Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Man har ju här efterlyst hur många har egen erfarenhet av olika droger.
När jag låg i flottan, rökadeds det på, provade på några gånger då. Sedan i Amsterdam några månader,
Men där var det starkare grejer fick riktig noja av det, Sedan har jag prövat på amfetamin några gånger.
Min erfaren het för 50 år sedan.
Tror väl att de flesta här prövat några droger
Haha, noja hade han säker av någon anledning, men snuten var inte ens medveten förrän de fick ett samtal från bensinstationen som berättade att en bil voltat in, eller så var det väl egentligen larmcentralen som kontaktade polisen.
Hur i hela friden kan man veta det innan? Självklart finns signaler som pekar på att vissa har lättare att skapa beroende men att säga aldrig skulle nog inte jag våga mig på.
Alkohol är en laglig drog i de flesta länder och bra mycket lättare att bli beroende än man tror.
Handen på hjärtat. Hur är det efter sommar semestern. Är det inte lätt att smyga in lite alkohol ett tag efter att man börjat jobba. Jag själv dricker som mest alkohol när jag är i Thailand. Inte så konstigt. Jag har oftast semester och klimatet passande för en kall bira. Men efter två veckor med bira nästan varje dag så sitter suget i en stund då jag kommer hem innan det avtar. Hemma kan jag ha långa perioder då jag inte dricker alkohol alls. Frugan är ju dessutom helnykterist så inte lika trevligt att hälla upp ett glas vin.
Hur i hela friden kan man veta det innan? Självklart finns signaler som pekar på att vissa har lättare att skapa beroende men att säga aldrig skulle nog inte jag våga mig på.
Alkohol är en laglig drog i de flesta länder och bra mycket lättare att bli beroende än man tror.
Handen på hjärtat. Hur är det efter sommar semestern. Är det inte lätt att smyga in lite alkohol ett tag efter att man börjat jobba. Jag själv dricker som mest alkohol när jag är i Thailand. Inte så konstigt. Jag har oftast semester och klimatet passande för en kall bira. Men efter två veckor med bira nästan varje dag så sitter suget i en stund då jag kommer hem innan det avtar. Hemma kan jag ha långa perioder då jag inte dricker alkohol alls. Frugan är ju dessutom helnykterist så inte lika trevligt att hälla upp ett glas vin.
Kan bara hålla med. Tycker också det lätt konstigt men tydligen är det så. Jag dricker dessutom nästan varje dag och har nog gjort så större delen av mitt liv. Fast någon fylla känner jag inte av. Det som jag är mest orolig över är att sluta. Har liksom blivit en del av vardagen. Ett glas vin till maten eller en snsps efter maten. Att dricka en flaska vin själv händer aldrig blir så tröt dagen efter och magen klarar inte mer än max tre glas vin. Sedan går det ibland ett par veckor utan något om man är sjuk eller inte mår bra. Har funderat på att sluta men tycker det är något som saknas vill inte bli dålig i onödan.
Tycker att det här med omdömet och cannabis blir lite fel det är absolut inget som påverkar till det negativa för mig.
Jag har drogat på alkohol nikotin större delen av mitt liv kanske inte dagligen men inte långt ifrån.
Varit hos läkare och psykologer på grund av mitt alkohol intag då jag är orolig kollat levern. Fick till svar jag hade ingen anledning att vara orolig fast jag litar inte på dem.
Slutat snus nu utan anledning sedan några år tillbaka tröttnade hade ingen abstinens saknade inte prilan överhuvudtaget. Prövat att börja några gånger när jag mått dåligt misstänkt att det beror på för lite nikotin. Men det svider så in i helvete så jag har gett upp röka kunde jag för men tycker det luktar så illa numera. Får klara mig utan helt enkelt och det går det också men jag rekomenderar ingen att experimentera med en drog du haft hela livet.
Alkohol intas numera i form av vin eller ren vodka det jag har frågat mina läkare ja läkare för att få second opinion. Om jag ändå inte borde dra ner på alkoholen och får till svar du dricker inte så mycket men vill du sluta eller dra ner på det så är det upp till mig och de säger att jag kommer inte bli sämre utan bättre om jag slutar. Tvivlar fast det jag har funderingar på är att byta ut alkoholen mot typ mera hasch som jag vet att jag fungerar bra på.
Personligen har jag inte lust att experimentera så mycket och detta forumet är väl inte det bästa att söka svaren i men man vet aldrig.
Tycker som slutord att jag ville bara dela med mig och hoppas att den stigmatisering som har och delvis råder när det gäller droger kommer lätta.
Jag sitter här och funderar över om @Khuntan inte driver rejält med och utmanar oss medvetet. I annat fall är det förbaskat starkt gjort att berätta om sitt beroende, även om det sker anonymt. Om inte - hoppas att han kan hantera sitt beroende fortsättningsvis också.
Jag sitter här och funderar över om @Khuntan inte driver rejält med och utmanar oss medvetet. I annat fall är det förbaskat starkt gjort att berätta om sitt beroende, även om det sker anonymt. Om inte - hoppas att han kan hantera sitt beroende fortsättningsvis också.
Sen beror det på, som Svenskar är vi fostrade att se detta som missbruk.
I Holland hade att han gillar att röka på ibland setts som normalt.
Han skriver att han dricker 3-4 glas vin om dagen, ses nog som rätt normalt i Europa söder om Sverige och Norge.
Haft Danska kollegor ombord som inte förstår Svenskar och Norrmänns förhållande till alkohol, skiträdda för att någon skall se oss ta en öl på en vardag, sen inte ovanligt med skitfulla på helger och framförallt ute på resor.
I dom flesta Europeiska länder så är Khuntans förhållande till alkohol normalt och Svenskar och Normänns onormalt, hela världen ser ju tysta, blyga, osociala nordbor som ett rätt onormalt släkte
Kommer ihåg att i Bagdastain och Zell am zee så pratades det på att förbjuda Svenskar på vinterloven pga fylleturister.
I Poolen läste jag i tidningen nyligen att man ville stoppa Norrmänn i någon stad pga fylleturister.
Kanske är den gemene Svensken och Norrmann som har osund inställning till alkohol, nykter eller supa, och @Khuntan har den mer internationellt accepterade inställningen, aldrig full men tar sig ett glas emellanåt?
Den gemene Svensken dricker säkert lika mycket som gemene Dansk, Fransman, Italienare etc.
Skillnaden Svensken koncentrerar allt på 2 dagar medans dom andra sprider ut det på 7 dagar
Den gemene Svensken dricker säkert lika mycket som gemene Dansk, Fransman, Italienare etc.
Skillnaden Svensken koncentrerar allt på 2 dagar medans dom andra sprider ut det på 7 dagar
Så är det nog rätt ofta. Och det är ju ingen fara så länge man kan kontrollera det och inte kör påverkad i trafiken. Men narkotika i alla former kan jag aldrig acceptera.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.