Corona viruset sprider sig

Enligt regeringsförklaringen sa Löven att : "Ett tydligt sysselsättningsmål ska styra den ekonomiska politiken. Antalet personer som arbetar och antalet arbetade timmar i ekono
min ska öka så mycket att Sverige når lägst arbetslöshet i EU år 2020.”

Lite mer än en målsättning.
Tack för att du orkade gräva fram det!

Enligt regeringsförklaringen sa Löven att : "Ett tydligt sysselsättningsmål ska styra den ekonomiska politiken. Antalet personer som arbetar och antalet arbetade timmar i ekono
min ska öka så mycket att Sverige når lägst arbetslöshet i EU år 2020.”

Lite mer än en målsättning.
Hej

Visst gjorde man också försök att nå målet och 300 000 fler kom ju också i arbete än innan, men sen kom ju något som hette coronavirus och förändrade allt, då handlade det helt plötsligt inte om att få fler i arbete utan att få arbetsgivarna att ”övervintra” med hjälp av covidstöd utan att sparka dom redan anställda.

Men något konkret vallöfte jämförbart med 10 kr billigare diesel och bensin vid pump, samt ett högkostnadsskydd där staten skulle ta alla kostnader över 1 kr från och med den 1 november kan åtminstone inte jag utläsa i den text du kopierade in, tvärtom står det ju i din kopierade text att det rör sig om just ett ”sysselsättningsmål”.

Mvh isan lover

Hej

Visst gjorde man också försök att nå målet och 300 000 fler kom ju också i arbete än innan, men sen kom ju något som hette coronavirus och förändrade allt, då handlade det helt plötsligt inte om att få fler i arbete utan att få arbetsgivarna att ”övervintra” med hjälp av covidstöd utan att sparka dom redan anställda.

Mvh isan lover
Men Corona drabbade väl även andra länder.

Hej

Mvh isan lover
Så det är helt ok då att försöka nå målen? Att försöka ha ett elstöd på plats eller EUs lägsta arbetslöshet?

Sen undrar jag iof om inte covid slog hårdare eller i alla fall lika hårt på sysselsättningen i övriga EU och målet var relativt inte absolut.

Så det är helt ok då att försöka nå målen? Att försöka ha ett elstöd på plats eller EUs lägsta arbetslöshet?

Sen undrar jag iof om inte covid slog hårdare eller i alla fall lika hårt på sysselsättningen i övriga EU och målet var relativt inte absolut.
Hej

Det är skillnad på målsättning och löfte, det måste väl t.o.m du inse?

En målsättning innebär att man prioriterar något som man tycker är viktigt och försöker nå det målet.

Ett löfte om att sänka bränslepriset med 10 kr direkt om man vinner valet och att införa ett högkostnadsskydd för elen på 1 kr från den 1 november är det inte en målsättning utan ett löfte.

Hade Borgarna i valrörelsen bara sagt att om dom vinner valet så ska dom ha som målsättning att sänka bränslepriset och hjälpa företag och hushåll med dom höga elpriserna så hade det varit målsättningar och inte löften.

Mvh isan lover

Nu kommer Kineserna, får vi se hur det går.

Rusning efter resor när Kina slopar karantän
I Kina har det blivit rusning efter visum och resor utomlands sedan Peking på måndagen meddelade att man den 8 januari 2023 tar bort karantänskravet för inresande, rapporterar TT.
Webbsökningarna för flygresor utomlands sköt i höjden efter beskedet, rapporterar statliga medier.
Sökningar på reseplattformen Tongcheng ökade med 850 procent och frågor gällande olika visum tiodubblades. Macau, Hongkong, Thailand och Sydkorea är de mest eftersökta destinationerna.
Kravet har legat sedan covid-19-pandemin bröt ut för nästan tre år sedan.

I Kina har det blivit rusning efter visum och resor utomlands sedan Peking på måndagen meddelade att man den 8 januari 2023 tar bort karantänskravet för inresande, rapporterar TT.
Webbsökningarna för flygresor utomlands sköt i höjden efter beskedet, rapporterar statliga medier.
Sökningar på reseplattformen Tongcheng ökade med 850 procent och frågor gällande olika visum tiodubblades. Macau, Hongkong, Thailand och Sydkorea är de mest eftersökta destinationerna.
Hej

Kineserna borde ju vara bland dom mest oskyddade i världen just p.g.a att smittspridningen har varit så låg på hemmaplan.

Mvh isan lover

Hej

Kineserna borde ju vara bland dom mest oskyddade i världen just p.g.a att smittspridningen har varit så låg på hemmaplan.

Mvh isan lover
Har ju stått att för tillfället smittas en halv miljon om dagen i Kina efter dom släppte på restriktionerna och dom har nu den största smittspridningen i världen under pandemin.
Får se vad för nya varianter som kommer ur det och nu skall dom ut och sprida runt det igen under Kinesnyåret.
Kinesisk krigstatik med vandrande biologiska vapen?

Har ju stått att för tillfället smittas en halv miljon om dagen i Kina efter dom släppte på restriktionerna och dom har nu den största smittspridningen i världen under pandemin.
Får se vad för nya varianter som kommer ur det och nu skall dom ut och sprida runt det igen unde Kinesnyåret.
Hej

Ja lite så kan man nog se på detta, man borde nog ha tagit det här lite mer stegvis och ha sett till att dom äldre var vaccinerade, det här känns inte riktigt bra.

Mvh isan lover

Jag tänker ta en fjärde spruta då jag har märkt några biverkningar av de tidigare.

Testat positivt en gång men blev inte särskilt sjuk.

Jag tänker ta en fjärde spruta då jag har märkt några biverkningar av de tidigare.

Testat positivt en gång men blev inte särskilt sjuk.
Hej

Lite samma för mig, tog en 4 dos precis innan vi åkte till Thailand, inga som helst biverkningar och inte ens öm i armen, har haft konstaterad covid en gång men misstänker att jag har haft det fler gånger, för mig var covid lindrigare än en vanlig influensa.

Mvh isan lover

Får se vad för nya varianter som kommer ur det och nu skall dom ut och sprida runt det igen under Kinesnyåret.
Kinas ekonomi drabbas väldigt hårt av antalet sjuka som inte kan jobba. Såg på tv att det är stora problem med paketleveranser från Kina.

Så tillsammans med fastighetskrisen ser det inte bra ut för Kina för tillfället.

Sköterskan på farsans äldreboende ringde i eftermiddags. Han har fått Covid för andra gången. Var pigg igår och även idag men har en jobbig hosta. Lilleman och jag besökte honom igår, hoppas vi har klarat oss från smitta. Själv har jag ju haft skiten åtminstone en gång, i februari kontaterat med PCR. Har 5 sprutor, hoppas att man klarar sig denna gången.

Sköterskan på farsans äldreboende ringde i eftermiddags. Han har fått Covid för andra gången. Var pigg igår och även idag men har en jobbig hosta. Lilleman och jag besökte honom igår, hoppas vi har klarat oss från smitta. Själv har jag ju haft skiten åtminstone en gång, i februari kontaterat med PCR. Har 5 sprutor, hoppas att man klarar sig denna gången.
Fem sprutor, har du aktier i Pfizerconcernen :rolleyes:

Tillbaka
Topp