Corona viruset sprider sig

EU/EEA and the UKSum of CasesSum of Deaths14-day cumulative number of COVID-19 cases per 100 00014-day cumulative number of COVID-19 deaths per 100 000
Spain566 326 29 747270.71.6
France373 911 30 910151.30.5
United_Kingdom365 174 41 62348.60.2
Italy286 297 35 60332.20.2
Germany259 428 9 34921.30.1
Romania102 386 4 12785.33.0
Belgium91 443 9 91955.50.3
Sweden86 505 5 84624.00.2
Netherlands80 937 6 24465.80.2
Poland73 650 2 18219.50.4
Portugal63 310 1 86057.00.4
Czechia35 401 453106.20.3
Austria32 951 75467.90.2
Ireland30 730 1 78341.00.1
Denmark19 216 62943.30.1
Bulgaria17 891 71724.71.6
Croatia13 368 21886.00.9
Greece13 036 30228.50.4
Norway11 866 26524.80.0
Hungary11 825 63363.00.2
Finland8 512 3378.40.0
Luxembourg7 159 12494.30.0
Slovakia5 453 3829.60.1
Slovenia3 603 13137.00.1
Lithuania3 296 8616.40.0
Estonia2 655 6422.00.0
Malta2 247 1578.81.0
Iceland2 162 1017.40.0
Cyprus1 523 214.60.0
Latvia1 464 354.60.1
Liechtenstein109 15.20.0
Total2573834 184026NANA

Siffror från igår. Sverige siffror har sjunkit ner till 24 när det gäller nya fall. Både Norge och Danmark ligger högre....

Hej

Man kan dessutom notera att en stor majoritet av länderna i europa har en större smittspridning numera än Sverige, tittar man i tabellen du bifogade så är det väl bara 7 länder som klarar sig bättre än Sverige för tillfället.

Mvh isan lover

Och du menar att jag inte precis har förklarar detta?
Eller var det ett medvetet sätt att förlöjliga sakligheten igen?
Nej, du sade faktiskt fel ord när du sade att det just nu minskar.
Hade sagt att det kumulativt minskat hade det varit korrekt.
Eller helt enkelt det har minskat.

Hej

Om det är ordvrängeri det handlar om så kan man väl säga så, men att vi just nu har en positiv trend med minskad smittspridning är ställt utom all tvivel, det bekräftar ju både den tillgängliga statustiken och våra grannländer i sina uttalanden.

Mvh isan lover

Hej

Om det är ordvrängeri det handlar om så kan man väl säga så, men att vi just nu har en positiv trend med minskad smittspridning är ställt utom all tvivel, det bekräftar ju både den tillgängliga statustiken och våra grannländer i sina uttalanden.

Mvh isan lover

Men nu vill Peter använda sig av de ackumulerade siffrorna då det passar bättre.
Israel stänger ner igen, synd...det var ju en riktig framgångssaga och dom var hur duktiga som helst. Ett föredöme.....

Men nu vill Peter använda sig av de ackumulerade siffrorna då det passar bättre.
Israel stänger ner igen, synd...det var ju en riktig framgångssaga och dom var hur duktiga som helst. Ett föredöme.....
Nej tvärtom, jag använde inte de akumulerade siffrorna, utan istället protesterade jag när de drogs upp.
I andra stycket anser jag du kan låta bli hitta på saker igen. Det ger dig inga pluspoäng.

Hej

Mvh isan lover
Från värdet noll minskar det alltså. Strålande. Betyder det att de smittade blir osmittade och de döda återuppstår, eller hur fungerar det där? Rent sakligt menar jag nu. Som politisk propaganda kan man säga vad som helst, så det bär inte.
Fundera på den saken till nästa gång.
Jag kliver tillfälligt ur tråden igen då det tydligen numera är en ren propagandakanal.

Nej tvärtom, jag använde inte de akumulerade siffrorna, utan istället protesterade jag när de drogs upp.
I andra stycket anser jag du kan låta bli hitta på saker igen. Det ger dig inga pluspoäng.

Andra stycket är inget påhitt och några pluspoäng bryr jag mig inte om.
Jag reflekterar helt enkelt över hur Israel nämndes som ett föredöme i denna Covid-situation på forumet och konstaterar att dom numera är dubbelt så duktiga.

