Förstår varför du lämnat Thailand.
Själv ser jag inget som helst problem med att åka och rapportera var 90 dag, tar 2 min och kombineras med en lunch på Bluport.
Jag anser att Thailand har en mycket sund politik i sitt sätt att hålla koll på oss utlänningar, något jag önskar att Sverige kunde ta efter. Och att vi inte längre skulle vara välkomna här är något vi aldrig kommer att få uppleva, det har dom inte råd med. Thailand vill ha fler av oss, dock inte dom som ev kommer att ligga landet till last via obetalda sjukhusräkningar mm och vem kan klandra dom för det?
Vintertid finns inte så många länder för oss med normal plånbok att välja på, Spanien, Portugal mm med sjukt krånglig byråkrati (betydligt värre än 90 rapporter) och oisolerade hus i kallt skitväder lockar iaf inte mig. Det finns otroligt mycket som är fint och bra i Europa, på sommaren...
Jag forskade i detta för några år sedan om det inte fanns nåt annat land i Europa dit man kunde flytta istället för Thailand, la många tim på att läsa på Spanien, Portugal forum mm och ställde många frågor. Kontentan blev att jag blev kvar i Thailand.