Resa till Thailand längre tid men tur och retur?

Ja 45 dagar är från 1 oktober till sista mars.

Står nu på flera olika ställen.

IMG_20221017_203355.jpg

2 gånger kan man gå "border" så det skulle bli just nu, 45+30+45+30+45+30, men sen är det stopp enligt Ambassaden, visst ändras reglerna hela tiden, ibland till det bättre, ibland till det sämre, jag tänkte först att ta ut ett e-visa, men detta skulle bli en hög med papper, allt via datorn, fota, kopiera, scanna, dom vill ha 4:a bilder på mig, och en inbjudan från min Fru till Thailand?, även fast jag har en husbok, och är gift, vilket framgår av handlingarna, jag gav upp efter halva tiden, och hittade en enklare väg, inte för att detta blir billigare, men enklare...

2 gånger kan man gå "border" så det skulle bli just nu, 45+30+45+30+45+30, men sen är det stopp enligt Ambassaden, visst ändras reglerna hela tiden, ibland till det bättre, ibland till det sämre, jag tänkte först att ta ut ett e-visa, men detta skulle bli en hög med papper, allt via datorn, fota, kopiera, scanna, dom vill ha 4:a bilder på mig, och en inbjudan från min Fru till Thailand?, även fast jag har en husbok, och är gift, vilket framgår av handlingarna, jag gav upp efter halva tiden, och hittade en enklare väg, inte för att detta blir billigare, men enklare...
Funderar du på visarun så har AirAsia 20% rabatter på sina biljetter just nu.
Gäller för resor från 1 november.

Passa på innan det går ut.

IMG_20221018_083021.jpg

Senast ändrad:
Vet inte.

Jag var först inne på ett O-A men tror att ett Non immigrant O blir bättre,
men det är lite av en djungel med Thailand och visum.
Ett OA kräver dessutom en försäkring vilket ett Non O ej gör , Nu är det ju bra att ha en försäkring men inte ett krav med Non O, har du åldern inne samt en slant på ett Thaikonto så ta ett Non o

60% av tiden jag har levt här har jag stannat på 30 day on arrival eftersom jag bara vart hemma 4 veckor när jag jobbade så kändes det menlöst ordna med visum.
Jo, kravet på att visa upp / ha utresebiljett när man kommer på visa Exempt brukar inte upprätthållas. Nu när man får 45 dagar så känns turistvisa nästan onödigt också.

Jag har biljett som sträcker sig över 58 dagar, dag 43 eller 44 tänkte jag ta en TR resa till KL. Kan man ta resan över en dag eller kräver dom övernattning.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar