Corona viruset sprider sig

Bara trams anser jag, finns mig veterligt ingen sådan lag eller regel, har kört både bil och MC i detta land snart tjugo år . Om du "Flimmer " kan visa på var det finns i skrift så är jag böjd att ta det för sanning
Ja, jag har inga bevis, men har blivit stoppad vid ett par tillfällen vid rutinkontroller (kolla skattemärket) och snuten sa åt kärringen att jag skulle släcka lyset. :confused:

Jag kör med både Shoei hjälm och öronproppar när jag vräker runt på min HD, den låter så in i helvete :laugh2: Folk måste ju bli tokiga på allt oväsen jag skapar.

IMG_0136.jpeg
Överröstar du kyrkklockorna? :)

”Andra idioter” 55555 Ja för att köra hoj bör man vara lite idiot :)
Det bor en kille som åker HD, han verkar jobba i en bar/restaurang, jag hör honom redan uppskattningsvis en kilometer tills han skall köra in på soien klockan 3 på morgonen. Full attack på gashandtaget. Verkar inte fatta att 99.9% av de boende sover vid den tiden. Visa hänsyn, icke.

Har dock en plan. Tänker följa efter fanstyget så att jag vet var han bor och 'modifiera' avgassystemet pickupen (helt enkelt såga av avgasröret innan ljuddämparen. 'Bestraffningen' kommer att ske dagligen vid en lämplig tidpunkt

Hojen ser ut att vara i orginalskick, så den kan ju inte låta altför mycket? Klart 'modifieringar' typ ett spett genom ljuddämparen skulle naturligtvis kunna förändra detta. Tror dock att du är tillräckligt smart att behålla hojen i orginalskick. :)
Det mesta är original men den är utrustad med vad som brukar kallas luft & buller. Den låter lite mer än original men inte öronbedövande. Vi motorentusiaster, ett döende släkte, vill ha lite muller :)

Hej

Thailand kommer att lätta på kravet på mask i mitten av juni.

Mvh isan lover

Mvh isan lover
Jag tar ingen mer vaccinspruta, har varit extremt utsatt för smitta vid ett flertal ggr, tre sprutor räcker för mig i dagsläget. Gillar inte att injicera allt som vaccinförespråkarna påstår sig "Veta" vara verksamt och utan biverkningar

Jag tar ingen mer vaccinspruta, har varit extremt utsatt för smitta vid ett flertal ggr, tre sprutor räcker för mig i dagsläget. Gillar inte att injicera allt som vaccinförespråkarna påstår sig "Veta" vara verksamt och utan biverkningar
Hej

Själv har jag tagit 3 doser nu och kommer nog att ta den 4 i höst, man räknar ju med ökad smittspridning då igen, vi ska ju dessutom resa till Thailand i vinter och då vill man ju inte bli sjuk, jag har haft covid-19 minst en gång hitttills.

Mvh isan lover

Hej

https://www.bangkokp [QUOTE="Isan L...315118/end-of-mandatory-face-mask-use[/QUOTE]

ost.com/thailand/general/2315118/end-of-mandatory-face-mask-use[/URL]

Mvh isan lover
Från din länk: "Mandatory mask-wearing will be limited to people with underlying illnesses"
Hur skall de kunna kontrolera detta?

Från din länk: "Mandatory mask-wearing will be limited to people with underlying illnesses"
Hur skall de kunna kontrolera detta?
Det kan man fråga sig. Frågar man de som verkligen vet så är masken överflödig. Viktigare med bra ventilation och luftrenare.
Råder alla maskförespråkare att titta på detta klipp.

Det kan man fråga sig. Frågar man de som verkligen vet så är masken överflödig. Viktigare med bra ventilation och luftrenare.
Råder alla maskförespråkare att titta på detta klipp.

Kan inte se 'klippet'. Jag har aldrig tagit vaccinationssprutor, bortsett från Covid. Vad jag vill säga är att innan Covid och kravet på att använda mask, blev jag smittad av influensa/ snuva 1 gång per år. Efter 'masktvånget' har jag inte haft någon förkylning. Vad tror du själv?

Kan inte se 'klippet'. Jag har aldrig tagit vaccinationssprutor, bortsett från Covid. Vad jag vill säga är att innan Covid och kravet på att använda mask, blev jag smittad av influensa/ snuva 1 gång per år. Efter 'masktvånget' har jag inte haft någon förkylning. Vad tror du själv?
Jag lutar mig mot vad experterna säger. Synd att du inte kan se klippet för där får du veta hur det ligger till.
Stephen Petty är en av de mest framstående experterna i ämnet. Enligt honom och andra experter måste man klistra fast masken i ansiktet för att den ska hjälpa. Det får inte finnas nåt glapp där aerosolerna kan smita ut.

Jag lutar mig mot vad experterna säger. Synd att du inte kan se klippet för där får du veta hur det ligger till.
Stephen Petty är en av de mest framstående experterna i ämnet. Enligt honom och andra experter måste man klistra fast masken i ansiktet för att den ska hjälpa. Det får inte finnas nåt glapp där aerosolerna kan smita ut.
Det har aldrig sagts att mask ger ett 100% skydd men nyser man i en mask eller hostar så minskar det självklart spridningen i ett rum än om man nyser rakt ut.
Behöver man inte ens vara expert för att förstå.
Och dom flesta "experter" och nationella motsvarigheter till fhm plus WHO förespråkar mask.
Många fler än din expert.

Tillbaka
Topp