Andra stycket är inget påhitt och några pluspoäng bryr jag mig inte om.
Jag reflekterar helt enkelt över hur Israel nämndes som ett föredöme i denna Covid-situation på forumet och konstaterar att dom numera är dubbelt så duktiga.
Fast det är fel. Jag har vad jag minns fått frågan om hur Israel skött sig statistiskt och även praktiskt hur det gått till av Ulf här på forumet och senare av dig.
Jag har svarat på frågorna precis så som det varit.
Under första etappen i våras slutade det med, som jag svarat på frågan att Israel räknats som ett av världens säkraste länder, bland annat på grund av den testning och smittspårning som skett. Sverige vet vi hamnade bland de sista.
Som jag också nämnde nästa gång när du drog upp det och inte jag, var att det som gått snett i Israel nu, är att folket avvek från de restriktioner staten satt upp. D.v.s liknande situation som i Filippinerna. Det handlar om civil olydnad. Som jag svarade på din fråga om detta, sade jag att ingen kedja är starkare än dess svagaste punkt.
En annan person drog också upp Filippinerna tidigare som jag fick svara på utan att själv ha dragit in Filippinerna där heller. Därav nämnde jag Filippinerna i denna post också.
Jag bara tänkte påminna dig att du kanske i framtiden vill dra upp Filippinerna runt mina poster också. Bara ett hett tips.

Bra, nu kommer propagandan att minska med 99 procent.
Absolut om man har åsikten att vetenskapliga studier och officiell statistik från WHO parad med allmän accepterad mattematik är propaganda, då kommer denna nyuppfunna variant av propaganda minska när jag inte är här.
Talar du om den andra typen av propaganda som går ut på rent ordvrängeri för att lägga en dimridå över vetenskap och puffa fram ideologi, då kommer den tyvärr bestå oavsett om jag är här eller inte.
Därmed tar jag pausen.

Fast det är fel. Jag har vad jag minns fått frågan om hur Israel skött sig statistiskt och även praktiskt hur det gått till av Ulf här på forumet och senare av dig.
Jag har svarat på frågorna precis så som det varit.
Under första etappen i våras slutade det med, som jag svarat på frågan att Israel räknats som ett av världens säkraste länder, bland annat på grund av den testning och smittspårning som skett. Sverige vet vi hamnade bland de sista.
Som jag också nämnde nästa gång när du drog upp det och inte jag, var att det som gått snett i Israel nu, är att folket avvek från de restriktioner staten satt upp. D.v.s liknande situation som i Filippinerna. Det handlar om civil olydnad. Som jag svarade på din fråga om detta, sade jag att ingen kedja är starkare än dess svagaste punkt.
En annan person drog också upp Filippinerna tidigare som jag fick svara på utan att själv ha dragit in Filippinerna där heller. Därav nämnde jag Filippinerna i denna post också.
Jag bara tänkte påminna dig att du kanske i framtiden vill dra upp Filippinerna runt mina poster också. Bara ett hett tips.

Ja, dessa människor bara förstör.
Viruset skulle vara lättare att styra om man slapp människor

Hej

Man kan dessutom notera att en stor majoritet av länderna i europa har en större smittspridning numera än Sverige, tittar man i tabellen du bifogade så är det väl bara 7 länder som klarar sig bättre än Sverige för tillfället.

Mvh isan lover
Som AT uttryckte det, vi är i en annan fas. Tiden får utvisa. Just nu ligger vi bättre till vilket ju är bra, dock är det ju inte över än.

Måste erkänna att ja är imponerad av ni som orkar hålla på diskutera detta COVID, ingen av er vad jag förstår har någon utbildning i ämnet. Men ni är duktiga på argumentera, ja som inget vet eller kan tycker i alla fall de är roligt att läsa era inlägg. Vi alla hoppas ju att detta skall ta slut så fort som möjligt

Hej

Det avlider äldre människor runtom i Sverige oavsett om vi har en pandemi eller ej, det är naturligtvis tråkigt men inte särskilt överraskande, en viss överdödlighet har säkert pandemin orsakat men förmodligen inte alls så stor som en del tycks tro, nu har vi ju sedan en tid tvärtom underdödlighet.

Mvh isan lover
Kan nog vara tillfälligt med underdödlighet. Pandemin visade på den resursbrist som råder inom vården. Vintern kommer ge oss svar på den frågan.

Hej

Smittspridningen ligger sedan en tid på en högre nivå i Danmark och Norge än i Sverige, I Danmark är spridningen 43,3 smittofall per 100 000 invånare under de senaste 14 dagarna, Norges ligger på 24.8 och Sverige på 24.

Mvh isan lover
Och var det inte som så att det var högre andel av danskarna som har antikroppar. Hur det nu kan komma sig när de har haft hårdare restriktioner.

Enligt studier har personerna i snitt förlorat 13år vad gäller män och 11 år vad gäller kvinnor i livslängd. Det var inte bara de som höll på att dö iaf som dog, som du försöker hävda nu.
Ja det var en engelsk studie och siffrorna kan säkert skilja sig något mot svenska förhållanden.
Men det du framför är bara ren propaganda.
Skillnaden mellan dig och Isan är att du lindar in din propaganda bättre. Den syns inte lika tydligt och man får läsa många kommentarer för att fatta.

Tillbaka
Topp