en artikel , vet inte om det stämmer dock

Hej

Mvh isan lover
Jo alla dom 3 har man ju haft! Plus en till som heter Röda Hund.

Förstod du ingenting?

Finnpajsarna kom fram till att munskydd hjälper föga om man inte är smittad.
Om man är smittad så är det bra att ha munskydd.
Om du inte är smittad så är det värdelöst med munskydd.
Vet dock inte om dom har tagit med dräkt för djuphavsdykning med i beräkningarna.

Skrämmande hur dum människan är , I de länder där befolkningen lyssnar om detta med Social distans så är smittan lägre, Här verkar det vara mest smitta i utanförskapsområden samt inom vården, inte alls ute i samhället på samma sätt som man kanske tror, läste det i en artikel , vet inte om det stämmer dock

Det verkar vara ganska få som skiter i social distancing

Förstod du ingenting?

Vet dock inte om dom har tagit med dräkt för djuphavsdykning med i beräkningarna.
Jo , det förstod jag , men någon direkt vettig vetenskaplig undersökning fanns det ju inte . Om man då sedan inte vet huruvida man är smittad eller ej , Då skall mao alla bära mask på offentlig plats , då hjälper det mao väldigt mycket då de som är smittade inte sprider detta virus ohämnat. , Tror du håller med om det resonemanget,och då vet vi också varför munskydd hjälper. Tack Andrej , dej går det att konversera med :wai:
Det är ju fö detta vi har sagt länge , men bär du en riktig Halvmask MAO inte dykarmask utan en vanlig Virusmask klassa P3 då skyddar du dig ganska väl om du dessutom bär ett par enkla skyddsglasögon , och använder handsprit när du tagit i masken utsida , de är mycket enkla att hantera dessa halvmasker , du behöver inte röra maskens utsida överhuvudtaget

Jo , det förstod jag , men någon direkt vettig vetenskaplig undersökning fanns det ju inte . Om man då sedan inte vet huruvida man är smittad eller ej , Då skall mao alla bära mask på offentlig plats , då hjälper det mao väldigt mycket då de som är smittade inte sprider detta virus ohämnat. , Tror du håller med om det resonemanget,och då vet vi också varför munskydd hjälper. Tack Andrej , dej går det att konversera med :wai:
Det är ju fö detta vi har sagt länge , men bär du en riktig Halvmask MAO inte dykarmask utan en vanlig Virusmask klassa P3 då skyddar du dig ganska väl om du dessutom bär ett par enkla skyddsglasögon ,

Jodå, självklart är det så.
Vanlig FFP3 mask med silicon är nog ganska vettig i form av skydd.
Använder jag en sådan? Nej

Förstod du ingenting?

Varför har Finland idag 35 nya fall per dag , Sverige drygt 700 nya fall per dag, hur du någon ide om varför ??

Jodå, självklart är det så.
Vanlig FFP3 mask med silicon är nog ganska vettig i form av skydd.
Använder jag en sådan? Nej
Silicon? Jag har ingen med silicon , Mina 10 jag köpte i januari är sydda filter med ventil av 3 M FFP3 , kan återanvändas ett par tre ggr , sprayar dem med ytdes. om jag använt dem, många som frågar var fn jag köpt dessa , de vill ha så gärna så att jag skäms att jag har 8 st till hemmavid
1590817475202.png

Varför har Finland idag 35 nya fall per dag , Sverige drygt 700 nya fall per dag, hur du någon ide om varför ??

Hej

Sverige har ju 10.2 miljoner innevånare och Finland har ju bara 5.5 miljoner innevånare, det påverkar naturligtvis antal fall, sen är ju Sverige helt öppet medans Finland valde att stänga ned, självklart påverkar detta smittspridningen, konstigare än så är det nog inte.

Mvh isan lover

Silicon? Jag har ingen med silicon , Mina 10 jag köpte i januari är sydda filter med ventil av 3 M FFP3 , kan återanvändas ett par tre ggr , sprayar dem med ytdes. om jag använt dem, många som frågar var fn jag köpt dessa , de vill ha så gärna så att jag skäms att jag har 8 st till hemmavid
1590817475202.png

silicon gör det tätt mellan ansiktet och mask!
Det är pga sådan mentalitet som du har att Sverige är dödsdömt!
Utan silicon! Vad har herrn’ för moral

Tillbaka
Topp