Corona viruset sprider sig

Standardsvar från de som håller sig till "alternativ media".....
Och det där är väl ett standardsvar från en som bara läser statskontrollerad media!

Den aktuella artikeln är ju inget "hittepå" och motsvarande tankar har tidigare lyfts av välmeriterade forskare, sedan återstår att se om vi kommer att få se dessa effekter i stor omfattning.

SARS-CoV-2 vaccination diversifies the CD4+ spike-reactive T cell repertoire in patients with prior SARS-CoV-2 infection​

Här var en annan medicinsk nyhet om PK-media antagligen aldrig kommer att ta upp. Skönt att veta att man är helt frisk och reagerar naturligt på det som PK-media vill få oss att kalla en fobi. :cool: (Ni andra kan ju spralla i Pride-tåget och ha det så kul. ;) )

Studie: Bögpar och fluglarver lika skrämmande

Salivprover visar: Homofobi kan vara naturligt. Åsynen av hånglande män framkallar samma α-amylasnivåer som fluglarver och otäcka maskar, hos heterosexuella män

Och det där är väl ett standardsvar från en som bara läser statskontrollerad media!

Den aktuella artikeln är ju inget "hittepå" och motsvarande tankar har tidigare lyfts av välmeriterade forskare, sedan återstår att se om vi kommer att få se dessa effekter i stor omfattning.

SARS-CoV-2 vaccination diversifies the CD4+ spike-reactive T cell repertoire in patients with prior SARS-CoV-2 infection​

Här var en annan medicinsk nyhet om PK-media antagligen aldrig kommer att ta upp. Skönt att veta att man är helt frisk och reagerar naturligt på det som PK-media vill få oss att kalla en fobi. :cool: (Ni andra kan ju spralla i Pride-tåget och ha det så kul. ;) )

Studie: Bögpar och fluglarver lika skrämmande

Salivprover visar: Homofobi kan vara naturligt. Åsynen av hånglande män framkallar samma α-amylasnivåer som fluglarver och otäcka maskar, hos heterosexuella män
Är inte rädd för eller känner avsky för varken bögpar eller fluglarver, maggot fiskar jag med och bögpar finns massor i det land jag lever i, men håller gärna en meters lucka till de sistnämda, uttrycket som i lumpen användes "inga bögavstånd " är idag ett helt "icke utryck " från en drillmästare :laugh2:

• Regulators in Europe say getting too many COVID-19 booster shots may actually weaken your immune response.
Jag har själv fått 3 sprutor. De första två var Phizer och togs med 2,5 månads mellanrum och den tredje boostersprutan (Moderna) fick jag lite över 5 månader efter andra sprutan. Det är väl lite så de skriver om i artikeln och det är väl också såsom sjukvården i Sverige också har förordat.
De har inte gått in i detalj varför man kan göra liknelser mellan hepatit b och ett droppsmittevirus. För mig dyker då frågan upp om man överhuvudtaget kan göra den liknelsen. Kanske någon biomedicinare/läkare här på forumet som kan redogöra för det?

Jag har själv fått 3 sprutor. De första två var Phizer och togs med 2,5 månads mellanrum och den tredje boostersprutan (Moderna) fick jag lite över 5 månader efter andra sprutan. Det är väl lite så de skriver om i artikeln och det är väl också såsom sjukvården i Sverige också har förordat.
De har inte gått in i detalj varför man kan göra liknelser mellan hepatit b och ett droppsmittevirus. För mig dyker då frågan upp om man överhuvudtaget kan göra den liknelsen. Kanske någon biomedicinare/läkare här på forumet som kan redogöra för det?
Hepatit B kan väl knappast liknas vid Covidvirus, orkar inte redogöra om varför, sök på nätet om smittvägar mm så förstår du vad jag antyder . Visst kan du säkert få Covid om du har sex med en som är sjuk, du kan vara bärare av det utan att ha symptom, men där avstannar väl likheterna mellan dessa virus

• Regulators in Europe say getting too many COVID-19 booster shots may actually weaken your immune response.
Finns många medicinska undersökningar som fastställer att " fullvaccinerade" drabbades mer av Omicron än de som inte blivit vaccinerade alls eller bara en dos.

Europa, USA och Israel som låg i topp av vaccinerade klarade sig sämre än länder med låg grad av vaccinerade.

Det naturliga immunförsvaret är bättre, när nya virus dyker upp.

Jag som har varit en vaccinförespråkare börjar nu vackla i min tro, kanske har många påverkats av att tjäna stora belopp eller för att skydda sin tjänsteställning. Obs att detta är en artikel från Alternativ media, mao. inte trovärdig såsom exempelvis Expressen eller Aftonbladet

Jag som har varit en vaccinförespråkare börjar nu vackla i min tro, kanske har många påverkats av att tjäna stora belopp eller för att skydda sin tjänsteställning. Obs att detta är en artikel från Alternativ media, mao. inte trovärdig såsom exempelvis Expressen eller Aftonbladet

Säg inte det, Aftonbladet och Expressen är det mest länkade till på forumet märkligt nog. o_O ;)

DN brukar vara lite mer kritisk och mer öppen.

Nu är den hatade masken på gång i New York igen och regeringen får åter kritik för sina misslyckanden.

Screenshot_20220518-113551_Chrome.jpg

Varesig Expressen, Aftonbladet eller alternativ media visar hela sanningen.
Man publicerar det som passar en själv helt enkelt.
Man får slå ihop ”ful-” och ”finmedia”, så kommer man närmare HELA sanningen.
Är det en nyhet som inte passar agendan så publicerar man helt enkelt inte nyheten.

Omskrivningar och formulerande är även det en ful sak som dagens journalister kör med.
Det här är taget från Norska Dagbladet.
Ett typexempel där man vill visa hur synd det är om kvinnorna, fast det med lågstadienivå på matematiken visar att det inte är riktigt så illa.

66FD8954-E442-4E04-9584-43BF65D44AEC.jpeg

Här hade man ju faktiskt som feministisk journalist faktiskt även kunna säga att det är mannen som är de stora vinnarna, men så långt och lågt gick man inte.

Kan tydligen undvikas om man undviker att idka sodomi med afrikanska män? :afro:

Apkoppsviruset smittar vanligen från djur till människa, men kan undantagsvis även överföras vid nära kontakt mellan människor. Smittan kan vara sexuellt överförd och enligt Folkhälsomyndigheten utgör sexuella kontakter en risk.
Symtomen är feber, svullna lymfkörtlar, allmän sjukdomskänsla plus hudutslag med blåsor. Om smittan förts över via sexuella kontakter kan blåsor på könsorganen och runt analöppningen uppstå.

Ja, Thailand Pass-kravet upphör den 1 juni för thailändska återvändande, men inte för utlänningar.

Thailand Pass scrapped for Thais, faster approval for foreigners
Så typiskt rasistiskt Thailändskt, helt utan logik dessutom, skillnaden rent praktiskt ät att vi skall kunna visa en försäkring, lägg det på visum ansökan då, eller på passkontrollen. Som det är nu kan många iutan datakunskap nte klara en Thailand -pass ansökan, då skor sig agenter genom detta, 1000 sek för en Thailand Pass ansökan genom exempelvis Alla Visum, andra än mer kostsamma, inte alls genomtänkt om man vill ha hit turister

Senast ändrad:
Så typiskt rasistiskt Thailändskt, helt utan logik dessutom, skillnaden rent praktiskt ät att vi skall kunna visa en försäkring, lägg det på visum ansökan då, eller på passkontrollen. Som det är nu kan många iutan datakunskap nte klara en Thailand -pass ansökan, då skor sig agenter genom detta, 1000 sek för en Thailand Pass ansökan genom exempelvis Alla Visum, andra än mer kostsamma, inte alls genomtänkt om man vill ha hit turister
Tycker det är helt logiskt.
Mer förvånad över att medborgare innan behövt ha sådant thailandpass för att få komma in i sitt hemland.
Många andra länder har ju haft krav på utlänningar under pandemin men medborgare har ju ofta kunnat få ta sig hem utan speciella intyg (med vissa undantagsländer).

Tillbaka
Topp