Filippinerna, nej tack.

Ja, vad skall man säga. Det känns lite som att Filippinerna har en odetonerad bomb som president.
För som sagt, jag har svårt för att tro på att han kan ha koll på alla verkställande poliser så att dessa inte passar på att tillgodose sina egna "intressen".
Man kan bara hoppas att oppositionen kan tillåtas verka i fred, och att de har insyn och koll på hur det utvecklar sig.

En Filipinsk matros berätta precis här att det införs ny lag nu med att om du inte har ett garage, carport eller parkering inne på hustomten så får man inte köpa och äga en bil längre för att få bort alla bilar som står parkerade på gatan.

Ungdommar får inte vara ute mellan 22:00-07:00 läste jag på nyheterna idag.

Ja dem kommer nog få en hel del nya regler att rätta sig efter ;)

He he, en sån stolle. Skulle det gälla hela Filippinerna, bara Manilla, större städer eller vad?
Jag förstår i och för sig tanken, när man sett hur det ser ut i Manilla. Men det kommer ju inte vara genomförbart. Ta t.ex. alla som bor i lägenhet och nu parkerar på gatan. Vad skulle de ta sig till? Det finns ju ingen ledig parkeringsplats inom Manilla. De skulle ju få skrota bilen rakt av, för ingen kan ju köpa den.
Från när skulle lagen tillämpas?

He he, en sån stolle. Skulle det gälla hela Filippinerna, bara Manilla, större städer eller vad?
Jag förstår i och för sig tanken, när man sett hur det ser ut i Manilla. Men det kommer ju inte vara genomförbart. Ta t.ex. alla som bor i lägenhet och nu parkerar på gatan. Vad skulle de ta sig till? Det finns ju ingen ledig parkeringsplats inom Manilla. De skulle ju få skrota bilen rakt av, för ingen kan ju köpa den.
Från när skulle lagen tillämpas?
Vet inte, på matrosen lät det som den skulle införas nu.
Men florerar nog en hel del rykten bland Filipinarna nu när han skall tillträda så om det är fakta eller ett rykte kan jag inte säga.

Bara löper på i Filipinerna här släcks det människoliv på löpande band nu, frågan är, är det missbrukare dom dödar?
Om dom ändås skall köra med hårda tag så borde det väl inte vara så svårt att ta roten direkt, brukar väl inte vara okänt var roten sitter.

http://m.bangkokpost.com/most-recent/1031673

c1_1031673_620x413.jpg

Ser ju inte ut som en knarkbaron, bilden från Bangkokpost.
Tejpat runt hela hans ansikte så var nog ingen trevlig död.

Var kanske en langare men det rättfärdigar inte en sådan avrättning. Dock har filippinarna här ombord ganska stora förhoppningar på vad han kan uträtta. Framtiden får utvisa.

Ja, det kan man verkligen fråga sig, är det bara knarkbrottslingar dom dödar?
Eller passar poliserna på att göra upp räkningen med ovänner eller konkurrenter inom knarkhandeln?
Och varför har de tejpat över ansiktet...... kvävt honom?
Hemskt är det, och man kan väl bara hoppas att de drabbade har gjort sig förtjänta av sitt öde.

Sen kan man ju fundera på hur länge det dröjer innan presidenten själv blir mördad.
Roten enl. Jonas (eller rötterna) kommer ju snart att känna sig trängda, sen blir det väl mer en fråga om vem som skaffat sig bäst livvakter.

Han har dubblat polisernas löner för att minska korruptionen och det gör dom väl mer lojala mot honom och även för Fillipinerna ombord på båten här är han en folkhjälte.
Han vann ju med 70% så händer det han nåt blir det nog riktig utrensning på kriminella.
Han dom hittade med förtejpat ansikte hade antagligen blivit avrättad av lokalt medborgargarde stod det, då presidenten även uppmuntrat dessa till att ta livet av knarklangare i sina tal.
Skylten som ligger på hans kropp pusher ako betyder jag är langare.

Liknande trådar

L
Svar
23
Visningar
6 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp