Corona viruset sprider sig

Nu är det ju så att viruset även det har vänt, muterat sisådär några tusen ggr, det förändrar ju det hela radikalt, sen har olika myndigheter klantat sig ordentligt dvs. helt uppenbart nu för mig att de har fört folket bakom ljuset.
Du menar att du står fast i alla dina ståndpunkter oavsett vad som flyter upp till ytan? :)

Nejdå, självklart kan jag ändra ståndpunkt beroende på information.
Jag tror egentligen att både du och jag agerar relativt likt om vi har samma information.
Frågan är varifrån du egentligen hämtar din information.

Från internet samt googlesökningar så klart, där finns alla sanningar :laugh2:

Man hittar det man vill hitta på Google, så där kan man alltid få bevis för att ens egna teorier är korrekta.

Vi har väl olika grundinställningar rent mentalt. Jag är rädd för att inte leva och du är rädd för att dö.
Så du är lite av en prepper. Ska jag behöva leva som i någon Mad Max film så kan jag lika gärna dö tycker jag.

Nya varianter är lömska och man bör vara försiktig.
Min dotter som jobbar inom vården fick Covid19 för tio dagar sedan.
Feber i sex dagar med huvudvärk och ont i bihålorna.
Viruset går inte ner i lungorna som tidigare virus utan stannar i näsan och sprids därmed enklare.

Fortfarande har hon nedsatt smak och lukt och risken är stor att det blir bestående.

På hennes arbetsplats blev fem sjuka samtidigt och man tvingades stänga ner.

Man hittar det man vill hitta på Google, så där kan man alltid få bevis för att ens egna teorier är korrekta.

Vi har väl olika grundinställningar rent mentalt. Jag är rädd för att inte leva och du är rädd för att dö.
Så du är lite av en prepper. Ska jag behöva leva som i någon Mad Max film så kan jag lika gärna dö tycker jag.
Jag Prepper ?? :laugh2: Har inte en endaste prepperpryl skall du veta. Rädd för att dö, inte alls, då skulle jag knappast köra hoj i Thai.
Dö kommer vi alla att göra förr eller senare, ingen som vet exakt när, för min del så kan det ske idag eller om en vecka eller om 20år då alla mina släktingarblivit riktigt gamla.
Ingen som vet och skönt det. Jag om någon lever skall du veta :laugh2:

Jag Prepper ?? :laugh2: Har inte en endaste prepperpryl skall du veta. Rädd för att dö, inte alls, då skulle jag knappast köra hoj i Thai.
Dö kommer vi alla att göra förr eller senare, ingen som vet exakt när, för min del så kan det ske idag eller om en vecka eller om 20år då alla mina släktingarblivit riktigt gamla.

Kanske inte rädd för att dö, men för att bli sjuk.
Du har ju en del skräck för en massa mat på grund av ”orenlighet”

Hej

Helt rätt, man ska inte vara då rädd för att dö att man inte vågar leva.

Mvh isab lover

Kanske inte rädd för att dö, men för att bli sjuk.
Du har ju en del skräck för en massa mat på grund av ”orenlighet”
Jag pratade med en kille i 40-årsåldern idag på tåget hem från Malmö. Han hade varit på behandling X i ordningen på sjukhuset där, lider av obotlig cancer i magen. Man håller den i schack med diverse behandlingar men han vet inte hur lång tid han har kvar. Fru och barn i skolåldern. Det kändes att han hade behov av att lätta på sin ångest genom att berätta. Jag måste säga att jag hade oerhört svårt att hålla tårarna tillbaka, det var riktigt jobbigt. :'(

I sådana situationer blir man väldigt ödmjuk och aktuell covidvariant blir som en viskning.

Nu verkar poletten trillat ner även hos FHM.
Erbjuda antika vaccin.. och ökad användning av munskydd.

IMG_20220728_224647.jpg

Nu verkar poletten trillat ner även hos FHM.
Erbjuda antika vaccin.. och ökad användning av munskydd.

IMG_20220728_224647.jpg
Hej

Det är inget nytt, inom Vård och omsorg införde Regionerna och Kommunerna krav på munskydd och besöksförbud redan vid den första vågen 2020, så det handlar inte alls om någon ändrad inställning, sedan dess har väl en del Regioner och Kommuner uppenbarligen tagit bort kravet men återinför nu dessa krav igen p.g.a det förändrade läget med en ökad smittspridning.

Tar vi vårt område så har man inte lyft kravet på munskydd någon gång ifrån 2020, det har varit ett krav vid alla nära kontakter med vårdtagare hela tiden, just för att skydda äldre och dom med nedsatt immunförsvar och underliggande
sjukdomar.

Vad det gäller vaccinet så skyddar det fortfarande mot allvarlig sjukdom, hörde på radion igår att över 50% av dom som blir inlagda på sjukhus bara har tagit 1 dos eller ingen alls, antalet inlagda med 3 doser eller fler är få sett till hur stor den gruppen är och då handlar det nästan undantagslöst om dom med underliggande sjukdomar.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Vad tycker du man skall göra med apkoppor? Nu fem fö. friska personer som avlidit i denna sjukdom, WHO vill utlysa nödläge då den sprids ohämmat bland homosexuella. Även i Thailand har man nu två stycken fall. En kille från Nigeria som smittat ett flertal misstänker man , då främst i Phuket. Sen flydde han till Laos, men där tog de honom. Detta är ju dessutom oerhört känsligt då detta pekar ut en grupp i samhället, känsligt som sjutton i Europa, men här i Thai skyr man inte orden. ett virus som precis som Covid kommer från djurvärlden, 14000 nu konstaterat smittade i europa

Detta är oroväckande, överdödligheten i bl.a Spanien har varit skyhög senaste 3 månaderna. Dessa siffror exkluderar dödsfall orsakade av hettan.

5C23580B-4217-4A8E-9C0F-398983984FB1.jpeg

Nå har jeg og kjerringen nett ferdig med corona , Kjerringen vart först smitta ,med sår i halsen og trött og slapp dag og natt , Ho stod opp og laga middag og frokost til meg , og gav meg mange kramer og kyss på munnen ,för ho gjekk til sengs i gjen , Så stod ho opp i gjen etter ei lita stund , ho ville testa oss for corona , Kjerringen min var corone negartiv , jeg var positiv , derfor ho har vert så slapp i mange dagger sår i halsen med mye hosting . Neste dag testa vi oss begge i gjen , då var vi negativ begge to , og var for da mesta i sengen natt og dag , jeg var negativ på corona testen i 4 dager , og kjerringen var negartiv i 7 dager på coronatesten . Men nå er vi friske .

Tillbaka
Topp