Hockeysäsongen 2024 - 2025

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan ingen stoppa råttorna? Jag vill definitivt inte ha upp dom i SHL. Vilka som helst men inte dom.

Allsvenskan i år är ett riktigt getingbo.

Dom senaste åren har varit mer förutsägbara med HV och Brynäs som klara favoriter.

Denna säsong är det nästan omöjligt att tippa vilket lag som ska gå upp i SHL.

För några månader sedan hade man tippat på Djurgården eller Södertälje eller Björklöven men nu ser det annorlunda ut.

Både AIK och Kalmar har blandat sig i på allvar. Björklövens försvar har rämnat och Södertälje har blivit ostadigt.

Får Karlskoga ihop fullt lag och en stark formtopp lagom till slutspelet och puckarna skjuts i mål istället för utanför eller på målvakten så kan dom skrälla.
Men just nu är det omöjligt att tippa slutsegraren även om jag tippar Djurgården eftersom dom har ett antal gamla måltjuvar som tänder till i slutspel.

BTT

Tittar man på återstående spelprogram för lagen i botten så kan man utgå ifrån att Modo och HV får spela playoffout.

Modo har:

Rögle Borta
Hv hemma
Luleå borta
Timrå hemma
Skellefteå borta

Vilket kan ge högst 6 poäng.

BTT

Tittar man på återstående spelprogram för lagen i botten så kan man utgå ifrån att Modo och HV får spela playoffout.

Modo har:

Rögle Borta
Hv hemma
Luleå borta
Timrå hemma
Skellefteå borta

Vilket kan ge högst 6 poäng.

BTT

Nja, är inte så säker på det. Motivation slår klass och Modo spelar ändå sitt spel och gör det rätt avslappnat. De flesta tror Modo är klara för kval redan men jag tycker iaf att de i grunden har ett bättre spel än exvis Linköping som agerar betydligt mer krampaktigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp