Corona viruset sprider sig

Bor du här eller, ja bor här och trivs med hur dom kollar och sköter det, alltid lättare att klaga på andra
Nu läser ju varken Tegnell eller ”Svetsarn” här på T.S.
Här läser väl mest folk som bor i Sverige med Thailandsintresse.Här är jag övertygad att dom flesta gör sitt bästa för att minska epedemin.Sen vad ni kritiker i Thailand gör förutom att klaga på Sverige är fortfarande oklart.Satan har åtminstone visat hur man använder mask.

Här läser väl mest folk som bor i Sverige med Thailandsintresse.Här är jag övertygad att dom flesta gör sitt bästa för att minska epedemin.Sen vad ni kritiker i Thailand gör förutom att klaga på Sverige är fortfarande oklart.Satan har åtminstone visat hur man använder mask.
Orsaken till klagan kan bero på att det inte går att jämföra Thailand med Sverige. Thailand har skött sin del i skydd pandemi bra eller i vart fall i ligan med de andra, Sverige har inte gjort det och ligger bland världens mest misskötta.
Det är ju inte så att Sverige har haft en otur med smittan som man kämpat med jämfört med andra. Smittan med dödstalen i Sverige blev på grund av FHM och ansvariga i Sverige, ingen annan omständighet är ansvarig.

Ingen skyller på någon som individ, ni har ju bara följt vad ni tror är rätt.
Vad gäller dina andra kommentarer har iaf inte jag sett till någon regel på TS, att var och en bara får ha åsikter om det landet man bor i.
Vi har alla intressen i båda länderna och kommentar båda.
Kanske bättre lägga ned personangrepp med dålig stil och acceptera att alla får ha en åsikt och tala om det hemska som hänt i Sverige, oavsett vart vi nu bor.

Orsaken till klagan kan bero på att det inte går att jämföra Thailand med Sverige. Thailand har skött sin del i skydd pandemi bra eller i vart fall i ligan med de andra, Sverige har inte gjort det och ligger bland världens mest misskötta.
Det är ju inte så att Sverige har haft en otur med smittan som man kämpat med jämfört med andra. Smittan med dödstalen i Sverige blev på grund av FHM och ansvariga i Sverige, ingen annan omständighet är ansvarig.

Ingen skyller på någon som individ, ni har ju bara följt vad ni tror är rätt.
Vad gäller dina andra kommentarer har iaf inte jag sett till någon regel på TS, att var och en bara får ha åsikter om det landet man bor i.
Vi har alla intressen i båda länderna och kommentar båda.
Kanske bättre lägga ned personangrepp med dålig stil och acceptera att alla får ha en åsikt och tala om det hemska som hänt i Sverige, oavsett vart vi nu bor.
Dålig stil?Menar du att du har en bra stil i denna tråden?

Det är din åsikt och din tro som många inte delar. Däribland jag.

Visst misslyckades sverige när smittan kom in på äldreboende, det kan nog inte FHM beskyllas för utan vårdgivarna och den svenska modellen.

Att flera dött i sverige må så vara, orsaken kan man tvista om. Jag är beredd att låta några åldringar dö 3-6 månader i förtid istället för att stänga hela samhället vad det innebär.

Att gotta sig åt fattigdom och hunger är bara osmakligt och är med dina ord "dålig stil" i denna tråden.

Men som jag sagt många gånger förr har du absolut ingen förmåga alls att förstå andra synvinklar än just din egen och alla som inte viker sig för dig är idioter som håller på med personangrepp.

Få sysslar med just personangrepp och härskartekniker så mycket som just du. Men du har ju säkert gått en kurs i det och är således expert.

Hur tänkte alla som vill stänga ner Sverige totalt att det skulle fungerat i praktiken? Glöm nu inte att vi gick in i detta med i princip sämst tillväxt i EU och med en arbetslöshet som var skrämmande (då räknar vi inte ens all skattefinansierad sysselsättning)? Vår tillväxt är kass men den såg dålig ut även utan Corona. Några procent till i arbetslöshet vore riktigt illa då den arbetslöshet som tillkommit och tillkommer nu är direkt från människor som arbetade.

Kan även vara bra att skilja på haveriet inom äldreomsorgen och ekonomi och företagande.

Visst finns det en del att kritisera enligt mig. Äldrevården, inte ta det på allvar, dåliga gissningar och nu senast raderade email som ger vatten på kvarnarna...

Frågorna i denna tråd är komplexa, mycket komplexa. Många generaliserar för mycket, gör det svart eller vitt för att enkelt kunna peka finger på någon. Så fungerar tyvärr inte den riktiga världen.

