A
Anonyma
Gäst
Du förstod inte..Hej
Själv tycker jag att 50 000 kr räcker till ett bra liv i Sverige, lägger man sen till att frugan också oftast jobbar så ser det enligt mig väldigt bra ut, klarar man sig dåligt på den sammanlagda lönen i en familj så bör man nog mer se över utgifterna än klaga på lönen.
Sen tycker jag tvärtom dig att Thailand snarare har mycket att lära av Sverige när det gäller löner och anställningar, i Thailand garanterar staten alla som går ut universitetet jobb (så var det förr och jag tror att det är så än), det kan då bli nästintill påhittade jobb, man ställer helt enkelt in ett skrivbord till på någon statlig myndighet eller skola vilket jag tycker är förkastligt, här har vi inte mycket att lära tycker jag.
Sen går det ju att köpa sina betyg i Thailand, en del elever är inte ens på universitetet men får sin examen ändå, sen spelar ju även klassamhället in i skolan och på universiteten, kommer du ifrån ”rätt familj” så får du med automatik bättre betyg och jag skulle vilja se den lärare som inte godkände en elev ifrån en sån familj och det oavsett om han har varit på lektionerna eller ej.
Så ”bra utbildning” kan i Thailand helt enkelt bara innebära att man tillhör en inflytelserik familj, det behöver inte nödvändigtvis innebära att kunnandet och kompetensen finns.
Mvh isan lover
Jag menade att man som Svensk med hög kompetens kan tjäna dubbelt i Thailand och mer än så i andra länder.
En så länge har en hög Svensk utbildning ett ganska bra värde, dock ej i Sverige och däri ligger ju det sjuka.