Isan Lover
Forumveteran
HejTror du har fel ang magsjukan. Den drabbar mest semesterresenärer från västvärldens superhygieniska matkultur.
Sant men vi har ju återkommande magsjuka och vinterkräksjuka.
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HejTror du har fel ang magsjukan. Den drabbar mest semesterresenärer från västvärldens superhygieniska matkultur.
Finns inte i Thailand, en svensk åkomma kanske?Hej
Sant men vi har ju återkommande magsjuka och vinterkräksjuka.
Mvh isan lover
HejFinns inte i Thailand, en svensk åkomma kanske?
Korrekt, men, det betyder inte att de drabbades av magsjuka?Hej
Dom har allt ”rännedrida” där också ibland.
Mvh isan lover
HejKorrekt, men, det betyder inte att de drabbades av magsjuka?
Äter de 'som oh' ofta? jag gör det dagligen och samma effekt.Hej
Dom har allt ”rännedrida” där också ibland.
Mvh isan lover
Bara för att du nu inte blev allvarligt sjuk så är det fortsatt många som blir det och dör.Hej
Ja så länge det handlar om milda varianter som bara leder till några dagars influensa eller förkylning finns det ju ingen större anledning till oro, att börja isolera folk i fältsjukhus igen vore nog en dålig idé, likaså att stänga skolor igen, vi får hoppas att det inte blir så.
Mvh isan lover
Bra! På med masken Palle.Många länder som börjar få problem igen pga överbelastade sjukhus.
Även Sverige så gick ansvarig minister ut veckan som var med att man kommer införa mask krav igen inom vissa inrättningar i flera regioner.
OT! Men är du lika jäkla gammal som jag så att du minns det programmet. Hette väl "Den Gyllene Pilen".Bra! På med masken Palle.
HejBara för att du nu inte blev allvarligt sjuk så är det fortsatt många som blir det och dör.
Många länder som börjar få problem igen pga överbelastade sjukhus.
Även Sverige så gick ansvarig minister ut veckan som var med att man kommer införa mask krav igen inom vissa inrättningar i flera regioner.
Även vid första covid varianten var det vanligare med förkylningssymptom än allvarlig sjukdom.
Jag har inte skrivit nåt om orolig utan vad som sker och då inte omöjligt att det blir striktare även i Sverige, vissa regioner har ju redan återinfört maskkrav vid vårdinrättningar.Hej
Ja ta på er maskerna igen om ni är oroliga, själv känner jag ingen oro alls och ser med lugn på även på denna covid våg, men jag håller med om att även influensa symptom kan vara farligt för människor med nedsatt immunförsvar och underliggande sjukkdomar.
Mvh isan lover
HejJag har inte skrivit nåt om orolig utan vad som sker och då inte omöjligt att det blir striktare även i Sverige, vissa regioner har ju redan återinfört maskkrav vid vårdinrättningar.
Och då spelar det ingen roll om du känner oro eller ej, du får rätta dig efter fhm, fast det gör du ju bara när det passar dig.
Beror kanske på region.Hej
Vad jag har förstått så har personalen inom vården aldrig slutat använda mask, dom har använt mask vid nära kontakt med patienter och vårdtagare hela tiden, så fungerar det åtminstone här på kusten.
Mvh isan lover
Hej![]()
Experten: Kommer definitivt se en samhällsspridning i höst
Smittspridningen ökar runt om i Europa och i Sverige. Fallen ser ut att öka mer och nya rekommendationer skulle kunna bli aktuella. – Det beror på vilken variant som kommer men vi kommer definitivt att se en samhällsspridning i höst, säger Ali Mirazimi, professor i klinisk virologi.www.aftonbladet.se
På min vårdcentral så ger de en mask vid kassan när man kommer dit. Mask på med alla kontakter på vårdcentralen.Hej
Vad jag har förstått så har personalen inom vården aldrig slutat använda mask, dom har använt mask vid nära kontakt med patienter och vårdtagare hela tiden, så fungerar det åtminstone här på kusten.
Mvh isan lover
HejPå min vårdcentral så ger de en mask vid kassan när man kommer dit. Mask på med alla kontakter på vårdcentralen.