Tråkigt att vuxna människor inte skall klara av att föra ett samtal men så är det ju just därför vi har krig, hatbrott och förföljese i världen. På grund av oförmågan och oviljan att förstå andra och respektera deras åsikt även om den är avvikande.

Här läser väl mest folk som bor i Sverige med Thailandsintresse.Här är jag övertygad att dom flesta gör sitt bästa för att minska epedemin.Sen vad ni kritiker i Thailand gör förutom att klaga på Sverige är fortfarande oklart.Satan har åtminstone visat hur man använder mask.ja tror inte att vi som bor i th vill mer än ni där att detta skall bli bra. Försök artar de som är bra, gnäll inte på andra

Visst misslyckades sverige när smittan kom in på äldreboende, det kan nog inte FHM beskyllas för utan vårdgivarna och den svenska modellen.

Att flera dött i sverige må så vara, orsaken kan man tvista om. Jag är beredd att låta några åldringar dö 3-6 månader i förtid istället för att stänga hela samhället vad det innebär.

Att gotta sig åt fattigdom och hunger är bara osmakligt och är med dina ord "dålig stil" i denna tråden.

Men som jag sagt många gånger förr har du absolut ingen förmåga alls att förstå andra synvinklar än just din egen och alla som inte viker sig för dig är idioter som håller på med personangrepp.

Få sysslar med just personangrepp och härskartekniker så mycket som just du. Men du har ju säkert gått en kurs i det och är således expert.

Hej

Det är väl främst när det gäller att äldrevården och vissa grupper av invandrare i vissa regioner drabbades hårt som Sveriges strategi mot coronaviruset misslyckades, i övrigt har vi väl drabbats ungefär på samma sätt som våra grannländer.

Håller med dig om att inte Folkhälsomyndigheten kan lastas för detta, det är ju precis som du säger vårdgivare ute i kommunerna som har hand äldrevården och då enligt den Svenska modellen med både kommunala och privata alternativ.

Folkhälsomyndigheten kände väl knappast till att man på vissa äldreboenden inte ens kände till och följde basala hygienrutiner, hade personal som inte kunde svenska, hade anställt outbildad och obehörig personal trots att det egentligen inte var tillåtet o.s.v.

Håller även med om nedstängning som en del förordar, det får enorma konsekvenser och medför mycket elände, tror att det kommer att ta fler liv och påverka människor mer negativt än själva coronaviruset.

Mvh isan lover

Hej

Thailands påverkas rejält av pandemin och landets BNP sjönk med 12.2% under det andra kvartalet, det största raset på 22 år, det är export och turism som är dom stora förlorarna.

Q2 GDP shrinks 12.2% y/y, weakest in 22 years
PUBLISHED : 17 AUG 2020 AT 10:17
UPDATED: 17 AUG 2020 AT 11:18
In this handout file photo from the Royal Thai Navy taken and released on Feb 04, 2020 navy officials in protective suits stand beside a plane that brought Thai nationals back from Wuhan, the epicentre of the novel coronavirus outbreak, at the military U-Tapao Airport in Rayong. (AFP)

In this handout file photo from the Royal Thai Navy taken and released on Feb 04, 2020 navy officials in protective suits stand beside a plane that brought Thai nationals back from Wuhan, the epicentre of the novel coronavirus outbreak, at the military U-Tapao Airport in Rayong. (AFP)

The economy contracted the most in more than two decades, deepening its recession as the nation’s key drivers of trade and tourism remain hobbled by the global coronavirus pandemic.

Mvh isan lover

Hej

Antalet smittade i Norge har nu passerat 10 000 men det norska Folkhälsoinstitutet tror att det snarare rör sig om
ca 40 000.

i dag kl 05:55av Adam Westin
Norge har nu nått över 10 000 bekräftade fall av coronasmitta, enligt VG:s sammanställning.
– Talet är stort, men det är en bragd av befolkningen, företag, kommuner och vården att siffran inte är 20-30 gånger högre vid det här laget, säger Preben Aavitsland vid norska Folkhälsoinstitutet.
Chefen tror dock att det verkliga smittotalet är 40 000, men att många haft så mild infektion att de inte vetat om det.
– Fortfarande skjuter vi den stora vågen framför oss, och det måste vi klara tills alla kan bli vaccinerade. I bästa fall mot slutet av 2021, men troligtvis senare, säger Preben Aavitsland vid norska Folkhälsoinstitutet.
Som bekant har Sverige haft betydligt fler smittade än vår närmaste granne i väst. I skrivande stund har 84 294 fall av coronaviruset konstaterats i Sverige.

Mvh isan lover

Hej

Antalet smittade i Norge har nu passerat 10 000 men det norska Folkhälsoinstitutet tror att det snarare rör sig om
ca 40 000.

i dag kl 05:55av Adam Westin
Norge har nu nått över 10 000 bekräftade fall av coronasmitta, enligt VG:s sammanställning.
– Talet är stort, men det är en bragd av befolkningen, företag, kommuner och vården att siffran inte är 20-30 gånger högre vid det här laget, säger Preben Aavitsland vid norska Folkhälsoinstitutet.
Chefen tror dock att det verkliga smittotalet är 40 000, men att många haft så mild infektion att de inte vetat om det.
– Fortfarande skjuter vi den stora vågen framför oss, och det måste vi klara tills alla kan bli vaccinerade. I bästa fall mot slutet av 2021, men troligtvis senare, säger Preben Aavitsland vid norska Folkhälsoinstitutet.
Som bekant har Sverige haft betydligt fler smittade än vår närmaste granne i väst. I skrivande stund har 84 294 fall av coronaviruset konstaterats i Sverige.

Mvh isan lover
Men Sverige har en betydligt större folkmängd också.

Han ska nog va glad för sitt bidrag från den svenska staten som han så mycket föraktar.
Kan du berätta vilken bidrag jag får från svenska staten?
Och jag föraktar inte någon inte ens okunniga människor som inte kan sitt jobb. Däremot har jag full rätt att kritisera vem jag vill speciellt folk som lever även på min bekostnad och gör ett uruselt arbete.
Sedan dom personliga påhoppen skiter jag fullständigt i för det är jag själv som bestämmer hur jag skall reagera på idiotiska påhopp som inte har något att göra med det man diskuterar om.
Försök växa upp lite, men helst inte i bredden.
Om jag cyklar eller inte har inget att göra med Covid19 eller Sveriges totala misslyckandet att hantera det
Eller håll på om ni vill för mig gör det inte ett smack.
Jag skulle inte heller vara så jäkla kaxig om jag hette Dick, men det kan förklara varför hen vill gärna försöka mobba andra i vuxen ålder.
Ha det så bra du kan mannen. :reta:

Så du tror att man hellre svälter ihjäl än att arbeta.
Fast det är mörkt nu får du nog sätta dig på cykeln o trampa på till det ljusnar, så kanske det klarnar.
Många besynnerliga uttalande det sista
Kan förstå att det låter besynnerligt om du lägger till vad jag eventuellt tänker.
Försök bidra själv med något vettigt utan att lägga ord i andras mun.
För mig har det klarnat för länge sedan.

Det jag gjort mig "skyldig" till är att ha lagt in en studie som visar att det inte handlar om 3-6 månader, generellt sett. Och lagt in en länk ekonomi som visat att det ekonomiska argumentet du för inte håller.
Då blev det "liv i luckan".
Det tolkas mer som att ett antal andra personer här än mig, har svårt acceptera andra bilder av det som sker och har skett.
Vad gäller kommentaren om att det främst är åldrevården vi misslyckats i, så är det trots allt så att även om man frånräknar den gruppen ligger Sverige skyhögt över grannländerna. Till det skall man komma ihåg att det är FHM och regeringens uppgift att vara rådgivande och styrande i en sådan här situation. Vi har istället haft tafatta och till och med råd som ger vibbar om att basala skyddsåtgärder inte behöver vidtagas.
Till och med påstods det initialt, att smittan inte kommer att påverka Sverige.
Min bestämda åsikt är att de här argumenten inte håller. Jag ser dem enbart som ett sätt att skylla ifrån sig.

Nej, jag kräver inte att någon skall lägga sig för mig, eller tycka som jag. Det har jag aldrig gjort.
Men, däremot Samet, Dick och någon mer, har krävt exakt detta av mig.
Det ser jag som dålig stil.
Jag anser du projicerar.

Däremot precis som när andra kommentera mina inlägg, kommentarer jag också andras inlägg. När jag kommenterar gör jag det baserat på den kunskap och åsikt jag har precis som alla andra.
Som bland annat du borde sett när jag stödde dig och din post när du lade in länken om bristerna i sättet att räkna över respektive underdödlighet, du nämnde vi måste börja räkna negativt. Du hade helt rätt, det är stora brister i den statistiken och därför får och kan den inte vara ett tungt instrument. Det enda jag gjorde i mitt svar när jag stöttade dig var att bekräfta din artikel och lägga till fler variabler av samma typ som visar exakt vart bristerna är.
Med det här hoppas jag de här dumheterna får ett slut och vi ägnar oss åt trådens innehåll.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PDT

Tillbaka
Topp