Filmtips i Coronatider!

ffmovies.to
Där kan ni bläddra bland filmer och se vad ni vill under månaders isolering. Inkluderar alla nya biofilmer som ännu inte släppts på DVD.
Funkar i er SMART TV med dess webbbrowser.
Nej, det är inte olagligt att titta på dem.

Jag förbereder mig på det värsta, så tittade på 2012 igår. Snacka om undergång;)

Annars så finns ju dom gamla klassikerna, motorsågsmassakern eller verktygslådemördaren:)

Nu kan man inte kräva att ni ungdomar känner till dessa 2 klassiker:p

Verktygslådemördaren har jag faktiskt inte sett.

Men då vi inte kan utesluta att alla som smittats av Corona blir zombies så passade jag på att dra igenom Resident Evil filmerna ;)

Stephen Kings böcker är svåra att lägga ifrån sig! Har man väl kommit en bit i boken är det lika bra att läsa klart :)

Dean Koontz lär ha en och annan skum tanke även han... Gillar egentligen handlingen i hans böcker men det är något med hans språk och sätt att skriva som jag inte riktigt tycker om. Känns som att man måste vänja sig till skillnad mot andra författare.

Clive Barker får ej glömmas bort i dessa sammanhang

Pestens Tid
Outbreak
Melancolia
28 days later
28 weeks later
Contagion

Så har ni något att förgylla era karantäner med. Eller så kollar man bara ut genom rutan för en gratisvisning ;)

Niel Marshals film Doomsday från 2008 Doomsday (2008 film) - Wikipedia

The Divide av Xavier Gens från 2011... Dåliga reviews men det är nog för den är totalt störd... rätt jobbigt med människors uppsatta normers sönderfall... Bra långt upp på min lista. The Divide (2011 film) - Wikipedia

!2 Monkeys, Terry Gilliam säger ju allt detta mästerverk i från 1995 12 Monkeys - Wikipedia

The Quiet Earth en nyzeeländsk film i från 1985 The Quiet Earth (film) - Wikipedia

In The Mouth of Madnes av John Carpenter ... galet värre.... Sam Neil är lysande In the Mouth of Madness - Wikipedia

/Enis

Eller så går man in och läser här, så förstår man snabbt att Corona inte biter på Goa gubbar:p:p:);)
Ta nu o gå ut ät med hela familjen, ni har väl en svensk thai restaurang i när heten.
Stöd de lokala näringarna, så klarar ni det här. Man kan inte bara sitta inne.
Eller har du blivet en Joker, rädd för sin egen skugga.
Nä en uppmaning till alla ut ock stöd små företagarna, annars blir det illa.

Jag som bara har youtube har dessa sjukveckor kollat en hel del på Wallander och alla jönssonliganfilmer

Tillbaka
Topp