Corona viruset sprider sig

Repapriated flights från London gäller bara för engelsmän och irländare. Jag funderar på att prova en annan väg. Malaisaia och Kuala Lumpur. Förut fick vi svenskar 90 dar utan visum. Under vad som gäller i Corona tider. Sedan kan man bida sin tid i värmen och ta bussen till Thaiambassaden i KUL och ansöka om tillstånd/flights därifrån. Känns närmare men kan bli längre bort. Någon som har erfarenhet av Malaysia. För att gardera sig skall man nog söka visum som kan utökas.....

Repapriated flights från London gäller bara för engelsmän och irländare. Jag funderar på att prova en annan väg. Malaisaia och Kuala Lumpur. Förut fick vi svenskar 90 dar utan visum. Under vad som gäller i Corona tider. Sedan kan man bida sin tid i värmen och ta bussen till Thaiambassaden i KUL och ansöka om tillstånd/flights därifrån. Känns närmare men kan bli längre bort. Någon som har erfarenhet av Malaysia. För att gardera sig skall man nog söka visum som kan utökas.....

Det är ungefär lika hårda restriktioner på att resa till Malaysia, så hur tänkte du att det skulle fungera?

Det är ungefär lika hårda restriktioner på att resa till Malaysia, så hur tänkte du att det skulle fungera?
Jo, du har rätt, faktiskt nästan lika hårda regler för oss "spousare" eller de kallar det MM2H (Member of Malaysia second home). Regeln gäller från slutet av maj. Ja, bara fortsätta bida sin tid i hopp om att någon ort i Scandinavien öppna repariated flights.

Flockimmunitet kanske inte var helt fel i alla fall:

Det skulle ju förklara kurvorna som går upp först, men sen sjunker, Sveriges också. Om man får våga vara positiv :)

Hej

Ändå länkar du till politik?

Mvh isan lover
Du anstränger dig att få detta enkla citat till att vara politik. Det var inte min avsikt. Min avsikt var att belysa en intressant fråga utan att lägga värderingar. Jag kan bara hävda att du är extremt petig. Jag citerade ett uttalande från EU som jag tyckte var intressant. Som jag uppfattade citatet låg det utanför hur Berralund har definierat politik. Jag undvek att skriva en politisk kommentar för att inte stöta mig med någon.

Konsekvensen av det du hävdar är ju att i det närmaste allt är politik.

Läs gärna H C Andersens berättelse, som heter "Princessan på ärten" eller något liknade. Hon var mycket känslig och kunde uppfatta en ärta i sängen trots många madrasser. Just i denna del uppfattar jag dig som lika känslig som prinsessan.

För min del är denna diskussion avslutad.

Du anstränger dig att få detta enkla citat till att vara politik. Det var inte min avsikt. Min avsikt var att belysa en intressant fråga utan att lägga värderingar. Jag kan bara hävda att du är extremt petig. Jag citerade ett uttalande från EU som jag tyckte var intressant. Som jag uppfattade citatet låg det utanför hur Berralund har definierat politik. Jag undvek att skriva en politisk kommentar för att inte stöta mig med någon.

Läs gärna H C Andersens berättelse, som heter "Princessan på ärten" eller något liknade. Hon var mycket känslig och kunde uppfatta en ärta i sängen trots många madrasser. Just i denna del uppfattar jag dig som lika känslig som prinsessan.

Va inte så arg nu Uffe!Prinsessan verkar ju vara mer din personlighet just nu.

Flockimmunitet kanske inte var helt fel i alla fall:

Det skulle ju förklara kurvorna som går upp först, men sen sjunker, Sveriges också. Om man får våga vara positiv :)
Vore ju bra , men tror inte på detta , har gissats för mycket om detta . jag vet inte om flera hundra nya fall under en helg är så mycket att glädjas åt:confused:

Finlands forskarteam har nu kommit fram till att Munskydd har en stor inverkan på smittspridning.Munskydd både skyddar dig från smitta samt hindrar den sjuke att smitta andra , De har slagit ihop fem olika studier med sin egen och kommit fram till detta , Finska Motsvarigheten till FHM rekommenderar nu mjnskydd i kollektivtrafik samt i butuike cafeer mm . Inför skolstarten skall medborgarna uppmanas bära munskydd ...

Kanske kommer vi närmare varför Thailand klarar sig mycket bra

Vore ju bra , men tror inte på detta , har gissats för mycket om detta . jag vet inte om flera hundra nya fall under en helg är så mycket att glädjas åt:confused:
Tyvärr är vi väldigt väl medvetna om att du bara tror på allt som är negativt. Det måste vara jobbigt att se nattsvart på allting, själv skulle jag må riktigt dåligt om jag hade varit så. Det är faktiskt synd om dig, det menar jag uppriktigt utan att vara elak.

Finlands forskarteam har nu kommit fram till att Munskydd har en stor inverkan på smittspridning.Munskydd både skyddar dig från smitta samt hindrar den sjuke att smitta andra , De har slagit ihop fem olika studier med sin egen och kommit fram till detta , Finska Motsvarigheten till FHM rekommenderar nu mjnskydd i kollektivtrafik samt i butuike cafeer mm . Inför skolstarten skall medborgarna uppmanas bära munskydd ...

Kanske kommer vi närmare varför Thailand klarar sig mycket bra
Finland har ju knappt haft nån smitta?Märkligt att dom är experter på detta??

Hej

Jag har aldrig påstått att det var din avsikt, jag sa bara att jag avstår ifrån att bemöta inlägget om S eftersom jag då tvingas att skriva om politik vilket vi undanbeds i trådar utanför den politiskt innehåll.

För min del var denna diskussion avslutad för längesedan, vet inte varför du återkommer till det här gång på gång.

Mvh isan lover

Här är senaste nytt om munskydd från dagens SvD:

En grupp av 25 forskare från Karolinska institutet i Stockholm och McMaster University i Kanada har i en studie av 25 artiklar om de filtrerande egenskaperna hos tygmunskydd funnit att användning kan minska spridningen av virus.
Juan Jesus Carrero, professor i epidemiologi vid KI, understryker att de inte har direkta bevis på att munskydd minskar överföringen av det nya coronaviruset sars-cov-2, då det skulle kräva oetiska kliniska tester.
"Men den litteratur som vi funnit visar tydligt att munskydd kan minska spridningen av virus och skydda bärarna, några av dem mycket effektivt", säger han enligt ett pressutskick, och tillägger:
"Dessa bevis bör vara mer än tillräckliga för att rekommendera användningen av munskydd".
Muslin, bomull och flanell är enligt studien de material som skyddar bäst – helst i tre till fyra lager, och med en trådtäthet på minst 100 trådar per tum.

För närvarande finns det 34 hotell i Thailand som är godkända för att erbjuda alternativa karantäntjänster till utländska resenärer.

Hotell som har godkänts täcker ett brett prisintervall från 29 000 THB till 220 000 THB för två veckors karantän.
Du kommer att bo i den 14-dagars obligatoriska karantänen i Bangkok med bättre faciliteter, god atmosfär, i ren och säker miljö.

Normalt inkluderar paketet 3 måltider per dag, gratis WiFi, gratis välkomstdrycker och privat biltransfer från antingen Don Mueang eller Suvarnabhumi flygplats. En sjuksköterska finns tillgänglig dygnet runt, och de kommer att ta din temperatur och hälsan kontrolleras 2 gånger per dag.
Paketet innehåller också två COVID-19-tester som äger rum den femte och 13:e dagen i karantän. Om du har en feber på 37,5 grader eller mer överförs du till sjukhus.

1596517346873.png

För närvarande finns det 34 hotell i Thailand som är godkända för att erbjuda alternativa karantäntjänster till utländska resenärer.

Hotell som har godkänts täcker ett brett prisintervall från 29 000 THB till 220 000 THB för två veckors karantän.
Du kommer att bo i den 14-dagars obligatoriska karantänen i Bangkok med bättre faciliteter, god atmosfär, i ren och säker miljö.

Normalt inkluderar paketet 3 måltider per dag, gratis WiFi, gratis välkomstdrycker och privat biltransfer från antingen Don Mueang eller Suvarnabhumi flygplats. En sjuksköterska finns tillgänglig dygnet runt, och de kommer att ta din temperatur och hälsan kontrolleras 2 gånger per dag.
Paketet innehåller också två COVID-19-tester som äger rum den femte och 13:e dagen i karantän. Om du har en feber på 37,5 grader eller mer överförs du till sjukhus.

1596517346873.png

Sjukhus direkt för mig då. Min normala kroppstemperatur är 37.7-37.9 grader. Lätt feber brukade skolsköterskan kalla det varje gång jag vill gå hem från skolan när jag var liten.
Nå, de kanske menar temperaturen på pannan, den är brukligt lägre.

Det blir dyrt för vissa. Jag har en bekant som installerar Elekta Unity i Hongkong just nu, men bor nära mig här. Två veckor karantän när han åker dit och två veckor till när han kommer hem. En månads vistelse på hotell att bara vänta.

Tillbaka
Topp