Några synpunkter från EU om coronan:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Frågan om munskydd är omtvistad vetenskapligt sett. Det finns så vitt jag vet ett trettiotal rapporter varav 3 säger att det inte går att påvisa någon nytta. Verkar som om nästan vem som helst kan skriva en vetenskaplig rapport i ämnet mot lämplig ersättning. Vad jag vet finns det inga nackdelar mer än att en del kan tänkas bli mer oförsiktiga. Detta är väl en allmänmänsklig synpunkt.![]()
Studie: Ingen bevisad effekt av munskydd hos bäraren
En stor dansk undersökning har inte kunnat bevisa att munskydd skyddar friska personer från att smittas av coronaviruset, rapporterar Danmarks radio.omni.se
Ja vet inte hur det är hos dig, men för folket runt Smögen och Kungshamn är sommargästerna viktiga, utan dom blir det som i Thailändska turistområden.
Precis som med klimatetFrågan om munskydd är omtvistad vetenskapligt sett. Det finns så vitt jag vet ett trettiotal rapporter varav 3 säger att det inte går att påvisa någon nytta. Verkar som om nästan vem som helst kan skriva en vetenskaplig rapport i ämnet mot lämplig ersättning. Vad jag vet finns det inga nackdelar mer än att en del kan tänkas bli mer oförsiktiga. Detta är väl en allmänmänsklig synpunkt.
Jag tillhör den del av mänskligheten, som tror att munskydd gör nytta.
![]()
Studie: Ingen bevisad effekt av munskydd hos bäraren
En stor dansk undersökning har inte kunnat bevisa att munskydd skyddar friska personer från att smittas av coronaviruset, rapporterar Danmarks radio.omni.se
Det är väldigt stora skillnader därPrecis som med klimatet
Jag tycker de lagar som regeringen försöker driva igenom nu, med Coronan som motiv, är rätt långtgående och permanenta tyvärr.Det är väldigt stora skillnader där
Åtgärder mot Corona är relativt kortsiktiga och handlar ofta om att tillfälligt stå ut med en åtgärd
Åtgärder för klimatet är långsiktiga och permanenta
Ja du verkar helt tappat kontakten med verkligheten......Jag tycker de lagar som regeringen försöker driva igenom nu, med Coronan som motiv, är rätt långtgående och permanenta tyvärr.
Kalla mig gärna konspiratorisk men jag gissar att de kan använda sig av lagar som förbjuder människor att träffas och gå utanför dörren till helt andra syften än vad som var tänkt. Ska ni demonstrera? Glöm det, vi har hört att ett nytt hemskt virus är på gång! Val? Nä vi skjuter nog på det med hänvisning till covid-22. Vi är sååå rädda om din hälsa förstår du så vi är beredda att göra avkall på samtliga dina grundlagsskyddade rättigheter men lita på oss, vi vill dig bara väl!
De har ju redan fått oss att acceptera att bli konstant övervakade med hänvisning till terrorism. Detta är nästa steg mot alla kommunisters våta dröm. Total kontroll över befolkningen.
Det är välkänt att man får bara en del av storyn. Ofta utelämnas detaljer som ger en annorlunda bild.Tror du fortfarande på det som står där? Det var längesedan jag gav upp den illusionen.
Att titta på hur många som söker vård ger nog den bästa bilden av vart vi är på väg.Jo, man har ju övergått till att skrika om hur många som är smittade istället för hur många som faktiskt dör. Vi har ingen aning om hur många som var smittade i våras eftersom endast de svårast sjuka blev testade och idag testar sig folk i parti och minut med en testmetod som förefaller ge slumpmässiga resultat.
Och man skriver hur många som lagts in på sjukhus istället för intensivvård eftersom det inte är samma tryck på intensivvården längre eftersom man kan behandla inom den vanliga vården.
Samma visa oavsett område, skrika högt och skapa rädsla eftersom det säljer.
Är du en av bröderna Fåglum? Ute å cyklarJag tycker de lagar som regeringen försöker driva igenom nu, med Coronan som motiv, är rätt långtgående och permanenta tyvärr.
Kalla mig gärna konspiratorisk men jag gissar att de kan använda sig av lagar som förbjuder människor att träffas och gå utanför dörren till helt andra syften än vad som var tänkt. Ska ni demonstrera? Glöm det, vi har hört att ett nytt hemskt virus är på gång! Val? Nä vi skjuter nog på det med hänvisning till covid-22. Vi är sååå rädda om din hälsa förstår du så vi är beredda att göra avkall på samtliga dina grundlagsskyddade rättigheter men lita på oss, vi vill dig bara väl!
De har ju redan fått oss att acceptera att bli konstant övervakade med hänvisning till terrorism. Detta är nästa steg mot alla kommunisters våta dröm. Total kontroll över befolkningen.
Sedan att kan lagarna användas senare i andra syften. Lagar som är stiftade för att hantera en kris blir lätt kvar och kan användas i andra syften.Jag tycker de lagar som regeringen försöker driva igenom nu, med Coronan som motiv, är rätt långtgående och permanenta tyvärr.
Hade brt666 skrivit totalitära staters våta dröm så hade han fått min like. När det begränsas till kommunism så avstår jag.Är du en av bröderna Fåglum? Ute å cyklar
Det här året har jag sett betydligt färre utländska turister. Ullared har blivit behagligt att besöka. skönt att slippa trängas när man är där.Om jag inte mins fel så tog väl fhm bort rekomendationen i Juli att inte resa mer än 2 timmar hemifrån, så då fanns ju inte den.
Och med en värld nedstängd så åker ju folk till dom Svenska turistmålen.
Även jag var ute och reste men när det blev folktätt drog jag på mig munskydd.
![]()
Det är en gåta att det skall vara okej med stående i bussar. Bara tanken att det blir en hård inbromsning kan väcka frågetecken om det lämpliga. lägg sedan till pandemin.Stureplansfolket är säkert ett problem men det fina med stureplansfolket är att de går att undvika ganska enkelt. Det är värre med t ex kollektivtrafiken om jag får vara tjatig. Gäller även vissa affärer.
Såg en liten text om studien. Det var visst en viss skyddseffekt men samtidigt inte så bra skydd som vissa tror.Frågan om munskydd är omtvistad vetenskapligt sett. Det finns så vitt jag vet ett trettiotal rapporter varav 3 säger att det inte går att påvisa någon nytta. Verkar som om nästan vem som helst kan skriva en vetenskaplig rapport i ämnet mot lämplig ersättning. Vad jag vet finns det inga nackdelar mer än att en del kan tänkas bli mer oförsiktiga. Detta är väl en allmänmänsklig synpunkt.
Jag tillhör den del av mänskligheten, som tror att munskydd gör nytta.
Till skillnad från andra kanske jag har fått ta del av allt för mycket av "verkligheten" men sug vidare på trygghetstutten du.Ja du verkar helt tappat kontakten med verkligheten......
Min cykel blev tyvärr stulen i augusti så nej tyvärr.Är du en av bröderna Fåglum? Ute å cyklar
För mig är det samma sak.Hade brt666 skrivit totalitära staters våta dröm så hade han fått min like. När det begränsas till kommunism så avstår jag.
Jag jobbar inom säkerhet och har 40 års erfarenhet inom statlig verksamhet så jag bygger det jag skriver på yrkeskunskap......Till skillnad från andra kanske jag har fått ta del av allt för mycket av "verkligheten" men sug vidare på trygghetstutten du.