Corona viruset sprider sig

Vad ser du siffror på att bara ovaccinerade läggs in? En stor majoritet av världens befolkning har ju numera haft Covid minst en gång och bör vara minst lika bra skyddad, vaccinerad som ovaccinerad.

Såg uppgifter nyligen från svenska läkare, att vaccination verkar ge ökad cancerrisk.

/ SatanG
Hej

Alla var väl att ta i, borde väl ha skrivit nästan alla eller majoriteten.

Mvh isan lover

Såg uppgifter nyligen från svenska läkare, att vaccination verkar ge ökad cancerrisk.

/ SatanG
Jag tror man ska vara ytterst försiktig att göra sådana antaganden, eftersom det inte har gått så lång tid sedan covid-19 härjade. Man får också ta in i beräknandet att det kanske inte går att få tillförlitliga resultat från möss (om det nu har använts). Det är ju trots allt en annan djurart än människan med en annan genuppsättning och utsatta för andra miljöer.
Jag tror att vi först om 20 år kan se om cancerrisken är större med en vaccination än utan. Det skulle också krävas en större screening-bas (100.000 människor?) för att kunna se huruvida något är statistiskt säkert. Sedan finns det så otroligt många parametrar, som kan utlösa cancer. Även en till synes aktiv och frisk 50-åring kan ju faktiskt få cancer.

Man var tidigare säker på att effekten av vacciner mot covid avtog rätt fort och att mot nya mutationer finns inga vaccin.

Nu är det väldigt länge sedan man vaccinerade mot ursprungsvarianten.

Hej

Ja men det är fortfarande intressant att det enligt myndigheterna mer eller mindre bara verkar vara ovaccinerade eller bristfälligt vaccinerade som läggs in och avlider, det verkar som om vaccination ger lindrigare sjukdom.

Mvh isan lover
Fortfarande tror du på Vaccinet??
Det funkade inte mot Omicron men man blir inte jättesjuk eller avlider om man tagit Vaccin???

Frågan var, var du fick informationen?

/ SatanG
Hej

Det var ju i media och det står även i den artikel jag bifogade att en majoritet av dom insjuknande är ovaccinerade eller har bristfällig vaccination, så om man är vaccinerad eller ej verkar fortfarande ha betydelse när det handlar om risken att bli allvarligt sjuk, bli inlagd på sjukhus och t.o.m avlida.

Mvh isan lover

Fortfarande tror du på Vaccinet??
Det funkade inte mot Omicron men man blir inte jättesjuk eller avlider om man tagit Vaccin???
Hej

Ja det verkar åtminstone fortfarande ha betydelse när det handlar om risken att bli allvarligt sjuk, bli inlagd på sjukhus och t.o.m avlida eftersom en majoritet av dom som läggs in på sjukhus och avlider i Thailand är ovaccinerade eller bristfälligt vaccinerade.

Så när jag tar del av utvecklingen i Thailand nu så börjar åtminstone jag fundera på ytterligare en dos i höst.

Mvh isan lover

Hej

Ja och lika märkligt är det väl då att det är flest nyktra som är inblandade i olyckor i trafiken.

Mvh isan lover
Nu är ytterligare vaccination inte aktuellt längre.
Tillverkas inga nya vacciner och de som tidigare fanns på marknaden har passerat sista datum för användning.

Tidigare vaccinationer har klingat av och skyddar inte längre.

Ett märkligt samband är att välvaccinerade drabbas oftare av covid infektion.

Känner flera som blivit sjuka flera gånger trots tre eller fler doser.
Men förmodligen mindre sjuka jämfört med utan vaccin. Ingen har påstått (varken tillverkare eller läkare) att man blir immun mot covid, men vaccinet förhindrar att man inte blir 'dödssjuk' och måste bli inlagd på sjukhus.

Men förmodligen mindre sjuka jämfört med utan vaccin. Ingen har påstått (varken tillverkare eller läkare) att man blir immun mot covid, men vaccinet förhindrar att man inte blir 'dödssjuk' och måste bli inlagd på sjukhus.
Tror det gällde mens vaccin hade ett visst skydd.
Nu finns inte det skyddet kvar utan alla är i praktiken ovaccinerade.

Hej

Ja det verkar åtminstone fortfarande ha betydelse när det handlar om risken att bli allvarligt sjuk, bli inlagd på sjukhus och t.o.m avlida eftersom en majoritet av dom som läggs in på sjukhus och avlider i Thailand är ovaccinerade eller bristfälligt vaccinerade.

Så när jag tar del av utvecklingen i Thailand nu så börjar åtminstone jag fundera på ytterligare en dos i höst.

Mvh isan lover
Varför bara en dos? Ta två vetja! ;)

Det är ju tur att man raskt ändrade definitionen för både vaccin och pandemi, annars hade vi haft bara en bromsmedicin och ingen pandemi. ;)
Ja men underskatta inte vad egen tro och placeboeffekten kan göra.

Tron på att vaccinet fortfarande ger mildare sjukdom finns kvar hos många.

Fakta är att de nya varianterna av viruset ger mindre allvarlig infektion, till och mindre allvarlig än en vanlig förkylning.

Jag tror inte det sk vaccinet hjälpt nämnvärt. Bara att titta på antalet insjuknade och avlidna i länder med hög vaccinationsgrad kontra låg.

Det var 17 respektive 18 gånger högre dödlighet per miljon invånare i EU och USA än i Afrika. Detta trots att det var 70-80 procent som var fullvaccinerade i västländerna mot 30 procent i Afrika.

Måste vara andra faktorer som spelar in såsom sol (D-vitamin), allmän hälsa, övervikt mm

Tillbaka
Topp