Samet
Forumveteran
Hej
Det var väl snittlöner vi skulle jämföra ?
Förstår att du blev purken när det sket sig, men faktum är att enligt statistiken så tjänar en sköterska enligt SKL mellan
30 500 kr och 42 500 kr vilket jag angav som ett snitt på 35 000 kr, knappast något som en du kan påstå är fel.
Vad det gäller städare så ligger lönerna enligt statistiken på mellan 18 300 kr och upp till 23 000 kr, men en stor majoritet ligger på 18 000 - 19 000 kr, ganska solklart och enkelt att förstå.
Skatt är en sak och lön en sak, men självklart betalar en som tjänar mer också mer i skatt, det är ju meningen att det ska vara så, skatt efter bärkraft heter det ju så vackert.
Mvh isan lover
Lisa som är sjuksköterska som enligt dig har en snittlön på 35.000kr... när hon blir sjuk, VAB:ar eller är föräldraledig... får hon då tillgodoräkna sig sin "snittlön" som du så fint hittar på SKL...?
NEJ! Hon likt alla andra får använda sin grundlön. OB, ÖT, Jour osv... må öka hennes lön men då jämför vi äpplen och päron.
Kan du svara på varför sjuksköterskans lön inte kunde hämtas från lönestatistiken på samma sätt som städarens?
Skatten är ju i allra högsta grad intressant. Vad man tjänar före skatt kvittar, det är låtsaspengar som Haggan snor från dig. Så för sjuksköterskan att komma ikapp städaren i livsinkomst är det netto som är intressant.
Men att du på något sätt om så än väldigt lite skulle erkänna att du far med osanning och dribblar och bollar med siffror så det passar dina sak.. nej, det förväntade jag mig inte... inte ens en ytterst liten förhoppning hade jag. Färgad och indoktrinerad som du är finns bara din syn...
Konstigt att solidariteten sällan gäller när det kommer till den egna personen...
Senast ändrad: