Corona viruset sprider sig

Fast återigen, det är tre olika redovisningsmetoder varav enbart en också tar med personer som dött med Covoid19.
De andra två matchar med en ytterst liten diff som visar att det kan finnas "några" som rapporterats som med, samtidigt som de andra på grund av rapporteringsmetoden behöver justeras uppåt då det är latens före de data kommer in.
I klartext betyder det att det inte är en överrapportering,utan att det i grund stämmer.
Inte heller här kan man finna skillnaden som gör att vi i både nordiskt och världsperspektiv ligger sämst till.
Men all respekt för din åsikt, men det är så är det ligger till sakligt.
Det blir lätt missvisande om man bara lutar sig på enbart en redovisningsmetod.

Hej

Att hela 85% av dom gamla inte dog av covid-19 utan av sina andra sjukdomar tycker jag är ganska talande, endast i 15% av fallen var det covid-19 som låg bakom att den smittade dog,

Lägger man till 85% som inte har dött av covid-19 utan av helt andra sjukdomar i statistiken så är det ju inte konstigt att Sverige sticker ut både i ett nordiskt och globalt perspektiv.

Mvh isan lover

Undersökningen är lite och innehåller flera osäkra faktorer. Min uppfattning är att det finns skäl att inte dra stora slutsatser av den här undersökningen om man inte har rysligt bråttom. Det kommer fram betydligt mer fakta senare. I Sverige har vi varit experter på medicinsk statistik länge men det brukar ta tid.

Hej

Jag tror och hoppas också att vi får ta del av fler såna här undersökningar ifrån andra regioner, jag väntar mig liknande resultat ifrån dessa också, bilden kommer att klarna med tiden och inte mycket tyder väl på att alarmisterna har haft rätt.

Mvh isan lover

Hej

Jag tror och hoppas också att vi får ta del av fler såna här undersökningar ifrån andra regioner, jag väntar mig liknande resultat ifrån dessa också, bilden kommer att klarna med tiden och inte mycket tyder väl på att alarmisterna har haft rätt.

Mvh isan lover
Jag bryr mig mindre om små undersökningar som den här än vad jag ser fram mot socialstyrelsens officiella statistik. Men kan du bli glad av små undersökningar så får du gärna bli det.

Nu är Covid19 den tredje vanligaste dödsorsaken i USA.

Varför gör man inget åt de andra två?? :cool:

Screenshot_20200818-073423_CNN.jpg

Hej

Att hela 85% av dom gamla inte dog av covid-19 utan av sina andra sjukdomar tycker jag är ganska talande, endast i 15% av fallen var det covid-19 som låg bakom att den smittade dog,

Lägger man till 85% som inte har dött av covid-19 utan av helt andra sjukdomar i statistiken så är det ju inte konstigt att Sverige sticker ut både i ett nordiskt och globalt perspektiv.

Mvh isan lover
Nej det går inte att dra en sådan slutsats, som jag nämnde i posten du besvarade finns det fler redovisningsmetoder.
Det är helt riktigt att folkhälsomyndigheten inkluderar fall där man dött med. Läkarnas dödsintyg säger däremot vad man dött av.
Artikeln du talar om, talar om en granskning av de som dött med och inte av.
den 20 juli 2020 uppgick de konstaterat döda av Covid19 till 5500 stycken. Alltså inte personer som ingick i den undersökningen du talar om nu.
Den statistik som inkluderar även personer som dött med, alltså de som var med i undersökningen du talar om nu, var 5678 stycken den 20 juli 2020.
Det är alltså typ den diffen på 178 (säkerligen fler då datum diffar lite) personer vi talar om, inte alla dödsfallen i Covid19.
På grund av eftersläpning med upp till tre veckor av dödsintygen kommer talet för konstaterat döda av, att öka.
Tvärtemot din kommentar, kan det inte påverka statistiken att vi sticker ut då de som är konstaterat döda av, 5500st inte ändras av detta.

Senast ändrad:
Jag bryr mig mindre om små undersökningar som den här än vad jag ser fram mot socialstyrelsens officiella statistik. Men kan du bli glad av små undersökningar så får du gärna bli det.

Hej

Ja jag har länge väntat på undersökningar som visar hur många som verkligen avlider av själva coronaviruset, hur många som bar på smittan när dom avled av något annat tycker jag är mindre intressant, i den kategorin hittar man ju folk som har avlidit i trafiken, fått hjärtinfarkt, avlidit p.g.a Cancer m.m.

Mvh isan lover

Hej

Många nya fall i Spanien, totalt 60 000 nya fall på två veckor.

NORA FERNSTEDT
00:59
Över 16 000 nya coronafall har registrerats i Spanien sedan i fredags, rapporterar Guardian.
Totalt har nästan 60 000 nya fall rapporterats i landet under de senaste två veckorna. Hälsoexperter går nu ut och varnar för att landet befinner sig i ett kritiskt läge i kampen mot viruset.
Vissa befarar att Spanien återigen kan hamna i det läge man befann sig i under mars-april, då landet hade bland de högsta dödssiffrorna i Europa.
De flesta av de nya fallen rör dock personer som är yngre än 65 år.

Mvh isan lover

Nej det går inte att dra en sådan slutsats, som jag nämnde i posten du besvarade finns det fler redovisningsmetoder.
Det är helt riktigt att folkhälsomyndigheten inkluderar fall där man dött med. Läkarnas dödsintyg säger däremot vad man dött av.
den 20 juli 2020 uppgick de konstaterat döda av Covid19 till 5500 stycken. Alltså inte personer som ingick i den undersökningen du talar om nu.
Den statistik som inkluderar även personer som dött med, alltså de som var med i undersökningen du talar om nu, var 5678 stycken den 20 juli 2020.
Det är alltså typ den diffen på 178 (säkerligen fler då datum diffar lite) personer vi talar om, inte alla dödsfallen i Covid19.
På grund av eftersläpning med upp till tre veckor av dödsintygen kommer talet för konstaterat döda av, att öka.
Tvärtemot din kommentar, kan det inte påverka statistiken att vi sticker ut då de som är konstaterat döda av, 5500st inte ändras av detta.

Hej

Jag nöjer mig med dom slutsatser läkare och forskare kommer fram till här i undersökningen, vilka slutsatser lekmän på forumet drar har mindre värde i mina ögon.

Mvh isan lover

Vi är ytterst klena i Sverige

Därför jag tidigare nämnt att Sverige bör jämföras med Norge, Danmark och Finland. Det mest lika vi har.
Jämföra Thailand och Sverige är som att jämföra Pad prik Pao med köttfärssås o spagetti.
Visst går det att jämföra åtgärder som gjordes när pandemin bröt ut.
Oavsett var dom utsatta finns så skyddas dom inte när man släpper ut viruset ut i samhället.
Det var skillnaden i de olika strategierna.
Om jag minns rätt så hade Thailands häsominister också en åsikt likt FHM att det är en vanlig virus. Men han fick snabbt ändra åsikt.
Att det är meningsfullt att diskutera detta, en del säger älta, men detta är en livsviktig lärdom för framtiden.
Det finns folk som kan prata fotboll, ishockey eller annan idrott i stort sätt varje dag året om, det antar jag är inte helt så viktigt.
Men vad sade ledarna om vanligt folks behov redan på romartiden, jo; "panem et circenses" . :oops::p

Hej

Jag nöjer mig med dom slutsatser läkare och forskare kommer fram till här i undersökningen, vilka slutsatser lekmän på forumet drar har mindre värde i mina ögon.

Mvh isan lover
Jag reflekterar över exakt samma material som dig, det är i det materialet och läkarnas dödsregistrering uppgiften kom från.
Att det skulle vara fråga om en reevaluering av redan bekräftade döda av, har än så länge inte framkommit i det här materialet.

Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd
Uppdaterad idag 08:57Publicerad idag 08:06
Av riksdagens åtta partier är Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd, det visar SVT Nyheters kartläggning. Samtidigt menar regeringen att politiker inte ska lägga sig i frågan.
– I Sverige tar inte partierna medicinska beslut. Det gör expertmyndigheterna, skriver Socialdemokraterna.

Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd
Uppdaterad idag 08:57Publicerad idag 08:06
Av riksdagens åtta partier är Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd, det visar SVT Nyheters kartläggning. Samtidigt menar regeringen att politiker inte ska lägga sig i frågan.
– I Sverige tar inte partierna medicinska beslut. Det gör expertmyndigheterna, skriver Socialdemokraterna.

Nä fy fasen, tycker Åkesson likt WHO att vi bör bära munskydd i trånga publika utrymmen. Hur har han dessutom mage att säga det när SVT ringer och frågar honom, skandal.
Helt klart ännu ett bra exempel på varför SD är så dumma. Alla vet väl att coronaviruset är SDs fel hoppas jag :)
Men oroa er inte, Tegnell har ju sagt att smittan aldrig kommer nå Sverige och en massa andra klyftiga saker.

/ Svetsministern

Nä fy fasen, tycker Åkesson likt WHO att vi bör bära munskydd i trånga publika utrymmen. Hur har han dessutom mage att säga det när SVT ringer och frågar honom, skandal.
Helt klart ännu ett bra exempel på varför SD är så dumma. Alla vet väl att coronaviruset är SDs fel hoppas jag :)
Men oroa er inte, Tegnell har ju sagt att smittan aldrig kommer nå Sverige och en massa andra klyftiga saker.

/ Svetsministern
Corona kommer från 5G, det vet väl alla vid detta laget?

Corona kommer från 5G, det vet väl alla vid detta laget?
Igår träffade jag på en rolig figur på ett svenskt forum som hävdade att Folkhälsomyndighetens registrering är helt fel, samt att läkarnas dödsregistrering med orsak bara är opinionsbildande. Det finns inga personer som dött i Covid19.
Men, det finns ju flat-earth, månreseförnekare, Zepelinförnekare etc etc.

Tillbaka
Topp