Filmtips i Coronatider!

 
Jag som bara har youtube har dessa sjukveckor kollat en hel del på Wallander och alla jönssonliganfilmer
HBO GO,
Tror till och med de har filmer som ligger öppet utan registrering.
För mig ingår det på 3BB abonnemanget så jag vet inte säkert, men det det står så på en grupp av filmer där.
 
Jag är ju ingen fan av serier, men har fastnat för en serie på Netflix vid namn Ozark.
Riktigt bra å skruvad serie.

Den är riktigt bra! Ska se den senaste säsongen snart. Måste bara plöja igenom Prison Break först då tjejen inte hade sett den och hon fastnade helt för den serien.
 
Jag är ju ingen fan av serier, men har fastnat för en serie på Netflix vid namn Ozark.
Riktigt bra å skruvad serie.
Ozark e riktigt bra, hoppas att dom kör ett par säsonger till.

En annan serie som jag hade glömt bort hur bra den var är Black Sails.
Va några år sen jag såg den men tjejen hade inte sett den så började kolla igen.
Annorlunda mot alla andra och jag tycker den e kanon.
 
Kollat på några avsnitt av Shameles sista dagarna.
Påminner lite om livet mellan tonnåren-man flyttade från Sverige.
Nog träffat alla karaktärer i serien irl genom åren ;)
 
To hot to handle.
Serie på Netflix typ paradise hotell.
Lätt fjantig men sjuuukt snygga brudar.
 
Kollar en dokumentärserie om fängelser, detta avsnittet Fillipinerna.
Alla måste vänta många år innan dom ens får en rättegång. En kvinna som suttit 8 år fick till slut sin rättegång och var jätteglad efteråt för hon bedömdes som helt oskyldig till brottet hon anklagades för och skulle släppas ut.
Suttit helt oskyldig i 8 år...
Sicket jvla skitland, där kan dom anklaga en för vad som helst så får man sitta i flera år i ett sjukt överbefolkat smutsig ställe där gäng bestående av interner sköter disciplinen.
Viva Filippinerna...
 
Kollar en dokumentärserie om fängelser, detta avsnittet Fillipinerna.
Alla måste vänta många år innan dom ens får en rättegång. En kvinna som suttit 8 år fick till slut sin rättegång och var jätteglad efteråt för hon bedömdes som helt oskyldig till brottet hon anklagades för och skulle släppas ut.
Suttit helt oskyldig i 8 år...
Sicket jvla skitland, där kan dom anklaga en för vad som helst så får man sitta i flera år i ett sjukt överbefolkat smutsig ställe där gäng bestående av interner sköter disciplinen.
Viva Filippinerna...
Nu har de senaste året väl gått till att skjuta folk direkt på gatan istället för att gripa och åtala dem.
 
Kollar en dokumentärserie om fängelser, detta avsnittet Fillipinerna.
Alla måste vänta många år innan dom ens får en rättegång. En kvinna som suttit 8 år fick till slut sin rättegång och var jätteglad efteråt för hon bedömdes som helt oskyldig till brottet hon anklagades för och skulle släppas ut.
Suttit helt oskyldig i 8 år...
Sicket jvla skitland, där kan dom anklaga en för vad som helst så får man sitta i flera år i ett sjukt överbefolkat smutsig ställe där gäng bestående av interner sköter disciplinen.
Viva Filippinerna...
Det händer på närmare håll än så. Om jag minns rätt nu var det en intern som satt nära två år i Falu häkte före han ens fick träffa en advokat.
Jag känner också till ett fall i Sala där anstalten på eget bevåg frihetsberövade en person eftersom de fått kännedom om att han var misstänkt. Han satt några månader utan ett beslut från rätt att han skulle hållas häktad.
Ibland går det galet snett även i lilla Sverige.
Oskyldigt dömd hette väl en svensk serie som jag såg för många år sedan. Inte helt fiktion heller då Justitiekanslern i en utredning skattar att kanske uppemot 20% av domar i Sverige är felaktiga med okänt mörkertal (Felaktiga i betydelsen felaktiga, inte nödvändigtvis oskyldig).
Den här typen av serier kittlar sinnet för ingen vill väl råka ut för en så ingripande förändring i livet oskyldigt.
 
 
 
Tillbaka
Topp