Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Där jag jobbar ses arbetarna som en kostnad så självklart får man ingenting extra och de roffar åt sig vad de kan som staten ger bort i extra arbetstid. Att ge bort ledig tid är inget de gör i första taget. Slutar man en minut för tidigt så dras den minuten av från lönen men jobbar man extra 14 minuter så får man ingen övertid.
När jag vandrade omkring i mina hemtrakter i dag såg jag ett dussin byggjobbare som var mycket flitiga. Att det är nationaldagen i dag syns på att bussarna har flaggor. Såg flera föräldrar som var ute och lärde sina barn att cykla. Biltrafiken var omfattande.
Normalt brukar vi ha mycket verksamhet på nationaldagen i stockholmstrakten men det mesta var inställt i regnet och coronan. En sak är att nysvenskar, som fått permanent uppehållstillstånd hälsas välkomna och får en blomma från KSO sedan många år tillbaka. Det brukar vara ett tjugotal som får detta varje år. Några få hälsas välkomna till riksdagen också. Min fru och jag valdes ut när hon fick sitt medborgarskap och vi fick hälsa på riksdagens talman. Något år senare fick hon också tala med riksdagens 2:e vice talman Björn Söder i samband med en begravning.
Nu är det bara att hoppas att coronalättnaderna medför en nästan vanlig midsommarafton.
Där jag jobbar ses arbetarna som en kostnad så självklart får man ingenting extra och de roffar åt sig vad de kan som staten ger bort i extra arbetstid. Att ge bort ledig tid är inget de gör i första taget. Slutar man en minut för tidigt så dras den minuten av från lönen men jobbar man extra 14 minuter så får man ingen övertid.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.