brt666
Forumräv
Jag är 47Om du inte vet det så antar jag att du är yngre än 40 år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är 47Om du inte vet det så antar jag att du är yngre än 40 år.
På sextitalet och 70talet stod och föll Svensk industri med arbetare från Sydösteuropa.Jag är 47
Jag trodde det mest var finnar och italienarePå sextitalet och 70talet stod och föll Svensk industri med arbetare från Sydösteuropa.
Ja det kom en hel del Italienare också. De flesta på %0talet. så nu borde flertalet vara 80+.Jag trodde det mest var finnar och italienare
På 50-talet kom det många från Italien. då borde många vara 80+Jag trodde det mest var finnar och italienare
Förtidspension och andra försörjningsstöd hanteras inte av Pensionsmyndigheten innan 65 år.Förtidspensionärer finns även hos den somaliska gruppen...
HejJa, galenskapen fortsätter. Inga döda och låg beläggning på sjukhusen. Trots detta spär man på paniken med ett par hundra smittade.
Hur länge ska man ha varit i Sverige för att åka hem som pensionär då??De har inte varit tillräckligt länge i Sverige för att åka hem som pensionärer.
Kommer man som medelålders blir det inte så länge, den dag man fyller 65. gäller.Hur länge ska man ha varit i Sverige för att åka hem som pensionär då??
Han @soysanwan verkade ha nån annan kalkyl som gällde somalierna. Ska bli spännande att se vad han svarar.Kommer man som medelålders blir det inte så länge, den dag man fyller 65. gäller.
Ja tänk, nu har det dött c:a 4,2 miljoner med covid globalt. Det innebär att c:a 0,05% av mänskligheten har sopats bort i denna massdöd. Man undrar om mänskligheten kommer att finnas kvar om 10 år!?I stort sett varje dag är värre än föregående.....
Har svårt att tro att detta går hem just nu i länderna i Sydostasien.Ja tänk, nu har det dött c:a 4,2 miljoner med covid globalt. Det innebär att c:a 0,05% av mänskligheten har sopats bort i denna massdöd. Man undrar om mänskligheten kommer att finnas kvar om 10 år!?
Idag presenterades en ny studie som pekar på att man mångdubblar sina chanser att inte drabbas så svårt av covid om man ägnar c:a 2,5 timmar/vecka år pulshöjande aktivitet. Kanske bättre att ta bort bukfettet än att förlita sig på eviga vaccineringar?
Här är en äldre artikel som säger i stort sett samma sak:
![]()
Kunskap krävs om fysisk aktivitet, covid-19 och överlevnad
Om en större andel av befolkningen varit fysiskt aktiv i högre grad innan samhället drabbades av coronapandemin hade sannolikt fler individer haft bättre chans till överlevnad, skriver Dan Andersson och Peje Åstrand.lakartidningen.se
till att börja med så skall man passera 65 år. Dessutom om man vill ha pengarna till ett annat land så har jag för mig att det krävs en viss livsinkomst. Garantipension skall man inte få ta med sig.Hur länge ska man ha varit i Sverige för att åka hem som pensionär då??
för att förtydliga så antar jag att det krävs att man har haft någon form av arbetsinkomst.Han @soysanwan verkade ha nån annan kalkyl som gällde somalierna. Ska bli spännande att se vad han svarar.
De har tydligen inte varit här tillräckligt länge.
Om somalierna skulle mot förmodan få ta med sig garantipensionen så skall jag överväga SD i nästa val.för att förtydliga så antar jag att det krävs att man har haft någon form av arbetsinkomst.
Har för mig att garantipensionen upphör när man lämnar Landet.
eller kan det vara EU?.
Finns en hel massa som borde vara krav på vistelse i Sverige men som det är undantag för om att man vistas inom EUs gränser. T. ex. a-kassa