Bjuda hit tjejen från Filippinerna

Har aldrig hört talas om detta.
Står du som inbjudare, försäkring är fixad samt TOR biljett ska det räcka.

Självklart behöver hon lite fickpengar till resan men det är inget krav i själva ansökan.
Glöm det kravet.

1000kr är inte fel för lite flärd på resan.
Krav på turistvisum men funkat för oss att jag visat upp inkomst och anställning kontrakt.

Krav på turistvisum men funkat för oss att jag visat upp inkomst och anställning kontrakt.
Ja det krävs egen finansiering eller en garant.

Båda ska styrkas på olika sätt.

I grunden finns det bara ett visum typ C max 90 dagar, men syftet till ansökan är olika.
Finns också typ A men det är bara för transit.

Nej nej jag har skickat inbjudan med lönespecar och ett bankuttdrag med bevis att jag har mer än täckning på kontot för hennes vistelse, men agenturen som vi använder säger att det måste finnas mellan 100000 och 210000 på hennes konto som bevis på resepengar, och jag kan inte förstå varför

Har hon sökt visum på egen hand utan inbjudan har hon redan fått redovisa sina tillgångar i ansökan.
Brukar vara tre månader bakåt verifierade av sin bank.
Jag har skickat inbjudan för familj och vänner till henne. Och vad jag förstår så är turistvisa en annan typ av ansökan. Har jag rätt?

Jag har skickat inbjudan för familj och vänner till henne. Och vad jag förstår så är turistbuss en annan typ av ansökan. Har jag rätt?
Besök för turism är en kategori, besöka make och vänner en annan.
Arbete, möten mm andra.
Samtliga max 90 dagar

Ska du stå garant för både familj och vänner krävs bevis på pengar för hela vistelsen och alla sökande.

Det är väl 450kr per person och dag.

Exakt det är det jag menar, fullständigt orimligt, vad jag tror och behöver försäkra mig om är att dom ansökan är samma som jag har skickat dvs familj och vänner. Så klart jag bistår med resepengar men 100 000- 210 000 pesos för att resa! Jag kanske också borde fråga henne om hon har tänkt äta på en michelinkrog o h ta Im på lyxhotell gällande mellanlandningen ;)

Exakt det är det jag menar, fullständigt orimligt, vad jag tror och behöver försäkra mig om är att dom ansökan är samma som jag har skickat dvs familj och vänner. Så klart jag bistår med resepengar men 100 000- 210 000 pesos för att resa! Jag kanske också borde fråga henne om hon har tänkt äta på en michelinkrog o h ta Im på lyxhotell gällande mellanlandningen ;)
Känns verkligen orimligt, men så går det till.
Ge ett finger och dom tar hela näven..

Nog sjutton har dom råd att äta mellanmål mellan flygen där mat ingår.

Annars kan dom stanna hemma.

Vad gäller bedömning av ansökan är det ambassaden i Bangkok som beslutar.
Inget är avgjort innan.

Det står tydligt på swedenabroad hemsida att måste visa ekonomiska medel och dagskostnad per dag.

Känns verkligen orimligt, men så går det till.
Ge ett finger och dom tar hela näven..

Nog sjutton har dom råd att äta mellanmål mellan flygen där mat ingår.

Annars kan dom stanna hemma.

Vad gäller bedömning av ansökan är det ambassaden i Bangkok som beslutar.
Inget är avgjort innan.

Summan av kardemumman är alltså att hon inte behöver bevisa någon högre eller specifik summa gällande resekapital

Summan av kardemumman är alltså att hon inte behöver bevisa någon högre eller specifik summa gällande resekapital
Står du som inbjudare räcker det med lite matpengar, taxi till flygplatsen.
Äter gör dom ändå flera gånger dagligen utan att du behöver betala.

För visum behövs bara bevisas medel för vistelsen i Sverige.
Det gör du via utdrag från bank tre månader bakåt som är vanligast.
Hon behöver inte redovisa något alls.

Står du som inbjudare räcker det med lite matpengar, taxi till flygplatsen.
Äter gör dom ändå flera gånger dagligen utan att du behöver betala.

För visum behövs bara bevisas medel för vistelsen i Sverige.
Det gör du via utdrag från bank tre månader bakåt som är vanligast.
Hon behöver inte redovisa något alls.
Jag står som inbjudare, kapital för hennes vistelse har jag redan överbevisat att jag har och reseförsäkring finns.

Jag står som inbjudare, kapital för hennes vistelse har jag redan överbevisat att jag har och reseförsäkring finns.
Även flygbiljett tor behövs vid ansökan.
Tidsbokning hos VFSGLOBAL.
Är det första gången hon reser utomlands krävs ett CFO som går att göra online när visumet är beviljat.
I Manila och Cebu kan hon gå på ett seminarium också.

Jag hade för mig att det kravet var borttaget för några år sen. Kan du länka till nåt som styrker ?
Inte för utresa från Filippinerna.
Det är kravet för att söka visum.

Filipinare får inte heller resa på enkelbiljett utan ett uppehållstillstånd i ett annat land.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar
5
Visningar