Resa till Thailand längre tid men tur och retur?

 
Ja bättre att ha det som grund för 1-årsförlängningen. Många nu som haft O-A visum i botten som försöker att ändra till O för att slippa försäkringskravet. Många äldre som inte vill ha försäkring utan har sparkapital som säkerhet mot sjukdom och olycka istället.
Ja, slipper singelgubbarna både försäkringskrav och visarun är det bästa att ändra till O.
 
En till undran..
Jag tänker åka till Thailand inom 2 veckor med att få vistas 45 dagar sen söka om 30 dagar till...
men kan jag under denna tid ansöka om ett visum när jag väl är i Thailand för att stanna längre?
Jag måste komma iväg snarast men hinner inte skaffa mig ett visum nu i Sverige.

Några viktiga dokument jag bör ta med mig i bagaget?
Alla svarar så konstigt så undrar.
Du behöver inte söka nåt, du får 45 day on arrival och sen går du till immigration och får en förlängning.
Gå bara in på närmsta immigrations kontor och förläng, om foto hjälp etc behövs finns det oftast utanför immigrationskontoret.
 
Folk gör det svårare än det är i diskussionerna dom håller på med, du behöver bara köpa en flygbiljett, inget mer, du får stämpeln vid passkontrollen vid ankomst.
 
Om du under dom 45 dagarna får för dig att du vill stanna går du till immigration, fyller i blankett och dom gör om det till ett visa O och då får du en månad på dig att visa att du uppfyller kraven för ett extension med 90 dagars rapportering om du vill bo här fast.
Det här är inga konstigheter och folk tjötar för mycket om ditt och datt här för dom vill käfta.
Vill du bara fortsätta som turist så går du in på immigration och får en förlängning på din arrival och får 30 dagar till.
 
Om du under dom 45 dagarna får för dig att du vill stanna går du till immigration, fyller i blankett och dom gör om det till ett visa O och då får du en månad på dig att visa att du uppfyller kraven för ett extension med 90 dagars rapportering om du vill bo här fast.
Det här är inga konstigheter och folk tjötar för mycket om ditt och datt här för dom vill käfta.
Vill du bara fortsätta som turist så går du in på immigration och får en förlängning på din arrival och får 30 dagar till.

Sånna här enkla och raka svar gillar jag att läsa!!! tack för orden.
Några speciella dokument jag borde ha i beredskap inför immigration som jag ska skaffa fram här i Sverige innan färd?
 
Sånna här enkla och raka svar gillar jag att läsa!!! tack för orden.
Några speciella dokument jag borde ha i beredskap inför immigration som jag ska skaffa fram här i Sverige innan färd?
Du behöver ingenting förbereda i Sverige bara att flyga ner.
Vill du förlänga så är passet det enda du behöver visa upp så inga krångligheter och inget du behöver göra innan.
För förstått det som att du vill stanna här en längre tid som turist inte flytta hit?
 
Du behöver ingenting förbereda i Sverige bara att flyga ner.
Vill du förlänga så är passet det enda du behöver visa upp så inga krångligheter och inget du behöver göra innan.
För förstått det som att du vill stanna här en längre tid som turist inte flytta hit?
minst 3-6 månader sen får vi se efter det.
 
minst 3-6 månader sen får vi se efter det.
Vet inte om du har thaifru eller är över 50, men till börja med flyger du ner och får ett 45 day on arrival med det nya nu, behöver inte söka.
Om du får för dig att bosätta dig går du till immigration och gör om till visa O, det kan du göra på dag 45.
Vill du bara förlänga så gör du också det på dag 45 och får 30 dagar extra.
Vill du bo här med 90 dagars rapportering kommer lite extra papper krävas men ordnas här nere, vill du bara förlänga räcker det med passet.
Behöver inte tänka innan du flyger ner och imm är oftast hjälpsamma vad dom vill ha.
 
Vet inte om du har thaifru eller är över 50, men till börja med flyger du ner och får ett 45 day on arrival med det nya nu, behöver inte söka.
Om du får för dig att bosätta dig går du till immigration och gör om till visa O, det kan du göra på dag 45.
Vill du bara förlänga så gör du också det på dag 45 och får 30 dagar extra.
Vill du bo här med 90 dagars rapportering kommer lite extra papper krävas men ordnas här nere, vill du bara förlänga räcker det med passet.
Behöver inte tänka innan du flyger ner och imm är oftast hjälpsamma vad dom vill ha.
Har ingen Thaifru och jag är 36 år.

Vad kostar det med Visa O på plats? antagligen blir det en tid att stanna, kommer studera 100% på distans (studier från Sverige).
 
Har ingen Thaifru och jag är 36 år.

Vad kostar det med Visa O på plats? antagligen blir det en tid att stanna, kommer studera 100% på distans (studier från Sverige).
Jag var i din ålder när jag flyttade hit och lite svårare då, i den åldern så får du antingen fixa en Thai fru, eller försöka ta 45+30 dagar resa ut och hoppas du får nya för dom har blivit striktare nu på just detta och back packers.
Men du får antar jag idag vet inte med nya reglerna nya 45 dagar vid varje ny inresa med flyg och t&r till malaysia är inte dyrt.
Jag hade ju då att jag drog på jobb var 30 dag så inga problem.
Var en liten huvudvärk innan jag gifte mig men går att ordna.
 
Har ingen Thaifru och jag är 36 år.

Vad kostar det med Visa O på plats? antagligen blir det en tid att stanna, kommer studera 100% på distans (studier från Sverige).
Och du kan ju välja ta dubbel studier, på distans från sverige och studera språk här nere, du får fortsatt visa på det men idag måste du visa resultat inte som innan bara skriva in dig.
Då kan du få studentvisa.
 
Jag var i din ålder när jag flyttade hit och lite svårare då, i den åldern så får du antingen fixa en Thai fru, eller försöka ta 45+30 dagar resa ut och hoppas du får nya för dom har blivit striktare nu på just detta och back packers.
Men du får antar jag idag vet inte med nya reglerna nya 45 dagar vid varje ny inresa med flyg och t&r till malaysia är inte dyrt.
Jag hade ju då att jag drog på jobb var 30 dag så inga problem.
Var en liten huvudvärk innan jag gifte mig men går att ordna.
Ursäkta att jag blandar mej i men om det ska studeras finns det väl nån typ av visa för det men antar att man måste vara inskriven på nån skola eller kurs
 
Ursäkta att jag blandar mej i men om det ska studeras finns det väl nån typ av visa för det men antar att man måste vara inskriven på nån skola eller kurs
Dom har hårdragit kraven, innan kunde man bara registrera sig så fick man visum men idag och tror jag skrev det så gäller innskrivning på skola och det är vanlig språkskola godkänd av staten så dom flesta här nere då dom har varit godkända men man måste också visa att man studerar och inskrivna timmar och lär sig språket,
Finns säkert dom som hoppar förbi det men regeln nu.
 
Vet ju själv när man skulle börja på språkskola, you actually want to learn Thai, ok let me see here.
Var innan dom hårdstramade regelerna och hennes desk var full av pass som skulle över gränsen imorgon typ...
Funkar inte riktigt så längre efter militären tog över.
 
först och främst ska jag ju studera men det är ju Svensk skola.. och visst vill jag lära mig språket..

får kolla upp det här med att även studera i Thailand, och att verkligen lära mig språket =)
 
Folk är så horinriktade och tror att där dom träffa sina fruar med 0 utbildning vet allt, ingen koll alls, tar info från dom och tror att det gäller över hela Thailand.
Som jag skulle fråga svärmor vad gäller i Thailand som knappt gått 500m från huset och aldrig lämnat byn typ, hon vet hur Thailand funkar, hon vet fan inte ens hur byn 5km bort funkar.....
 
Vet inte hur det är med reality to day i Sverige, frugan visar videos från alla dessa olika socialmedia platforms och ibland hur det funkar och ljugs, kan inte lite på någon idag, innan var man tvungen att stå för varan man sålde...
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp