Har vi något att lära av thailändska kockar ??

Bakt potatis er svert godt , er svärt godt med hvitloksmor se foto . Når du bestiller en biff i Norge kan du få den med Bakt potatis . Men ikke i sverige , dei viste ikke hva det var . Se vedlegg med resept .

Nej, självklart vet man inte vad bakad potatis är i Sverige.
Jag ska nog ta mig en tur till Narvesen och se om jag kan få en bakt potet till pølsen

I Thailand kjopte jeg en biff og fikk en bakt potet som ikke var bakt , men sonder kokt med mye vann inni . Men jeg spiste den til biffen . som ikke var av dei beste jeg har kjent -

Bakt-potet-med-fyll.jpg

I Thailand kan man laga mat och i Norge.

Når jeg er i Spania kjoper jeg Jamon Serano . spekeskinke på norsk . I Norge kosta skinka ca kr 300 for kiloet for ca 20 år siden i spanien under kr 100 . Den er fantastisk god til olen , Svenskane har aldrig smakt all den gode maten i Europa . Dei spiser kottbuller og fiskepinner , uten noe smak .

1024px-Barcelona_Mercat_Boqueria_9_(8271967087).jpg

Når jeg er i Spania kjoper jeg Jamon Serano . spekeskinke på norsk . I Norge kosta skinka ca kr 300 for kiloet for ca 20 år siden i spanien under kr 100 . Den er fantastisk god til olen , Svenskane har aldrig smakt all den gode maten i Europa . Dei spiser kottbuller og fiskepinner , uten noe smak .

Så trevligt.
När åker du till Spanien nästa gång och köper skinka

Finns snart ingen gräns på vilken idioti du vräker ur dig. I Sverige säger vi Serano om just Serano skinka.

Hej

Tror du på det själv ?

Mer eller mindre varenda Svensk ICA, Coop, Lidl, Hemköp och Willys butik har väl både Serranoskinka och Parmaskinka.

En annan favorit hos mig är väl Pata Negra som också är ifrån Spanien, den finns hel som på bilden för ca 250-300 kr kilot här i Sverige, bl.a på Coop.

1712823218484.jpeg

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Tror du på det själv ?

Mer eller mindre varenda Svensk ICA, Coop, Lidl, Hemköp och Willys butik har väl både Serranoskinka och Parmaskinka.

En annan favorit hos mig är väl Pata Negra som också är ifrån Spanien, den finns hel som på bilden för ca 250-300 kr kilot här i Sverige, bl.a på Coop.

1712823218484.jpeg

Mvh isan lover
Vi måste ha medlidande med @Einar som lever i en svunnen tid. Han lider svårt av mindervärdeskomplex trots att han påstår sig ha bott i Sverige. Själv har jag aldrig besökt Tidaholm men den orten är kanske så eftersatt att bilden av Sverige har blivit helt skev. Stackars Einar! :'(

Vi måste ha medlidande med @Einar som lever i en svunnen tid. Han lider svårt av mindervärdeskomplex trots att han påstår sig ha bott i Sverige. Själv har jag aldrig besökt Tidaholm men den orten är kanske så eftersatt att bilden av Sverige har blivit helt skev. Stackars Einar! :'(
Fast har du köpt Pata Negra för 250 kr kg på Coop o Ica då?

Liknande trådar

D
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
7
Visningar
2 K