Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bakt potatis er svert godt , er svärt godt med hvitloksmor se foto . Når du bestiller en biff i Norge kan du få den med Bakt potatis . Men ikke i sverige , dei viste ikke hva det var . Se vedlegg med resept .
Bakt potet er så enkelt og så godt, og kan fylles med alt ditt hjerte begjærer. En klatt smør er det aller enkleste, men her er det bare å bruke fantasien: kryddersmør, hvitløksmør, rømme, bacon, skinke, mais, ost og mye, mye mer.
I Thailand kjopte jeg en biff og fikk en bakt potet som ikke var bakt , men sonder kokt med mye vann inni . Men jeg spiste den til biffen . som ikke var av dei beste jeg har kjent -
Jodå men Skellefteå ligger inte i Jämtland, du hade nog inte toppbetyg i geografi. Att kung Chulaulongkorn besökte Sverige och även Jämtland känner säkert dom flesta till.
I Thailand kjopte jeg en biff og fikk en bakt potet som ikke var bakt , men sonder kokt med mye vann inni . Men jeg spiste den til biffen . som ikke var av dei beste jeg har kjent -
Når jeg er i Spania kjoper jeg Jamon Serano . spekeskinke på norsk . I Norge kosta skinka ca kr 300 for kiloet for ca 20 år siden i spanien under kr 100 . Den er fantastisk god til olen , Svenskane har aldrig smakt all den gode maten i Europa . Dei spiser kottbuller og fiskepinner , uten noe smak .
Når jeg er i Spania kjoper jeg Jamon Serano . spekeskinke på norsk . I Norge kosta skinka ca kr 300 for kiloet for ca 20 år siden i spanien under kr 100 . Den er fantastisk god til olen , Svenskane har aldrig smakt all den gode maten i Europa . Dei spiser kottbuller og fiskepinner , uten noe smak .
Mer eller mindre varenda Svensk ICA, Coop, Lidl, Hemköp och Willys butik har väl både Serranoskinka och Parmaskinka.
En annan favorit hos mig är väl Pata Negra som också är ifrån Spanien, den finns hel som på bilden för ca 250-300 kr kilot här i Sverige, bl.a på Coop.
Mer eller mindre varenda Svensk ICA, Coop, Lidl, Hemköp och Willys butik har väl både Serranoskinka och Parmaskinka.
En annan favorit hos mig är väl Pata Negra som också är ifrån Spanien, den finns hel som på bilden för ca 250-300 kr kilot här i Sverige, bl.a på Coop.
Vi måste ha medlidande med @Einar som lever i en svunnen tid. Han lider svårt av mindervärdeskomplex trots att han påstår sig ha bott i Sverige. Själv har jag aldrig besökt Tidaholm men den orten är kanske så eftersatt att bilden av Sverige har blivit helt skev. Stackars Einar!
Vi måste ha medlidande med @Einar som lever i en svunnen tid. Han lider svårt av mindervärdeskomplex trots att han påstår sig ha bott i Sverige. Själv har jag aldrig besökt Tidaholm men den orten är kanske så eftersatt att bilden av Sverige har blivit helt skev. Stackars Einar!
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.