Corona viruset sprider sig

 
Hej

Sverige avancerar på lista över dom länder i världen som har hanterat pandemin bäst, Sverige låg tidigare på 15 plats men ligger numera på 7 plats, kanske något att ta till sig för dom som klagar på Sverige och Folkhälsomyndigheten.

FAKTA​

Här är länderna som hanterat pandemin bäst​

1. Tyskland
2. Kanada
3. Schweiz
4. Nya Zeeland
5. Australien
6. Norge
7. Sverige
8. Finland
9. Island
10. Nederländerna


Källa: Anholt-Ipsos Nation Brands Index


Mvh isan lover
 
Står ju tydligt i rubriken att dom räknat bort oregistrerade, residents alltså folkbokförda, står i artikeln antalet vaccinerade, 6,717,824 personer i Bangkok hade fått första dosen 27 Aug.
Och även icke folkbokförda har ju fått som min svåger och hans fru som har Lao medborgarskap, dom har båda fått AZ i Bangkok.

Står också "BMA spokesman Pongsakorn Kwanmuang said that a total of 6,717,824 people who live in Bangkok have received the first shot, accounting for 87% of the population."

För mig är det inte glasklart. Residents vs live in alltså.
Kvittar väl hur många som är folkbokförda, det är väl det faktiska antalet som bor/vistas där som räknas (i verkligheten).

/ SatanG
 
Hej

Sverige avancerar på lista över dom länder i världen som har hanterat pandemin bäst, Sverige låg tidigare på 15 plats men ligger numera på 7 plats, kanske något att ta till sig för dom som klagar på Sverige och Folkhälsomyndigheten.

FAKTA​

Här är länderna som hanterat pandemin bäst​

1. Tyskland
2. Kanada
3. Schweiz
4. Nya Zeeland
5. Australien
6. Norge
7. Sverige
8. Finland
9. Island
10. Nederländerna


Källa: Anholt-Ipsos Nation Brands Index


Mvh isan lover
Läste nyss att Filippinerna inför totalt inreseförbud från Schweiz och Israel.
Vad är orsaken till Schweiz?
 
Står också "BMA spokesman Pongsakorn Kwanmuang said that a total of 6,717,824 people who live in Bangkok have received the first shot, accounting for 87% of the population."

För mig är det inte glasklart. Residents vs live in alltså.
Kvittar väl hur många som är folkbokförda, det är väl det faktiska antalet som bor/vistas där som räknas (i verkligheten).

/ SatanG
Hej

En troligare siffra är väl att det bor mellan 8-9 miljoner människor i Bangkok, det är åtminstone en uppgift som har figurerat tidigare när man har försökt uppskatta hur många som egentligen lever och bor där.

Mvh isan lover
 
Står också "BMA spokesman Pongsakorn Kwanmuang said that a total of 6,717,824 people who live in Bangkok have received the first shot, accounting for 87% of the population."

För mig är det inte glasklart. Residents vs live in alltså.
Kvittar väl hur många som är folkbokförda, det är väl det faktiska antalet som bor/vistas där som räknas (i verkligheten).

/ SatanG
Är väl lite svårt att veta hur många som uppehåller sig i Bangkok helst nu när så många har lämnat så gäller väl inte riktigt pre pandemic talet längre? Så känns som folkbokföringssiffran är den man kan gå på annan siffra är ju en gissning?
 
Hej

En troligare siffra är väl att det bor mellan 8-9 miljoner människor i Bangkok, det är åtminstone en uppgift som har figurerat tidigare när man har försökt uppskatta hur många som egentligen lever och bor där.

Mvh isan lover
Var ju inte siffran han skrev antalet boende i Bangkok utan antalet vaccinerade i Bangkok.
 
Är väl lite svårt att veta hur många som uppehåller sig i Bangkok helst nu när så många har lämnat så gäller väl inte riktigt pre pandemic talet längre? Så känns som folkbokföringssiffran är den man kan gå på annan siffra är ju en gissning?
Hej

Håller i princip med dig, men samtidigt är det ju inte bra om kanske miljontals inte finns med i statistiken och riskerar att fortsätta smittas och bli sjuka.

Mvh isan lover
 
Hej

En troligare siffra är väl att det bor mellan 8-9 miljoner människor i Bangkok, det är åtminstone en uppgift som har figurerat tidigare när man har försökt uppskatta hur många som egentligen lever och bor där.

Mvh isan lover
Färska siffror...
Till detta tillkommer +40% som lever där.


IMG_20210911_143914.jpg
 
Hej

Håller i princip med dig, men samtidigt är det ju inte bra om kanske miljontals inte finns med i statistiken och riskerar att fortsätta smittas och bli sjuka.

Mvh isan lover
Dom är förhoppningsvis där i arbete och jag har förstått det som att företagen som har tex fabriker har fått tilldelat sig ett ansvar där.
Tex så var det ju företaget som svågern och hans laotiska fru jobbar för som tog alla på företaget till vaccinering en dag.
Dom är ju inte folkbokförda i Bangkok.
 
Dom är förhoppningsvis där i arbete och jag har förstått det som att företagen som har tex fabriker har fått tilldelat sig ett ansvar där.
Tex så var det ju företaget som svågern och hans laotiska fru jobbar för som tog alla på företaget till vaccinering en dag.
Dom är ju inte folkbokförda i Bangkok.
Samma har det varit med skolorna här, hel dag för alla lärarna på skolan att åka och vaccinerat sig, skötts på samma sett på båda ungarnas skolor.
Vart uppdelning Thailändska lärarna vaccinerades en dag och utländska lärarna en dag.
 
Dom är förhoppningsvis där i arbete och jag har förstått det som att företagen som har tex fabriker har fått tilldelat sig ett ansvar där.
Tex så var det ju företaget som svågern och hans laotiska fru jobbar för som tog alla på företaget till vaccinering en dag.
Dom är ju inte folkbokförda i Bangkok.
Hej

Folkbokförd eller ej är ju inget coronaviruset tar hänsyn till, men du har säkert rätt i att en viss del av dom oregistrerade har blivit eller kommer att bli vaccinerade av sina arbetsgivare, frågan är väl bara hur många och när eftersom det handlar om oregistrerade, men en stor del försörjer ju sig på egen hand och lever ur hand i mun utan arbetsgivare.

Mvh isan lover
 
Hej

Folkbokförd eller ej är ju inget coronaviruset tar hänsyn till, men du har säkert rätt i att en viss del av dom oregistrerade har blivit eller kommer att bli vaccinerade av sina arbetsgivare, frågan är väl bara hur många och när eftersom det handlar om oregistrerade, men en stor del försörjer ju sig på egen hand och lever ur hand i mun utan arbetsgivare.

Mvh isan lover
Det har ju redan påbörjats, som jag skrev både svågern och hans fru vaccinerades i Bangkok och dom är färdigvaccinerade.
Har varit mycket i media om vaccinering av fabriksanställda och även gästarbetarna vaccineras, svågerns fru är ju gästarbetare som är här på visum med wp. Så det håller dom redan på med och som sagt varit mycket på tapeten i media vikten av vaccinering av arbetarna för att inte behöva stänga ner fabriker.
 
Hej

Folkbokförd eller ej är ju inget coronaviruset tar hänsyn till, men du har säkert rätt i att en viss del av dom oregistrerade har blivit eller kommer att bli vaccinerade av sina arbetsgivare, frågan är väl bara hur många och när eftersom det handlar om oregistrerade, men en stor del försörjer ju sig på egen hand och lever ur hand i mun utan arbetsgivare.

Mvh isan lover
Och dom som lever hand i mun är det bara att anmäla sig, min fru har ingen arbetsgivare, hon anmälde sig och som Thai fick hon tid någon vecka efter.
I Bangkok går det ju ännu snabbare nu väl. den artikeln 90% vaccinerade första dosen i Bangkok är ju redan 2 och 1/2 veckor gammal...
 
Man har även börjat med mobila vaccinerings kliniker i Bangkok.

One mobile unit can vaccinate 100 people per hour.

On Friday, seven more mobile units will be spread out across Bangkok, with the possibility of more being sponsored by the private sector as the programme expands.

 
Hej

Pratade med en kompis 45 år gammal igår som inte har vaccinerat sig, han vill bli smittad och få immunitet för att han tror det ger ett bättre skydd än vaccin, men jag sa till honom att det kanske innebär att han kommer att hamna på IVA, men han sa sig vara beredd att ta risken, en i vanliga fall logisk och smart kille, men här undrar jag hur han tänker.

Mvh isan lover
Din kompis har påverkats av några, som sagt att vaccin kan vara farligt. Mot detta borde han ställa risken att bli akut sjuk samt risken att bli långvarigt sjuk efter den akuta fasen. IVA och infektionskliniker har bekymmer med andra sjukdomar också t ex tuberkulos, som börjar sprida sig i stockholmstrakten. Hur det är i övriga landet vet jag inte.

Vill också varna för att se för mycket till tal för hela befolkningen eftersom vaccinationsgraden är ojämnt fördelad åtminstone i Sverige. Allt för många sitter hemma och försöker tänka själva i likhet med din kompis. Gäller främst utanförskapsområden.

Jag tillhör den grupp, som anser, att landet ska vaccinera mycket inkl barn över 12 år.
 
 
 
Tillbaka
Topp