Vill du ha euro i Sverige eller Skr ,

Jag tror inte att Thailändare kan resa till Sverige hur som helst utan kunna visa upp någon form av ekonomiintyg.
Det er ikke bare fattigfolk i Thailand , Og thailendarne er ett folk som liker [ reisa . Og folkegruppen frå Asia er dei turistane som blir mer og mer i Norge ,

Norge är billigt för en rik Kines.

Fleire Thailendare har reist til Norge for å se på Norlyset . Her på bilde er Mr.Supachok er i Tromso Norge og ser på Norlys
omI8_kLXHBQI0gQRiBVAhgrNF0CYNapKdbzeKV8hWE0A.jpg

c5e04af61668174cb3944eb774f111ed_L.jpg

Mitt intrykk av Thailendarne , Dei er eitt reisende folk , På flyplassene er det fult av Thai som skal reise , her eller der. Men sjelden jeg ser faranger , dei tar Buss som er billigare . Og vist dere har tatt ett inenlansfly i Thailand , så er dei fulle av Thai som er på reise ,

Mitt intrykk av Thailendarne , Dei er eitt reisende folk , På flyplassene er det fult av Thai som skal reise , her eller der. Men sjelden jeg ser faranger , dei tar Buss som er billigare . Og vist dere har tatt ett inenlansfly i Thailand , så er dei fulle av Thai som er på reise ,

P1100845.jpg

P1110290.jpg

P1100843.jpg

Vi tog bilen till Suvarnhabumi idag och tåg in.
Inte för att var billigare utan upplevelsen, yngste gillar tåg och tågbarnprogram men var första gången han åkte tåg idag.
Tror en del turister tar tåg och buss för upplevelsen istället för stå och köa på flygplats.
När snabbtåget är klart kan ni åka hela vägen staxt bakom huset!

Men det verkar inte hända så mycket med bygget nu..........

Vi tog bilen till Suvarnhabumi idag och tåg in.
Inte för att var billigare utan upplevelsen,
Vi hade ett antal timmars väntetid på Suvvan sist, vi tog "tåget" in till Baiyoke så flickan fick se Bangkok. :)

Upplevde inte tåget som så väldigt dyrt, men för tre pers så kanske det hade varit billigare med bil. Dock är ju tåget klart smidigare, man slipper ju knö med andra bilar och leta P-plats. F ö var nog hissen i Baiyoke dyrare än tåget t o r till flygplatsen. :unsure:

Stefan Löfven betalade 150 miljarder till södra Europa pga coronafonden. Detta var mycket men ändå lite...
Om t ex Italiens ekonomi skulle krascha så lär vi få betala minst 1000 miljarder till Italien om vi var med i Euro-pakten.
Så länge många länder i Europa har extrama budgetunderskott och skulder så ska vi ha kvar kronan tycker jag.

Bra fråga men jag tror inte det har med passet att göra.
Jo svenskt pass är en fördel, vi reser visafritt till många länder som krångligare för andra.
Med svenskt pass har du fördelar och kan nästan resa fritt runt världen utan krångel.
Många svenskar ser det inte dock, dom tror det är lika lätt att ta sig runt för andra nationaliteter.
Folk från vita länder har rätt lätt att resa.

När snabbtåget är klart kan ni åka hela vägen staxt bakom huset!

Men det verkar inte hända så mycket med bygget nu..........
Går trögt med bygget. Thailand inte har tillräckligt med pengar för att lösa in marken som behövs.

Staten lär ha föreslagit att konsortiet som ska bygga. Och driva järnvägen ska lösa in mark vilket de inte gått med på.

Sverige har mange nysvensker som trenger bidrag uten å arbeida , derfor trenger sverige skattepengar
Även ökande antal fattigpensionärer. De skall försörjas via garantipension. Om alla de här skulle besöka soc. skulle deras lokaler inte räcka till.
Det är en skarpt ökande skara. många har jobbat 45 år inom vårdsektorn och handeln.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp