Corona viruset sprider sig

 
Jag hittade den idag igen.
Det här är alltså deras chip i covidvaccinet.
Finns inte en chans 5555
Hur tänkte de med pedalen? Alltså där det står Footswitch...
Jack in och ut? Potentiometrar för att justera tonomfång, volym..?
20210112_200006.jpg
Vad jag kan se är schemat följande. Den syns om den ligger i vaccinsprutan. Varför någon sedan skulle vilja ha sådana i vaccinet 5555
20210112_201021.jpg
 
Det är en risk, men troligen vill företag tjäna pengar i första hand och inte muta sig fram, det kostar.
Däremot, vad gäller vissa skumraskställen på turistorter, kommer säkerligen finnas en och annan aktör som säljer bluffvacciner. D.v.s. destillerat vatten i ampullerna, eller något värre.
Jag har sett resultat av vissa kvacksalvare här i Thailand och det är inte uppbyggligt.
Seriösa sjukhus är rädda o sitt anseende. De kan t ex riskera att inte bli rekommenderade av försäkringsbolagen.
 
Den var ju lite rolig i alla fall för oss som kan läsa ett sådant diagram !
Jo den var ju det. Nu fattar jag att ett stort antal inte förstår någonting och lätt går på sådant här.
Undrar om det är det de här mytskaparna lever på, de vet att de tog bilden rätt upp ned från nätet någonstans och lade till rubriker.
 

ATTA ber regeringen att låta vaccinerade utlänningar besöka Thailand utan karantän​


Association of Thai Travel Agents (ATTA) uppmuntrar den thailändska regeringen att välkomna vaccinerade utlänningar att besöka Thailand utan karantän under tredje kvartalet 2021 efter att cirka 30 procent av turistföretagen permanent stängs på grund av finanskrisen under Covid- 19.
ATTA-presidenten sa att 30 procent av 10 000 registrerade turistföretag har stängts permanent, medan 50 procent av dem tillfälligt har stoppat sin verksamhet sedan Thailands gränser stängdes för internationella besökare, enligt forskning.


Endast 20 procent av turistföretagen överlever genom att flytta till den inhemska marknaden men fungerar fortfarande inte korrekt på grund av den nya vågen av lokala överföringar.


Jag läste den artikeln idag och korkad som man är fastnade jag lite på vissa delar.
OM jag förstått C19-vaccinerna rätt så skyddar de varken mot att få eller sprida viruset vidare utan bara för att viruset ska inte få lika allvarliga följder?

Så på vilket sätt skulle en vaccinerad utlänning gagna Thailand vad det gäller viruset och dess utbredning i Thailand. Min logik säger att om de vill släppa in turister utan karantän, borde det inte isf vara sämre med en vaccinerad iom att de inte får allvarliga symptom, därmed svårare att upptäcka och därmed mindre kontrollerad spridning?

/ SatanG
 
Jag läste den artikeln idag och korkad som man är fastnade jag lite på vissa delar.
OM jag förstått C19-vaccinerna rätt så skyddar de varken mot att få eller sprida viruset vidare utan bara för att viruset ska inte få lika allvarliga följder?

Så på vilket sätt skulle en vaccinerad utlänning gagna Thailand vad det gäller viruset och dess utbredning i Thailand. Min logik säger att om de vill släppa in turister utan karantän, borde det inte isf vara sämre med en vaccinerad iom att de inte får allvarliga symptom, därmed svårare att upptäcka och därmed mindre kontrollerad spridning?

/ SatanG

Hej

Det är nog mer ett långskot i förhoppning om att få tillbaka lite turister igen, så länge karantänskravet finns kvar lär turismen till allra största delen utebli, men jag håller med dig i ditt resonemang och tror att det blir svårt att öppna upp utan ökad smittspridning.

Mvh isan lover
 
Jag läste den artikeln idag och korkad som man är fastnade jag lite på vissa delar.
OM jag förstått C19-vaccinerna rätt så skyddar de varken mot att få eller sprida viruset vidare utan bara för att viruset ska inte få lika allvarliga följder?

Så på vilket sätt skulle en vaccinerad utlänning gagna Thailand vad det gäller viruset och dess utbredning i Thailand. Min logik säger att om de vill släppa in turister utan karantän, borde det inte isf vara sämre med en vaccinerad iom att de inte får allvarliga symptom, därmed svårare att upptäcka och därmed mindre kontrollerad spridning?

/ SatanG

Enda skillnaden är att turisten inte behöver en Covid-försäkring, då denna inte blir sjuk.
 
Hej

Idag rapporterade man 157 nya coronafall vilket är något 100 tal mindre än dom närmst tidigare dagarna.


Mvh isan lover
 
Covid-19 utbrott på LKAB i Kiruna allt enligt Aftonbladet och även Lokal tidningen, totalt 13 bekräftade fall. 10 st i gruvan under jord & 3 st ovan jord. Få se hur det kommer fortsätta? Även på min arbetsplats har vi haft bekräftade fall,och åtgärder har vidtagits inom området.
 
Mitt inlägg som jag gjorde i går tycks ha blivit raderat.
Utav någon anledning det handlade om hur vaccinet fördelas över världen. Jag kan så här i efter hand delvis förstå varför. Men om jag kallar mig själv buddist är det förbjudet för andra att benämna mig som buddist.
 
Mitt inlägg som jag gjorde i går tycks ha blivit raderat.
Utav någon anledning det handlade om hur vaccinet fördelas över världen. Jag kan så här i efter hand delvis förstå varför. Men om jag kallar mig själv buddist är det förbjudet för andra att benämna mig som buddist.
Konstigt om det skulle censureras hur Corona vaccinet fördelas över världen. I en tråd om Corona.

Undrar vilka krafter som ligger bakom det?
 
Lite lätt motstridig information från nära mig.
Sa Kaeo hade två patienter som tydligen precis blivit friskförklarade och fick gå hem, därmed inga kvar på vård, strax efteråt postas info att de precis hittat ännu en.
Detta enligt FB inlagor gjorda av privatpersoner som jobbar i vården och skriver i grupper vi är med i.

Detta är helt klart bättre nyheter än av det var i starten. Det finns förhoppning att staten kan få kontroll på även denna spridning.
 
Senast ändrad:
Mitt inlägg som jag gjorde i går tycks ha blivit raderat.
Utav någon anledning det handlade om hur vaccinet fördelas över världen. Jag kan så här i efter hand delvis förstå varför. Men om jag kallar mig själv buddist är det förbjudet för andra att benämna mig som buddist.
Nu är det så att vi en gång för alla har sagt att vi inte skall diskutera Israel eller särskilda folkgrupper här. Vi kan inte lösa världspolitiska frågor. Inlägg som kan riskera att uppfattas som antisemitiska eller i övrigt icke neutrala politiskt kommer obönhörligen att raderas. Och fortsätter detta kommer även varningar och avstängningar i fråga.
Observera att detta gäller oavsett vilken sida man argumenterar för.
 
Nu är det så att vi en gång för alla har sagt att vi inte skall diskutera Israel eller särskilda folkgrupper här. Vi kan inte lösa världspolitiska frågor. Inlägg som kan riskera att uppfattas som antisemitiska eller i övrigt icke neutrala politiskt kommer obönhörligen att raderas. Och fortsätter detta kommer även varningar och avstängningar i fråga.
Observera att detta gäller oavsett vilken sida man argumenterar för.
Jag har förstått detta nu. håller inte med tycker det fortfarande är dåligt hanterat av Israel som land. Covid är en världsomspännande fråga och när nu Israel utmärker sig kommenterade jag det. Som jag tidigare nämnt inser jag att mitt inlägg blev för provocerande då det handlar om mina känslor jag hade inte reagerat annorlunda om det varit Norge Australien New Zeeland där jag också haft stark åsikter om annat. Men jag acceptera TS regler. Jag kommer inte störa ordningen i denna frågan igen. Hoppas vi slipper läsa om Israel i fortsättningen och hur det går där för onekligen är det mycket provocerande.
 
 
 
Tillbaka
Topp