Resa till Thailand längre tid men tur och retur?

Jag menar säljer jag en färsk kräfta till dig så är den färsk, antagligen levande, men som det är nu med fusk så kan en färsk kräfta va 2 veckor gammal.
Jag är inte gammal men så gjorde man inte när jag va ung.

Allt blir i fel tråd, kanske @Berralund kan flytta till inflationstråden thailand eller fixa ny för hör ju inte hemma i tråd med han som ville ha visum hjälp, ursäktar mig själv..

Ser ut som om att det blir att flyga nästa helg!!!

Var nere sist i april, men bara 1 månad då inkl karantän....

längtar
Är det inte något speciellt med just Thailand så kan du ta en månad i Malaysia eller mer.
90 dagar visumfri inresa och bra prisnivå.
Borde passa till studier.

Billiga flyg.....

IMG_20221013_113833.jpg

en ny fråga..

sitter och kollar på flyg för fullt och är det någon som vet om man behöver något speciellt transitvisa om man mellanlandar i Addis abeba?

jag är inne på det spåret att skifta mellan närliggande länder.. kommer nog inte binda upp mig helt kring thailand enbart
Då rekommenderar jag Malaysia där engelska fungerar bättre än i Thailand och Vietnam.
Behövs inget visum till Malaysia.
90 dagar vid ankomst.

Filippinerna ligger längre bort men är också delvis engelskspråkigt.
Bara en månad visumfritt och utresebiljett krävs inom en månad.
Enkelt att förlänga visum i upp till tre år i omgångar.

en ny fråga..

sitter och kollar på flyg för fullt och är det någon som vet om man behöver något speciellt transitvisa om man mellanlandar i Addis abeba?

Nu får du inget korrekt svar, men jag tror man tillåter upp till 12t mellanlandning, så det kan vara så att svaret är både ja och nej.

In på businessclass.se och läs. Där finns nog det mesta av information.

jag är inne på det spåret att skifta mellan närliggande länder.. kommer nog inte binda upp mig helt kring thailand enbart
Ja jag får hålla med @kurant var i Malaysia och george town, helt klart besökvärt och hade jag inte rotat mig här redan så hade jag nog fastnat där.
Går tåg igfrån Bangkok till Singapore via Malaysia, sett på resekanal och verkar väldigt fint, funderat ta en svit på sådant tåg och åka en gång.
Tror det gick en gång i veckan.

Ja jag får hålla med @kurant var i Malaysia och george town, helt klart besökvärt och hade jag inte rotat mig här redan så hade jag nog fastnat där.
Går tåg igfrån Bangkok till Singapore via Malaysia, sett på resekanal och verkar väldigt fint, funderat ta en svit på sådant tåg och åka en gång.
Tror det gick en gång i veckan.
Alla är vi olika, Georgetown var alldeles för brittiskt och indiskt för min smak.
Skulle hellre bo på andra sidan i Butterworth.
Förbindelser är goda och billiga så Kuala Lumpur är utmärkt och mycket att göra i någon månad.
Att gå ut och ta några öl är enkelt men dyrare än i Thailand.

Alla är vi olika, Georgetown var alldeles för brittiskt och indiskt för min smak.
Förbindelser är goda och billiga så Kuala Lumpur är utmärkt och mycket att göra i någon månad.
Det är säkert mer intressant på andra ställen, jag har ju bara varit i Goergetown så kan inte uttala mig om det men sett foton från polare som har fru därifrån och han har berättat så självklart finns det häftigare platser att besöka, bara skrev att jag trivdes där i den del jag var, vi hade inte tid till att resa runt då vi var där nere för ett bröllop.

tur jag inte dricker öl då :) haha

jag är inne på https://www.evisa.gov.et/faq
och där står det såhär:

You don't need e-Visa for transit flights. If you want to go out from the permitted transit area of the Airport to visit Addis Ababa for some time, you need to get Transit Visa at the Airport. For more information on how to get Transit Visa , please contact Ethiopian Airlines transit officers at the Airport.

då kan det vara rätt kört med flyget jag kollat på då mellanlandningen är 17h

Det ska egentligen inte vara några problem. Det verkar mestadels vara problem när man flyger från Thailand då man kanske inte får följa med flyget.
Det går dock att fixa transitvisa om man vill vara på den säkra sidan.
Å andra sidan så känns 17h i Addis ganska så tråkigt. Nästan så man önskar att man fick en denied boarding.

jag är inne på Ethopian evisa - FAQ
och där står det såhär:

You don't need e-Visa for transit flights. If you want to go out from the permitted transit area of the Airport to visit Addis Ababa for some time, you need to get Transit Visa at the Airport. For more information on how to get Transit Visa , please contact Ethiopian Airlines transit officers at the Airport.

Ja, det ska egentligen inte vara några problem. Problemen verkar mestadels uppstå när man reser från BKK

D49C6E8C-4E8B-4DE2-A97C-5796F6A79622.jpeg

Det ska egentligen inte vara några problem. Det verkar mestadels vara problem när man flyger från Thailand då man kanske inte får följa med flyget.
Det går dock att fixa transitvisa om man vill vara på den säkra sidan.
Å andra sidan så känns 17h i Addis ganska så tråkigt. Nästan så man önskar att man fick en denied boarding.
är det inte för krångligt så går det ju att fixa på flygplatsen och man kan ut o snurra lite i en 10h iaf =)

lite äventyr och lite ta det som det kommer...

finns det dock wifi på flygplatsen så har jag o göra o kan slå ihjäl dom timmarna rätt fort.

är det inte för krångligt så går det ju att fixa på flygplatsen och man kan ut o snurra lite i en 10h iaf =)

lite äventyr och lite ta det som det kommer...

finns det dock wifi på flygplatsen så har jag o göra o kan slå ihjäl dom timmarna rätt fort.
Många flygplatser har bara fri wifi i någon timme.
Sen kostar det.

4 månader utan visum, i mitt fall, 45 dagar vid ankomst, + 30 dagar hos immigration, resa till Cambodia vill bli nya 45 dagar, klart för min del, enligt Thai-Ambassaden så är detta med 45 dagar tillfälligt, gäller fram till Mars månad...vid samtal med Finn-Air, så bryr dom sig inte om ifall det finns visa eller ej, inte heller om det finns en returbiljett, enligt dom så är det upp till resenären att flirta med passkontrollen i Thailand, tag nu inte vad jag skriver som en sanning, Ni får själva finna ut sanningshalten i detta. Om inte annat så är det väl bara att bjuda frugan på en semester-trip till Vietnam någon vecka... dit har jag varit på väg i flera år, men alltid något som kommit i vägen.

4 månader utan visum, i mitt fall, 45 dagar vid ankomst, + 30 dagar hos immigration, resa till Cambodia vill bli nya 45 dagar, klart för min del, enligt Thai-Ambassaden så är detta med 45 dagar tillfälligt, gäller fram till Mars månad...vid samtal med Finn-Air, så bryr dom sig inte om ifall det finns visa eller ej, inte heller om det finns en returbiljett, enligt dom så är det upp till resenären att flirta med passkontrollen i Thailand, tag nu inte vad jag skriver som en sanning, Ni får själva finna ut sanningshalten i detta. Om inte annat så är det väl bara att bjuda frugan på en semester-trip till Vietnam någon vecka... dit har jag varit på väg i flera år, men alltid något som kommit i vägen.
Jag har gjort som du men fått nytt 1 års med multiple entry men på konsulatet i Savvanakhet Laos, enda som fortsatt utfärdade 1 års multiple av grannländerna men det var innan pandemin så vet inte hur det är idag.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar