Corona viruset sprider sig

Har du glömt vad Strandhäll kläckte ur sig i media, när en minister säger rakt ut att citat" Ja väldigt många äldre har ju tyvärr avlidit i Covid , men dessa är ju just äldre och mest en belastning för samhället" Visserligen är hon Såzze, men lite väl grovt och då anser jag mig ha rätt att konspirera
Och detta påstående kan du backa upp med en länk naturligtvis ?

Har du glömt vad Strandhäll kläckte ur sig i media, när en minister säger rakt ut att citat" Ja väldigt många äldre har ju tyvärr avlidit i Covid , men dessa är ju just äldre och mest en belastning för samhället" Visserligen är hon Såzze, men lite väl grovt och då anser jag mig ha rätt att konspirera
Hej

Var hittade du detta citatet ?

Samtiden, Fria Tider eller någon annan suspekt s.k alternativ media?

Mvh isan lover

Ett påstående i inlägget var så hemskt att jag bestämde mig för att ta bort det helt. Fler sådana anklagelser i öppet forum kommer att medföra konsekvenser. Och även i politikdelen!
I ett tidigare inlägg för någon timme sen skrev en annan forummedlem "Bortsett från "mas..orden" på våra äldreboenden så anser jag nog att vi hanterade "influensan" någorlunda vettigt." Missade du detta Berra ? Eller var det för att just jag skrev som jag gjorde som fick dig att reagera som du gjorde. ;) Javisst är det hemsk illa att skriva så, men likförbannat lika illa av en regeringsföreträdare att uttala just på detta sätt . Det gör att JUST DEN tanken uppdagades i många tusentals Svenskars huvuden, Varför glömmer Svensken så snabbt vad myndigheterna Politikerna sysslar med. Detta är nu passe, tyvärr så minns jag ibland lite för mycket, vore skönt med lite tröttare minne ibland så man bara kunde acceptera hur illa Svensken behandlas

Senast ändrad:
Ett möjligt idiotiskt uttalande från en minister gäller inte för myndigheternas agerande. Alla vet att hon inte är den vassaste kniven i lådan.

Hej

Frågan är dock om det citat som lades in av Fiskaren finns och ser likadant ut?

Vore intressant att få se var det kommer ifrån om det ens finns.

Mvh isan lover

Det är detta uttalande som Jimmie Åkesson sedan vrängde runt till anklagelser om "Massmord"

Hej

Frågan är dock om det citat som lades in av Fiskaren finns och ser likadant ut?

Vore intressant att få se var det kommer ifrån om det ens finns.

Mvh isan lover
Detta sades tyvärr rätt ut i etern , det skrevs även mycket om detta uttalande, men som en sann Sosse så har du säkert glömt detta , likaså har nog myndigheterna sopat manegen ordentligt, även Berra minns tydligen detta.Om det var exakt ordalydelse är kanske inte alldeles säkert med det var inte mycket som skiljde sig från budskapet från hennes mun. Men som Berra skriver , hon är vad hon är, inte den vassaste kniven i lådan samt måste vara en belastning för Sossarna, men hon har väl nån hållhake på någon i toppen :rolleyes:

Nu får den svenska modellen med överdödlighet kraftig kritik.

Ser man till faktiskta dödsfall ligger Sverige sämst till.

Var väl liknande tongångar i UK och europa och Coronakommisionen dömde ju ut sveriges hantering av epidemin.

Självklart "rasar" politiker mot JÅ, saknas ju helt självkritik i de leden. Bolund är ju t.o.m. människofientlig och en hycklare av sällan skådad rang, ja resten av MP också så han var ju dock i en skadad sektmiljö som kanske fostrade muppen till att bli som han blev.
Hönan och ägget du vet..... :cool:

/ SatanG

Nu får den svenska modellen med överdödlighet kraftig kritik.

Ser man till faktiskta dödsfall ligger Sverige sämst till.

Inte på något sätt någon nyhet att Sverige låg skyhögt i jämförelse med Finland och Norge samt Danmark. Undrar varför deras "gamla och sköra inte avled" ? Missade någon verkligen jämförelsen med övriga nordiska länder, ofattbart i så fall. Men som jag skrev, folk glömmer gärna och detta med att lära av historien finns inte i skallen på Svensken. Spanska sjukan var en liknande epidemisk farsot som smittade vid nära kontakt, I stort sett identisk med Covid vad gäller smittvägar, droppsmitta vid nära kontakt, hur svårt är det att undvika nära kontakt ??

Thousands of patients reported the classic symptoms of influenza- fever, aches, sore throat, and headache. However, this strain struck more severely and soon some patients turned blue at the fingers, arms or face, had trouble breathing, and even bled.

Känns detta igen kanske, ta mig fn exakt samma symptom av det viruset
Kanske skulle det finnas kunnigt förutseende folk vid nästa pandemi, eller visste de redan innan vad som var på väg .........???

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp