Förnya extension to stay, efter 1 år.

PanPan

Nedtystad
Jag skall snart förnya mitt extension of stay baserat på äktenskap, tiden rusar iväg, snart har man vart hemma ett år redan.
Är det 3 månader innan extension of stay permitted to 22 Jan 2022 som jag måste sätta 400k på kontot?
Eller är det 3 månader innan första ansökningsdatumet som var 25 Dec 2020?
Eller är det 3 månader innan datumen man planerar och gå att ansöka?
Vill ju ha pengarna så kort tid som möjligt på kontot, där förökar dom sig inte ;)
Hur många dagar innan kan jag ansöka?
Behöver man fylla i samma dokument som man gjorde vid första ansökan samt foto på hus, äktenskapsbevis, ja hela högen med dokument som man måste ha med sig igen när man förnyar efter 1 år?
Läste att du @SatanG skulle göra din om par månader, så du har väl koll och kanske kan svara...

Behöver inte en lång tråd om det heter uppehållstillstånd, VISA eller nåt annat, det kan ni fortsätta babbla om i annan tråd ;)

Jag skall snart förnya mitt extension of stay baserat på äktenskap, tiden rusar iväg, snart har man vart hemma ett år redan.
Är det 3 månader innan extension of stay permitted to 22 Jan 2022 som jag måste sätta 400k på kontot?
Vill ju ha pengarna så kort tid som möjligt på kontot, där förökar dom sig inte ;)
Behöver man fylla i samma dokument som man gjorde vid första ansökan samt foto på hus, äktenskapsbevis, ja hela högen med dokument som man måste ha med sig igen när man förnyar efter 1 år?
Läste att du @SatanG skulle göra din om par månader, så du har väl koll och kanske kan svara...

Behöver inte en lång tråd om det heter uppehållstillstånd, VISA eller nåt annat, det kan ni fortsätta babbla om i annan tråd ;)

Frågar Du experterna här, så får Du ställa in dig på en lång tråd....och att tråden byter ämne...:kewl_transparent:

Ok, jag vill bara ha svar i denna tråd från någon som har extension of stay med 90 dagars rapportering och har förnyat det minst en gång efter 1 år.
Är ju några på forumet som har det, resten kan ju läsa och lära ;)

Jag har f¨r mig att det är fyra månader.
Angående dokumenten så är det detsamma som föregående år , med det tillägget att det kan ha tillkommit nya dokument för mig har det varit så varge år, men varge kontor har ju sina egna regler.

Jag har f¨r mig att det är fyra månader.
Angående dokumenten så är det detsamma som föregående år , med det tillägget att det kan ha tillkommit nya dokument för mig har det varit så varge år, men varge kontor har ju sina egna regler.
Innan har jag läst 3 månader och det dom sagt till mig. Men kollade på nätet nu och 2 oberoende sidor där det innan stått 3 månader har nu ändrat till 2 månader innan ansökan, står updated.
Kanske like bra att åka ner till imm och fråga nästa vecka.

Tack för svaret.

Samma dokument samt foto varje gång, dubbla uppsättningar av allt gäller för mig.
Aldrig tänkt på om det ska sitta 400k när det löper ut eller när man ansöker.
Äktenskapslicensen ska uppdateras och skrivas ut på Amphur och lämnas in med de andra dokumenten.
Sånt här är ju skittråkigt och jag gör mitt bästa för att minnas så lite som möjligt efter det är klart, brukar sällan göra det själv.
Välkommen tillbaka från utvisningsbåset förresten.

/ SatanG

Innan har jag läst 3 månader och det dom sagt till mig. Men kollade på nätet nu och 2 oberoende sidor där det innan stått 3 månader har nu ändrat till 2 månader innan ansökan, står updated.

Tack för svaret.

Kanske ändrats men tidigare gällde två mån första gången man ansökte och därefter 3 månader.

/ SatanG

Kanske ändrats men tidigare gällde två mån första gången man ansökte och därefter 3 månader.

/ SatanG
Ok, ja jag såg det nu, jag läste inte så långt ner.
Skall jag bara ta reda på om jag skall föra över denna månad eller nästa.
Är det 30 dagar innan utlöpsdatum man kan ansöka?

Tack för svaret.
Ja, åk ner och kolla.
Detta har varit en följetong i visumgrupper.
Om jag minns rätt är det två månader innan första gången och sen tre månader innan.
Sen ska dom väl även finnas två månader efter.
Men det kan ha ändrats.

Ja, åk ner och kolla.
Detta har varit en följetong i visumgrupper.
Om jag minns rätt är det två månader innan första gången och sen tre månader innan.
Sen ska dom väl även finnas två månader efter.
Men det kan ha ändrats.
Tror inte det blev nåt med dom där 2 månaderna efter, jag flyttade mina pengar direkt jag fick stämpeln sist, inget att man skulle komma tillbaks med nytt intyg.

Tror inte det blev nåt med dom där 2 månaderna efter, jag flyttade mina pengar direkt jag fick stämpeln sist, inget att man skulle komma tillbaks med nytt intyg.
Ja, en ganska opraktisk regel.
Om dom nu inte kräver bevis denna gång retroaktivt....
Uppfinningsrikedom saknas inte bland mutkolvarna.

Ja, en ganska opraktisk regel.
Om dom nu inte kräver bevis denna gång retroaktivt....
Uppfinningsrikedom saknas inte bland mutkolvarna.
Jag har ju varit där och gjort 90 dagars rapportering sen dess, så det tror jag inte och står inget om det på dom sidor jag kollar.
Vet att det var uppe i media ett tag, var väl under Big jokes tid men för mig som sagt att det blev inget med det utan var ett förslag?

Jag har ju varit där och gjort 90 dagars rapportering sen dess, så det tror jag inte och står inget om det på dom sidor jag kollar.
Vet att det var uppe i media ett tag, var väl under Big jokes tid men för mig som sagt att det blev inget med det utan var ett förslag?
Annars finns det agenter och fixare utanför samtliga IM.

Även här fast de flesta agenter är förbjudna.
Samma sak med fixare som det står anslag om att rapportera och anmäla.
Ändå har dessa agenter och fixare kontor i samma byggnad som IM, oftast vägg i vägg.

Annars finns det agenter och fixare utanför samtliga IM.

Även här fast de flesta agenter är förbjudna.
Samma sak med fixare som det står anslag om att rapportera och anmäla.
Ändå har dessa agenter och fixare kontor i samma byggnad som IM, oftast vägg i vägg.
Det vet jag, kom inte hit igår.
På vilket sett är agent olagligt?
Står faktiskt att 90 dagars rapportering kan göras av dig i person eller genom ombud, du behöver inte gå dit själv för att göra din 90 dagarsrapport.
Det som blivit olagligt är utlånande av pengar men använda dig av agent är tillåtet.

Även här finns arbetsmöjlighet för farang, glömde lägga till det i arbetstråden, har iaf 4 västerlänningar som jobbar öppet vägg i vägg med imm här.

Det vet jag, kom inte hit igår.
På vilket sett är agent olagligt?
Står faktiskt att 90 dagars rapportering kan göras av dig i person eller genom ombud, du behöver inte gå dit själv för att göra din 90 dagarsrapport.
Det som blivit olagligt är utlånande av pengar men använda dig av agent är tillåtet.
Jag skrev de flesta agenter.
Vissa är tillåtna och andra inte.
Man ska vara godkänd av IM.

90 dagars görs väl enklare via internet.

Här kan man använda sig av en godkänd agent med licens för att förnya uppehållstillstånd eller ändra typ av visum.
Förlänga ett åriga marriage eller två till sex månaders turistvisum eller konvertera från turist till resident.
Man behöver inte själv närvara på IM.
Bara skicka passet med post.

Bekvämt om man bor långt ifrån ett IM.

Jag skrev de flesta agenter.
Vissa är tillåtna och andra inte.
Man ska vara godkänd av IM.

90 dagars görs väl enklare via internet.

Här kan man använda sig av en godkänd agent med licens för att förnya uppehållstillstånd eller ändra typ av visum.
Förlänga ett åriga marriage eller två till sex månaders turistvisum eller konvertera från turist till resident.
Man behöver inte själv närvara på IM.
Bara skicka passet med post.

Bekvämt om man bor långt ifrån ett IM.
Ja men 90 dagars via internet låg nere par månader up and running nu dock.
Men har nära till imm och gött att få en biltur är ju så sällan i Jomtien annars.
Men funderar på det, använde mig av dom i våras för jag ville inte gå in och utsätta mig för corona risk.
Har en tysk som jobbar där i 35 års åldern och han är hjälpsam även om man bara har frågor utan betalning.
Dom har ju förtur så när jag använde dom så tog det 5 min, dom kom ut med passet stämplat och klart innan kön ens rört sig 500 baht.

Ja men 90 dagars via internet låg nere par månader up and running nu dock.
Men har nära till imm och gött att få en biltur är ju så sällan i Jomtien annars.
Men funderar på det, använde mig av dom i våras för jag ville inte gå in och utsätta mig för corona risk.
Har en tysk som jobbar där i 35 års åldern och han är hjälpsam även om man bara har frågor utan betalning.
Dom har ju förtur så när jag använde dom så tog det 5 min, dom kom ut med passet stämplat och klart innan kön ens rört sig 500 baht.
Skönt med rapportering bara en gång per år.
Måste vara gjort inom 60 dagar efter årsskiftet.
Är man över 60 är man undantagen att besöka IM personligen.
Då är certifierade agenter tillåtna.

Liknande trådar

V
Svar
3
Visningar
2 K
ludvigs
L
P
Svar
0