Filippinerna farligast i världen för miljöaktivister och markförsvarare.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Fillipinerna toppar listan över länder där flest miljöaktivister och folk som försvarar sin mark dödas, bara förra året dödades 30 st, situationen för miljöaktivister och markförsvarare förvärrades radikalt vid President Duertes maktövertagande.

“Philippines: Deadliest country in the world for land defenders” – Global Witness

Published September 24, 2019
By The Thaiger
“Philippines: Deadliest country in the world for land defenders” – Global Witness | The Thaiger

“In July, the group said 30 killings in the Philippines last year made it the deadliest country in the world for land defenders – a first since the group began reporting such deaths in 2012. “

by Cecil Morella

Murders of environmental activists and land defenders in The Philippines continue to rise sharply under President Rodrigo Duterte. The accusations from an international rights watchdog, alleging his speeches and policies have “emboldened” the killers.
Campaigners who challenge powerful logging, mining and fruit growing interests have long faced deadly violence in The Philippines, but the recent increase mark a “disturbing” jump, according to the report from Global Witness.
In July, the group said 30 killings in The Philippines last year made it the deadliest country in the world for land defenders – a first since the group began reporting such deaths in 2012.

Mvh isan lover

Äganderätten är mycket stark i Filippinerna och personer som inkräktar på annans mark är det i stort sett fritt fram att döda.
Inget bra land för trädkramare och miljöaktivister.

Samma med den som skjuter en boskapstjuv slipper straff.
Detta sen Duterte blev president.

Även i stort sett lagligt att ta livet av den som våldtar din dotter, samma med att döda den langare som gjorde ditt barn till missbrukare.
Man gör ingen utredning alls i såna fall.

Inget för människorätts-organisationer men populärt i landet bland den egna befolkningen.

Äganderätten är mycket stark i Filippinerna och personer som inkräktar på annans mark är det i stort sett fritt fram att döda.

Även i stort sett lagligt att ta livet av den som våldtar din dotter, samma med att döda den langare som gjorde ditt barn till missbrukare.

Inget för människorätts-organisationer men populärt i landet bland den egna befolkningen.

Säkert inte så populärt bland boskapstjuvar, knarklangare och våldtäktsmän.

Hej

Så kan det ju vara, men det förklarar väl egentligen inte varför den stora ökningen av dödsfall sammanföll med Duartes tillträde?

Mvh isan lover

Om man nu vill blanda sig i alla möjliga politiska diskussioner, så bör åtminstone vara lite påläst. Att endast komma dragandes med sin skenheliga ideologi ser bara fånigt ut.

Bättre lycka nästa gång.

Hej

Jag blandade mig inte någon pågående politisk diskussion här, jag startade en genom denna tråd. :)

Men du verkar vara mer intresserad av rättstavning än själva ämnet i tråden.

Mvh isan lover

Hej

Jag blandade mig inte någon pågående politisk diskussion här, jag startade en genom denna tråd. :)

Men du verkar vara mer intresserad av rättstavning än själva ämnet i tråden.

Mvh isan lover

Åh!?!? Startade du verkligen en politisk tråd?
Ja, jag scrollar upp och ser att så faktiskt är fallet.
Givetvis blir det då ännu värre då du bara sitter och klipper och klistrar artiklar direkt från nätet.
”Detta är ingenting som gillas av socialdemokraternas partikontor eller deras tillhörande terroristorganisation (fackförbund)”
Resultat Copy/Paste och alla på TS kan se hurdan godhjärtad frihetskämpe du är.
Ta åtminstone reda på namnen innan du postar din nästa skämskudde.

Åh!?!? Startade du verkligen en politisk tråd?
Ja, jag scrollar upp och ser att så faktiskt är fallet.
Givetvis blir det då ännu värre då du bara sitter och klipper och klistrar artiklar direkt från nätet.
”Detta är ingenting som gillas av socialdemokraternas partikontor eller deras tillhörande terroristorganisation (fackförbund)”
Resultat Copy/Paste och alla på TS kan se hurdan godhjärtad frihetskämpe du är.
Ta åtminstone reda på namnen innan du postar din nästa skämskudde.

Hej

Jag tar inga råd av dig och kommer även fortsättningsvis att välja ämnen fritt till dom trådar jag vill starta.

Att du stör dig på detta roar mig bara.

Mvh isan lover

555555 ni är roliga gubbar. Tur att @Isan Lover kan ta ett skämt eller två :)
Ja, men det kom et tredje skämt också, så det vet vi inte hur han tacklar.
Det börjar bli lite för mycket propaganda på forumet just nu både på höger och vänsterkant. Det spelar ingen roll vilken tråd man kliver in i så är det en massa politik eller snack om Gresus.

Liknande trådar

A
Svar
51
Visningar
9 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp