PeterSfa
Forumveteran
Bland de sämsta, ledsen för felsägningen men det är fullt med folk här just nu. Splittrad.Visst ligger vi sämst till i Norden.
Där har du helt rätt.
Men sämst i världen?
Visa gärna mig det underlaget.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bland de sämsta, ledsen för felsägningen men det är fullt med folk här just nu. Splittrad.Visst ligger vi sämst till i Norden.
Där har du helt rätt.
Men sämst i världen?
Visa gärna mig det underlaget.
Fast återigen, det är tre olika redovisningsmetoder varav enbart en också tar med personer som dött med Covoid19.
De andra två matchar med en ytterst liten diff som visar att det kan finnas "några" som rapporterats som med, samtidigt som de andra på grund av rapporteringsmetoden behöver justeras uppåt då det är latens före de data kommer in.
I klartext betyder det att det inte är en överrapportering,utan att det i grund stämmer.
Inte heller här kan man finna skillnaden som gör att vi i både nordiskt och världsperspektiv ligger sämst till.
Men all respekt för din åsikt, men det är så är det ligger till sakligt.
Det blir lätt missvisande om man bara lutar sig på enbart en redovisningsmetod.
Undersökningen är lite och innehåller flera osäkra faktorer. Min uppfattning är att det finns skäl att inte dra stora slutsatser av den här undersökningen om man inte har rysligt bråttom. Det kommer fram betydligt mer fakta senare. I Sverige har vi varit experter på medicinsk statistik länge men det brukar ta tid.
Jag bryr mig mindre om små undersökningar som den här än vad jag ser fram mot socialstyrelsens officiella statistik. Men kan du bli glad av små undersökningar så får du gärna bli det.Hej
Jag tror och hoppas också att vi får ta del av fler såna här undersökningar ifrån andra regioner, jag väntar mig liknande resultat ifrån dessa också, bilden kommer att klarna med tiden och inte mycket tyder väl på att alarmisterna har haft rätt.
Mvh isan lover
Nej det går inte att dra en sådan slutsats, som jag nämnde i posten du besvarade finns det fler redovisningsmetoder.Hej
Att hela 85% av dom gamla inte dog av covid-19 utan av sina andra sjukdomar tycker jag är ganska talande, endast i 15% av fallen var det covid-19 som låg bakom att den smittade dog,
Lägger man till 85% som inte har dött av covid-19 utan av helt andra sjukdomar i statistiken så är det ju inte konstigt att Sverige sticker ut både i ett nordiskt och globalt perspektiv.
Mvh isan lover
Jag bryr mig mindre om små undersökningar som den här än vad jag ser fram mot socialstyrelsens officiella statistik. Men kan du bli glad av små undersökningar så får du gärna bli det.
Nej det går inte att dra en sådan slutsats, som jag nämnde i posten du besvarade finns det fler redovisningsmetoder.
Det är helt riktigt att folkhälsomyndigheten inkluderar fall där man dött med. Läkarnas dödsintyg säger däremot vad man dött av.
Artikeln du talar om, talar om en granskning av de som dött med och inte av.
den 20 juli 2020 uppgick de konstaterat döda av Covid19 till 5500 stycken. Alltså inte personer som ingick i den undersökningen du talar om nu.
Den statistik som inkluderar även personer som dött med, alltså de som var med i undersökningen du talar om nu, var 5678 stycken den 20 juli 2020.
Det är alltså typ den diffen på 178 (säkerligen fler då datum diffar lite) personer vi talar om, inte alla dödsfallen i Covid19.
På grund av eftersläpning med upp till tre veckor av dödsintygen kommer talet för konstaterat döda av, att öka.
Tvärtemot din kommentar, kan det inte påverka statistiken att vi sticker ut då de som är konstaterat döda av, 5500st inte ändras av detta.
Nej det går inte att dra en sådan slutsats, som jag nämnde i posten du besvarade finns det fler redovisningsmetoder.
Det är helt riktigt att folkhälsomyndigheten inkluderar fall där man dött med. Läkarnas dödsintyg säger däremot vad man dött av.
Artikeln du talar om, talar om en granskning av de som dött med och inte av.
den 20 juli 2020 uppgick de konstaterat döda av Covid19 till 5500 stycken. Alltså inte personer som ingick i den undersökningen du talar om nu.
Den statistik som inkluderar även personer som dött med, alltså de som var med i undersökningen du talar om nu, var 5678 stycken den 20 juli 2020.
Det är alltså typ den diffen på 178 (säkerligen fler då datum diffar lite) personer vi talar om, inte alla dödsfallen i Covid19.
På grund av eftersläpning med upp till tre veckor av dödsintygen kommer talet för konstaterat döda av, att öka.
Tvärtemot din kommentar, kan det inte påverka statistiken att vi sticker ut då de som är konstaterat döda av, 5500st inte ändras av detta.
Visst går det att jämföra åtgärder som gjordes när pandemin bröt ut.Därför jag tidigare nämnt att Sverige bör jämföras med Norge, Danmark och Finland. Det mest lika vi har.
Jämföra Thailand och Sverige är som att jämföra Pad prik Pao med köttfärssås o spagetti.
Innebär detta att du håller med om att läkarnas intyg om dödsorsak ska vara styrande eller vill du ha något annat?Hej
Jag nöjer mig med dom slutsatser läkare och forskare kommer fram till här i undersökningen, vilka slutsatser lekmän på forumet drar har mindre värde i mina ögon.
Mvh isan lover
Testar han positivt är det solklart...Frågan är om han hade Corona eller inte.
![]()
Jag reflekterar över exakt samma material som dig, det är i det materialet och läkarnas dödsregistrering uppgiften kom från.Hej
Jag nöjer mig med dom slutsatser läkare och forskare kommer fram till här i undersökningen, vilka slutsatser lekmän på forumet drar har mindre värde i mina ögon.
Mvh isan lover
Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd
Uppdaterad idag 08:57Publicerad idag 08:06
Av riksdagens åtta partier är Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd, det visar SVT Nyheters kartläggning. Samtidigt menar regeringen att politiker inte ska lägga sig i frågan.
– I Sverige tar inte partierna medicinska beslut. Det gör expertmyndigheterna, skriver Socialdemokraterna.
![]()
Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd
Av riksdagens åtta partier är Sverigedemokraterna ensamma om att förespråka munskydd, det visar SVT Nyheters kartläggning. Samtidigt menar regeringen att politiker inte ska lägga sig i frågan. – I Sverige tar inte partierna medicinska beslut. Det gör expertmyndigheterna, skriver Socialdemokraterna.www.svt.se
Corona kommer från 5G, det vet väl alla vid detta laget?Nä fy fasen, tycker Åkesson likt WHO att vi bör bära munskydd i trånga publika utrymmen. Hur har han dessutom mage att säga det när SVT ringer och frågar honom, skandal.
Helt klart ännu ett bra exempel på varför SD är så dumma. Alla vet väl att coronaviruset är SDs fel hoppas jag
Men oroa er inte, Tegnell har ju sagt att smittan aldrig kommer nå Sverige och en massa andra klyftiga saker.
/ Svetsministern
Igår träffade jag på en rolig figur på ett svenskt forum som hävdade att Folkhälsomyndighetens registrering är helt fel, samt att läkarnas dödsregistrering med orsak bara är opinionsbildande. Det finns inga personer som dött i Covid19.Corona kommer från 5G, det vet väl alla vid detta laget?