Farligt att signalera i trafiken?

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Än en gång har det inträffat att någon drar vapen i trafiken, den här gången räckte det med att ett annat fordon använde sig av signalhornet, kanske något att tänka på i trafiken.

Man Threatens Another Driver With Handgun For Honking His Horn

BANGKOK – Driving as an expat in Thailand can be challenging and sometimes drivers actions may cause you to slam on the horn. Well “drivers beware” as the car driver your honking at may be carrying a firearm.
A Thai motorist has come under fire after a clip went viral, showing him carrying a gun to threaten another driver for honking the horn at him.
The two-minute clip showed a white Honda Accord successfully cutting in front of a vehicle on a congested two-lane road in Bang Kruai at around 6pm. The driver of the second car honked the horn in protest.
The Honda driver continued to drive but abruptly applied brakes twice even though there was no car in front of him in what was seen as a deliberate attempt to get the second car to rear end him.
After that did not happen, the Honda driver got out and then got back into his car, this time coming out with a handgun.

Läs hela artikeln här: Man Threatens Another Driver With Handgun For Honking His Horn

Mvh isan lover

Hade ja varit lite coolt om han i bilen som filmade hade dragit fram en puffra och skjutit han som kom gående med en, risk åt alla håll här. Eller så va det det han kollade in först när han gick ut, va den andre va för typ innan han hämtade sin pistol.

Dash Cams e bra, tänker mer å mer på det att man ska upp med mobilen å filma.
Intressant att veta om polisen gjort nåt.

Vad händer om man gasar och kör över honom.
det otäcka är att det kan vara en snut i privata kläder och ledig
köra över in snut 555 då har man nog satt sin sista potatis
( för några år sedan när jag gick till byaffären satt det en stupfull snut i civila kläder och jonglerade med sin pistol jag frågade om jag fick kolla på pickadollen men se det gick inte, nu var han glad men olustigt om nån med dåligt ölsinne gör nåt liknande)

Hej

Än en gång har det inträffat att någon drar vapen i trafiken, den här gången räckte det med att ett annat fordon använde sig av signalhornet, kanske något att tänka på i trafiken.

BANGKOK – Driving as an expat in Thailand can be challenging and sometimes drivers actions may cause you to slam on the horn. Well “drivers beware” as the car driver your honking at may be carrying a firearm.
A Thai motorist has come under fire after a clip went viral, showing him carrying a gun to threaten another driver for honking the horn at him.
The two-minute clip showed a white Honda Accord successfully cutting in front of a vehicle on a congested two-lane road in Bang Kruai at around 6pm. The driver of the second car honked the horn in protest.
The Honda driver continued to drive but abruptly applied brakes twice even though there was no car in front of him in what was seen as a deliberate attempt to get the second car to rear end him.
After that did not happen, the Honda driver got out and then got back into his car, this time coming out with a handgun.

Läs hela artikeln här: Man Threatens Another Driver With Handgun For Honking His Horn

Mvh isan lover

Haha. Hände i tingstadstunneln för ett litet tag sedan. Fast då var det någon som ville komma före kön.

Lite dåligt med plats för det men tanken hade nog slagit mig.
En Balines hade inte blivit långlivad i Thailand för dom tutar på allt precis hela tiden, snacka om kultur skillnad.
Samma i Manila fn va det tutas i trafiken, iblan känns det som det bara är för tutandets skull, väldigt irriterande att höra på efter en stund.

När jag var i Thailand i vintras visade man på TV en lastbilschaffis, som blivit arg för att han tyckte, att privatbilister djävlades med honom. Han hade skjutit på en men denne var helt oskyldig enligt filmen. Arga thaimän kan vara farliga.

Va en lastbil som prejade mig i korat, jag blev skogstokig och skulle köra upp jämsides och knyta näven åt honom.
Som tur va var frugan med och fick lugnat ner mig innan jag gjorde något dumt ;) vad hon berättade fick mig att lugna ner mig, och inte brusa upp i thailändska trafiken mer efter den incidenten :oops:
Jag tycker mig ha sett många singelolyckor med lastbilar i Thailand och har funderat över varför. Kan det var så att de kör omkring med motorsvaga japanska lastbilar utan AC som har svårt att komma upp i backar. Då måste chaffisarna sitta och ha tråkigt lång tid i värmen och att detta gör dem sömniga eller folkilskna. Vet någon?

Jag tycker mig ha sett många singelolyckor med lastbilar i Thailand och har funderat över varför. Kan det var så att de kör omkring med motorsvaga japanska lastbilar utan AC som har svårt att komma upp i backar. Då måste chaffisarna sitta och ha tråkigt lång tid i värmen och att detta gör dem sömniga eller folkilskna. Vet någon?
Tror mer att dom är påverkade av jabba och annan skit, detta gör dom labila.

Motorerna har nog stor betydelse, men tung last är nog den stora bidragande orsaken.

Tror mer att dom är påverkade av jabba och annan skit, detta gör dom labila.

Hej

Trötthet i kombination med droger är säkert en av anledningarna, vi har ju flera i släkten som kör lastbil och det är alldeles för långa pass, detta kompenserar många med uppiggande droger för att inte somna vid ratten.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp