Corona viruset sprider sig

Hej

Det där med att Thailand inte redovisar positiva vid antigentest har jag också funderat på, dessa utgör ju ca 50% av dom som konstateras smittade, i media får man alltid båda uppgifterna men varför man inte räknar med dom testar positivt vid antigentest begriper jag inte, så antalet smittade har en längre tid varit dubbelt så många som den officiella statistiken redovisar, kanske vill man undvika att skrämma upp den inhemska befolkningen och turister?

Mvh isan lover
Har uppfattat det som att de sänds tll sjuhus där de testas igen och kommer därmed med i statistiken om de är positiva där.

Har uppfattat det som att de sänds tll sjuhus där de testas igen och kommer därmed med i statistiken om de är positiva där.
Hej

Så verkar det tyvärr inte vara om man ska tro på uppgifter i media, sen är det väl inte alla som kommer till något sjukhus överhuvudtaget längre, man har väl mer eller mindre slutat med det om man inte är allvarligt sjuk.

Mvh isan lover

Hej

Så verkar det tyvärr inte vara om man ska tro på uppgifter i media, sen är det väl inte alla som kommer till något sjukhus överhuvudtaget längre, man har väl mer eller mindre slutat med det om man inte är allvarligt sjuk.

Mvh isan lover
´´Uppgifter i media´´ verkar vagt. Kan du ange källan?

Artikel bekräftar min uppfattning, att endast de som testats av sjukhusen med PCRtest kommer med i den officiella statistiken.
Hej

Ja och det innebär att det faktiska antalet är betydligt högre än den siffra man går ut med officiellt, men så är det nog i många länder numera efter vaccinationer och mindre farliga mutationer, det är väl snart bara Kina som har kvar sin nolltolerans med hårda restriktioner och krav på isolering m.m.

Mvh isan lover

Hej

Ja och det innebär att det faktiska antalet är betydligt högre än den siffra man går ut med officiellt, men så är det nog i många länder numera efter vaccinationer och mindre farliga mutationer, det är väl snart bara Kina som har kvar sin nolltolerans med hårda restriktioner och krav på isolering m.m.

Mvh isan lover
Rapporteras det inte på samma sätt i Sverige, eller är antigentesterna med i den svenska officiella statistiken?

Hej

Mvh isan lover

Jag kör nog i genomsnitt två timmar om dagen i Bangkok och det går inte en dag utan att man blir omkörd och möter ambulanser.
Uppskattar det till 3-5 ambulanser jag ser varje dag, och då är det enbart de med sirenerna på som man lägger märke till.
Det är väl bra att man slutat blanda in sjukhus i onödiga fall även om jag själv inte kan se det. Det är fortfarande alldeles för många som upptar plats enbart genom ett positivt test och saknar egentligt behov men sjukhus och vård är big business.
Tyvärr utnyttjar sjukhus situationen, det kommer de göra så länge de kan får man väl förmoda, den bästa patienten är ju de utan symptom och med försäkring.

/ SatanG

Rapporteras det inte på samma sätt i Sverige, eller är antigentesterna med i den svenska officiella statistiken?
Hej

Sverige testar väl nästan inte alls längre, vad jag förstår är det bara vårdanställda som testas, så här han man ingen aning om hur många som smittas, det är väl bara via analys av avloppsvattnet som man vet om smittspridningen ökar eller minskar.

Mvh isan lover

Det är några jag känner som är drabbade nu, därför bokade jag min fjärde vaccination direkt. För inte sjutton vill jag bli allvarligt sjuk om jag kan undvika det.
Hej

Själv får jag väl vänta ett tag till eftersom jag är 63 år (blir 64 i år) men jag skulle gärna vilja ha en dos till innan smittspridningen drar igång till hösten och vintern igen, det är ju åtminstone vad alla experter verkar vara inställda på.

Mvh isan lovef

Hej

Själv får jag väl vänta ett tag till eftersom jag är 63 år (blir 64 i år) men jag skulle gärna vilja ha en dos till innan smittspridningen drar igång till hösten och vintern igen, det är ju åtminstone vad alla experter verkar vara inställda på.

Mvh isan lovef
Det kommer du säkert att få, det finns tydligen redan medel avsatta för detta. Det skall ha gått 4 månader sen nr 3, jag fick min 12 november.

Är det inget justerat vaccin på G? Nuvarande har ju inget nämnvärt skydd.
Inte mycket skydd mot att bli smittad men väl mot allvarlig sjukdom. Så jag tar det säkra före det osäkra, det blir säkert fler doser med modifierat så småningom. Återstår att se om jag mår sämre denna gången, förra gången kände jag mig lite ruggig dagen efter. Återkommer med rapport.

Mina Zink är slut och mor har hostan djupare i bröstet nu:confused:. Kusin min sa att öka på zink intaget 2 till 3 tabletter dagligen vid känning. För mycket zink är skadligt, men nu I utsatthet ska det in. Inget förebyggande syfte utan vid symtom.

Tillbaka
Topp