5555 Självklart har filipinerna bättre koll på sina över 7000 öar där dom sydliga styrs av Muslimska gerillan, en del av dom östliga slåss det om mot en kommunist gerilla, inget fastland som sammanbinder öarna.
Jag hör vad Fillipinarna säger ombord och jag läser nyheterna här och nog verkar mordraten var bra mycket högre.
Jag kan inte säga vilket som stämmer, men jag såg i Manila på: food court, Mc Donalds, kliniker, köpcentrum etc. stod det vakter beväpnad med skjutvapen, utanför banken stod det vakter skjutklara med pumphagel, känns som det är ett annat klimat i fillipinerna.
Din länk säger source wikipedia, wikipedia är en sida där vem som helst kan gå in och skriva "fakta" står i wikipedia att dom inte tar ansvar för infon som står där.
Min länk har WHO som källa om du scrollar längst ner och kollar.
OUR DATA: We use the most recent data from these primary sources: WHO, World Bank, UNESCO, CIA and individual country databases for global health and causes of death.
We use the CDC, NIH and individual state and county databases for verification and supplementation for USA data.