Corona viruset sprider sig

Hej

Både Norge, Danmark och Finland har gått mycket längre än Sverige i sin nedstängning, både förskolor och skolor stängdes vilket tvingade folk att stanna hemma ifrån jobbet, vilket påverkade många arbetsplatser, även butiker, varuhus, restauranger, gym, barer, badhus och mycet annat stängdes ned och även här tvingades anställda att stanna hemma ifrån jobbet, även gränserna stängdes och begränsade medborgarnas frihet, man fick lämna sitt hus och lägenhet men knappast ha några sociala kontakter.

Mvh isan lover
Nää, de har ju absolut gjort fel, det ser man ju nu, Sverige har ju marginellt fler sjukdomsfall , för att inte tala om avlidna , de är ju inget att orda om , ett fåtal fler i Sverige jämfört med Norge. Dessutom har ju Norbaggarna nu psykiska problem, självmorden har gått upp 500%, Norge har totalt misslyckats i sin strategi , för att inte tala om Finland och Danmark. Och sen stängde de gräserna , rena kommunistdiktaturen.

Nää, de har ju absolut gjort fel, det ser man ju nu, Sverige har ju marginellt fler sjukdomsfall , för att inte tala om avlidna , de är ju inget att orda om , ett fåtal fler i Sverige jämfört med Norge. Dessutom har ju Norbaggarna nu psykiska problem, självmorden har gått upp 500%, Norge har totalt misslyckats i sin strategi , för att inte tala om Finland och Danmark
Tack, det var första gången du upplyste oss om det! :eek:

Tack, det var första gången du upplyste oss om det! :eek:
Sanningen måste ju fram Berra , God Morgon
1594098180173.png

Det känn verkligen märkligt när företrädare för vissa myndigheter i Sverige går ut offentligt och säger att det är en ny kunskap, den har inte funnits tidigare, i någon tid.
Hmm.
Men det måste du ändock begripa Peter Sfa, det som inte bevisligen finns belägg för genom vetenskapliga studier i är inte ens värt att diskutera. Tycker du är lite väl hård mot AT, Tror han är kunnig, Så måste det vara, regeringen anställer eller anlitar inte folk utan kompetens

Just nu om djurmarknader i BKK , Lika illa där som i Wuhan om man skall tro på inslaget från FN som nu larmar om sambandet med miljöförstöring vs pandemier och Djurmarknader :rolleyes:

Men det måste du ändock begripa Peter Sfa, det som inte bevisligen finns belägg för genom vetenskapliga studier i är inte ens värt att diskutera. Tycker du är lite väl hård mot AT, Tror han är kunnig, Så måste det vara, regeringen anställer eller anlitar inte folk utan kompetens
Exakt, som jag tidigare nämnde är de mycket kunniga och ansvarsfyllda. :beer:

Ja, och du har fått svaret , Alla Norrmän som reser till Sverige måste ha karantaäni Norge vid återresan , Kan du inte tyda Norska regeringens uttalande, det är nya krav sedan två veckor tillbaka , Karantän .som gäller

Men svenskar som reser in behöver inte karantän. Vi kan jobba på som vanligt.
Sedan kan olika företag ha sina egna regler som är strängare än statens regler.

Men svenskar som reser in behöver inte karantän. Vi kan jobba på som vanligt.
Sedan kan olika företag ha sina egna regler som är strängare än statens regler.
OK , kan så vara , men Kyckling påstod att Norrmänn kan åka in i Sverige hur som heslt samt tillbaka med med smittan från Sverige , Det är mao inte korrekt , dvs om Norska myndigheterna följer upp de regler som finns om detta, Det är karantän vilket jag även har visat. men tycks inte riktigt gå in i medvetandet hos till ex Kyckling .. men jag vet att så är det , det räcker för mig

[QUOTE="Matt82, post: 425649, member: 9445
Jag som är lite mer positiv påstår att "det kan bara bli bättre framöver" ;)
[/QUOTE]

... det kan bara bli sämre framöver...:cool: med detta så var det bättre förr.

Tillbaka
Topp