Bjuda hit tjejen från Filippinerna

Länken kurant länken ??

Filippinernas krav för att få resa.

Screenshot_2023-03-16-13-27-34-928-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Tack, här är en länk till en gammal tråd på detta forum där det påstås att inga flygbiljetter behövs för ansökan om besöksvisa. I alla fall inte från Thailand ifall det nu skulle vara nån skillnad. Men tråden är ju från 2016 så...

Tack, här är en länk till en gammal tråd på detta forum där det påstås att inga flygbiljetter behövs för ansökan om besöksvisa. I alla fall inte från Thailand ifall det nu skulle vara nån skillnad. Men tråden är ju från 2016 så...
Det är inte Thailand det gäller.

Läste du checklistan för Filippinerna?

Den är på engelska förstås.

Ja med dina/era svårigheter att söka visum varje gång rekommenderar jag att söka det femåriga multiple Schengen-visa nästa gång och använda en agent.

Nu vet jag inte varför du plötsligt blivit så intresserad av att bjuda in en Filipina?

Ja med dina/era svårigheter att söka visum varje gång rekommenderar jag att söka det femåriga multiple Schengen-visa nästa gång och använda en agent.

Nu vet jag inte varför du plötsligt blivit så intresserad av att bjuda in en Filipina?
Jag trodde det var samma krav på ett Schengen visa oavsett om man kommer från Thailand eller Filippinerna, inget annat så du kan glömma dina spekulationer.

Jag trodde det var samma krav på ett Schengen visa oavsett om man kommer från Thailand eller Filippinerna, inget annat så du kan glömma dina spekulationer.
Ja dina okunskaper är tydliga.

Kan hjälpa dig att förstå.
Tipset om 5 årigt Schengen-visa är i all välmening.

Sveriges Ambassad i Bangkok sköter Schengen-visa ansökningar från sökande medborgare eller bosatta i Thailand, Indonesia, Myanmar, Vietnam, Philippines, Malaysia, Cambodia och Singapore.

Varje land har sina egna krav och olika checklistor så det gäller att gått igenom dessa noga för den som söker.

Här finns det att ladda ner på engelska för respektive land.

Vill bara säga tusen tack för alla svar, ni är guld värda
Har ni börjat ansökan än?

Från ansökan och intervju är gjord tar det ungefär tre veckor innan passet är tillbaka från Bangkok.

Väntetiden för att boka online hos VFSGlobal kan vara två - fyra veckor.
April är stora helger som påsk i Filippinerna, Songkran i Thailand när både VFSGlobal och Ambassaden är stängd.

Räkna med två veckor till för CFO om det behövs.
Online först och dom kör en uppringd videochatt eller via telefon.
Sen måste alla bilagor vara i A4 och inte i amerikanska letter size som Filippinerna använder.
Även passfoton ska vara i 2*2".

Finns flera fallgropar i processen.

Man undrar varför inte Sverige har samma regler från övriga världen? EU direktiv?
Det är inte Sveriges krav på Filipino utan Filippinernas.

Vissa länder släpper inte iväg sina medborgare.
Exempelvis att resa ut som turist utan returbiljett.
Även gifta kvinnor kan få bekymmer om dom reser tillsammans med annan man än sin make.
Katolska kyrkan har stor påverkan.

Hur lång tid tar det innan man får tillbaka sitt pass när man är färdig med allt? CFO är gjort och alla handlingar är inlämnade.

Tjena gott folk! Jag vill bara tacka alla som har deltagit i denna tråd för allt stöd och behjälplig information som ni har gett mig. Hon har varit i Sverige hos mig i en månad nu och vi ser fram emot minst 2 månader till. Åter igen tusen tack.

Har ytterligare en fråga dock, om tjejen oväntat blir gravid kan man ansöka om uppehållstillstånd om jag inte har fel för mig , någon som känner till ytterligare detaljer kring detta?

Har ytterligare en fråga dock, om tjejen oväntat blir gravid kan man ansöka om uppehållstillstånd om jag inte har fel för mig , någon som känner till ytterligare detaljer kring detta?
Graviditet är inte ett skäl för uppehållstillstånd.
Hon får åka hem och ansöka om uppehållstillstånd.
Dock är det lång handläggningstid så barnet blir fött i hemlandet och kanske registrerat med okänd fader.

Går kanske att söka en förlängning med tre månader i Sverige, men det hjälper väl inte.?
Det alternativet brukar innebära avslag vid senare ansökan om visum.

Blir hon på smällen så använd en konsult till hjälp.

Det kan bli väldigt dyrt för dig om hon ska föda i Sverige.

Graviditet är inte ett skäl för uppehållstillstånd.
Hon får åka hem och ansöka om uppehållstillstånd.
Dock är det lång handläggningstid så barnet blir fött i hemlandet och kanske registrerat med okänd fader.

Går kanske att söka en förlängning med tre månader i Sverige, men det hjälper väl inte.?
Det alternativet brukar innebära avslag vid senare ansökan om visum.

Blir hon på smällen så använd en konsult till hjälp.

Det kan bli väldigt dyrt för dig om hon ska föda i Sverige.
Tack för svaret. Ok jag förstår, hade det varit annorlunda om vi hade varit gifta t ex eller är det samma regler där? Sen då om hon väljer att föda i Filippinerna blir barnet automatiskt svensk medborgare i och med att jag är det?

Tack för svaret. Ok jag förstår, hade det varit annorlunda om vi hade varit gifta t ex eller är det samma regler där? Sen då om hon väljer att föda i Filippinerna blir barnet automatiskt svensk medborgare i och med att jag är det?
Barnet blir svensk medborgare men du måste registrera det för att få samordningsnummer, info finns på swedenabroad.
Nej gör ingen skillnad gällande uppehållstillstånd om man är gift eller ej.
Vi har varit gifta i 8 år, har barn ihop som är svensk medborgare, samma väntetid för alla, inga undantag säger dom.
Prinsessan Madeleine skall ju flytta till Sverige var ju i media från immigration att samma regler gäller för hennes gubbe ca 17 månader för UT.

Barnet blir svensk medborgare men du måste registrera det för att få samordningsnummer, info finns på swedenabroad.
Nej gör ingen skillnad gällande uppehållstillstånd om man är gift eller ej.
Vi har varit gifta i 8 år, har barn ihop som är svensk medborgare, samma väntetid för alla, inga undantag säger dom.
Prinsessan Madeleine skall ju flytta till Sverige var ju i media från immigration att samma regler gäller för hennes gubbe ca 17 månader för UT.
Tack än en gång för utförligt svar, ni är guld värda

Mvh
Ribeye

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W